Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Rik »

Met alles wat je inmiddels weet, weet je dus ook dat het wel een broodfokker was. Je koopt dan ook totaal zonder enige garantie van gezondheid. Ik kan me voorstellen dat je dan baalt want je had natuurlijk gehoopt dat alles toch wel mee zou vallen. Maar er zijn schattige kittens genoeg. Of dat nu via de asielkant of fokkerskant is.

Ik neem aan dat http://www.ikzoekbaas.nl wel kent (voor de asiels). Vaak staan er bij de asiels op de sites ook nog kittens. En http://bit.ly/kittenstekoop voor de raskittens.

Succes met de verdere zoektocht.
Laatst gewijzigd door Rik op 05 jul 2018 07:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door KiwiNL »

Op ikzoekbaas.nl staan alleen al 179 katten jonger dan een jaar. Daar zullen er vast wel een paar bijzitten die je aanspreken. Succes met je verdere zoektocht!
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door MayaEnKoen »

Deze is er ook:
https://www.verhuisdieren.nl/
Misschien wat minder kittens, maar wel vaker goede informatie over achtergrond etc. door de (voormalige) baasjes. (Èn de dieren ontlopen de stress van het plaatsen in asiel)

Sterk van je hoor, dat je bent gaan kijken en op zich verkocht was betreft het kitten.. en dan toch een verstandig besluit weet te nemen wegens de situatie/fokkers.
Dat zal niet makkelijk zijn geweest!

Even uitblazen en dan: Veel succes en plezier met je verdere zoektocht.

PS
Even mezelf tegen spreken: ook op de verhuisdieren site zijn kittens te vinden. Een voorbeeldje van de eerste pagina die ik daar net open:
https://www.verhuisdieren.nl/plaatsprof ... pers-gouda
:smile:
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Siris »

En ook al had die papieren, dan was de prijs nog steeds niet reëel. Want de stamboom kat had deze wel, maar
je denkt toch niet dat zij deze zelf heeft gedaan en betaald, dat heeft de fokker gedaan waar de kat vandaan komt.
Daarbij als je dan iets van 300 euro bij legt heb je een raskat waarbij wel alles getest is e.d.

Ik weet niet wat voor zogenaamde rassen het waren, aangezien je veel katten niet leuk vindt / klik hebt misschien
gaan kijken naar eentje met stamboom, betaal je wel meer, maar als je goed inleest en bij een goede fokker
zit dan zijn ze wel getest e.d. en kan je eventueel vragen aan de fokker waar de prijs op gebaseerd is, veel fokkers
staan daar wel voor open.

Echt ik wil je op het hart drukken dat deze mensen die "raskatten" hebben en kruisingen doen, stuk voor stuk
brookfokkers zijn. Vind ik eigenlijk ook van particulieren, aangezien je ook niet weet hoe vaak zij die poes
uitbuiten.

Ik vraag mij wel af waarop het prijsverschil was gebaseerd van kater en poes ?

Maar goed van je dat niet overstag bent gegaan desondanks je het heel leuk kitten vond.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door maliejane »

Ik ken een hoop sites en zoek gewoon weer verder tot een kitten er echt uit springt voor mij. Als het op de foto al niet direct raak is, is het bij mij in het echt vaak ook niet xD Dus nog even geduld hebben en goed om mij heen kijken.

Bedankt in elk geval voor alle berichtjes. Dit soort dingen blijven lastig aangezien je gewoonweg niet met elk kitten dezelfde klik hebt.. In het verleden veel kittens meegemaakt (mijn oma had best veel pech waarbij ze een kat had die met 3 jaar aan hartfalen overleed en een ander die met 2 jaar plots een bloedpropje of iets had waardoor zijn achterlichaam af aan het sterven was en dus ingeslapen is.. Daarna 2 andere kittens gehaald en die leven nu 9 jaar later nog gelukkig) en bij alle wist ik op het eerste moment al hoe mijn band met het beestje was xD Ik ben dus behoorlijk intuïtief met dit soort dingen wat aan ene kant handig is, maar met dit soort dingen toch behoorlijk lastig.....
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Rik »

Als je in een kamer zit en er komen 80 kittens op je af dan zal er wel één tussen zitten waar je verliefd op wordt :lol: :lol:
Noodgeval: 80 superschattige kittens zoeken met spoed een baasje

(Helaas zullen ze niet zo'n kamer hebben waarbij je dat kunt doen ;))
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Siris »

Rik schreef: 05 jul 2018 10:27 Als je in een kamer zit en er komen 80 kittens op je af dan zal er wel één tussen zitten waar je verliefd op wordt :lol: :lol:
Noodgeval: 80 superschattige kittens zoeken met spoed een baasje

(Helaas zullen ze niet zo'n kamer hebben waarbij je dat kunt doen ;))
80 kittens :shock:

Gelukkig lees ik dat ze allemaal een huisje hebben gevonden :grin:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door maliejane »

Over de vraag van het prijsverschil tussen broertjes en zusje had ik nog geen antwoord gegeven zie ik. Zij zei dat dat lag aan het feit dat er geen fokverbod op zat en dat poesjes dan dus duurder zijn dan katers. Ze zei dat dit poesje geschikt was om verder te fokken en dat het de keuze van de koper was om daarvan gebruik te maken of niet.
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Rik »

Proest... :esick: Geen fokverbod voor een poes zonder stamboom (en zelfs een kruising) :esick:
(Bij dit soort mensen zou het mij niet eens verbazen dat moederpoes gewoon een valse stamboom zou hebben)

Marktplaats...: "kijk hier... kijk hier... goedkoop poesje te koop. Slechts €500. U kunt er 3 nestjes per jaar mee krijgen van 5 kittens per keer. Dat levert u €7500 per jaar op. Haal haar hier... haal haar hier..." :evil:

en dat allemaal zonder stamboom en bijbehorende dingen (en geen ras want kruising). Helaas zijn er wel mensen die daarvoor gaan. Op marktplaats staan ook kittens voor €500 met stamboom (waar je ook je vraagtekens bij kunt plaatsen).

Nee, eigenlijk zou op die hele particuliere verkoop een verbod moeten komen zoals in Frankrijk.

maliejane, Ik hoop dat je snel iets vindt waar je wel een goed gevoel bij hebt en dat de klik er dan ook is. Maar inderdaad. Gewoon weer verder kijken en niet overhaasten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Siris »

Bedankt dat je nog antwoord wilde geven. Succes met je zoektocht. Ik hoop alleen dat je dit meer
via MP of dergelijke sites gaat doen.
Rik schreef: 05 jul 2018 11:54 Proest... :esick: Geen fokverbod voor een poes zonder stamboom (en zelfs een kruising) :esick:
(Bij dit soort mensen zou het mij niet eens verbazen dat moederpoes gewoon een valse stamboom zou hebben)

Marktplaats...: "kijk hier... kijk hier... goedkoop poesje te koop. Slechts €500. U kunt er 3 nestjes per jaar mee krijgen van 5 kittens per keer. Dat levert u €7500 per jaar op. Haal haar hier... haal haar hier..." :evil:

en dat allemaal zonder stamboom en bijbehorende dingen (en geen ras want kruising). Helaas zijn er wel mensen die daarvoor gaan. Op marktplaats staan ook kittens voor €500 met stamboom (waar je ook je vraagtekens bij kunt plaatsen).

Nee, eigenlijk zou op die hele particuliere verkoop een verbod moeten komen zoals in Frankrijk.

maliejane, Ik hoop dat je snel iets vindt waar je wel een goed gevoel bij hebt en dat de klik er dan ook is. Maar inderdaad. Gewoon weer verder kijken en niet overhaasten.
Het is gewoon te erg. In België is er ook een soort van verbod. Katten waar niet mee gefokt worden, moeten geholpen weg, katten moeten daar ook gechipt worden.

Maar in Nederland loopt men weer eens achter. Ik heb het eens aan de dierenbescherming gevraagd, maar nee
zij staan daar niet achter om duistere redenen. :???:

Hierdoor verminder je ook aantal zwerfdieren en de kans dat er opeens 80 kittens bij een opvang zijn, zal ook
drastisch verminderen.

En ik wil niet I told you so roepen, maar echt, kruisingen en zogezegd raskatten fokkers zijn echt allemaal
broodfokkers. Ook als zij er maar 20 euro voor willen hebben, ik noem maar wat.

Eigenlijk zijn al die particulieren dat ook, die met htk's nestjes nemen, want met die poes kan ook
meerdere nestjes genomen worden.

Broodfok is niet alleen zichtbare dingen.

Maar wat ik allemaal op MP zie en dat mensen er nog intrappen, vaak zijn het mensen die wel een raskat
willen, maar zich niet ingelezen hebben en dan voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.

Ik heb eens, echt eerlijk waar gelezen. Raszuivere Main Coon (vaak rasnaam ook verkeerd gespeld) (zonder stamboom) want de kat had duidelijk een M op zijn voorhoofd......... en dat mensen er nog intrappen.......

Of kortharige Main Coon.... En ook zo een niet waar iets. Of misbruik maken van fabels. Rode poezen dat is zeldzaam
(is het dus niet) Want rode zijn altijd katers.... en dan er meer geld voor vragen.

Ik ben echt heel stellig in.
HTK stichting of asiel.
En een raskat bij een erkende fokker (eentje die bij een vereniging aan gesloten is) zelfs dan moet je nog goed
laten informeren want ook daar kunnen broodfokkers zitten.
MP e.d. site is niet geschikt om dieren te "verhandelen" en wat mij betreft gauw een verbod op komen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door pinguin »

Veel succes met je zoektocht! Bij mij moet er ook gelijk een bepaalde klik zijn met een kat als ik niet verliefd ben houd het op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Lieselotje »

Ik weet niet of je een raskat wil of een htk kat,maar bij zwerfkatten rijnmond zitten nu heel veel kittens die een baasje zoeken.
Was bij editie.nl

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door Dinky »

maliejane schreef: 05 jul 2018 07:03 Voor degene die mij goede opbouwende tips hebben gegeven: ik heb afgezien van de koop. Was helemaal verliefd op het kitten, maar papa had geen papieren en er waren geen testen gedaan. De prijs kwam dus puur door het ras van de ouders. Baal er enorm van, maar ze wilde niks zakken qua prijs helaas..

Nu dus weer voorzichtig verder zoeken
Begrijpelijk dat je er enorm van baalt. Vind het knap en goed van jou dat jij je hoofd hebt gevolgd ipv je hart :eclap:
Ik wil je veel succes wensen met je verdere zoektocht naar een leukerd voor een reële prijs ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door pinguin »

Hou je ons op de hoogte van je zoektocht?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door maliejane »

Ik hoorde dat een collega van mij een oepsnestje heeft dus ga daar volgende week kijken of er één bij zit die mij aanspreekt. Ik ken deze collega goed en weet dus ook waar ik heen ga. Dit was een typisch gevalletje van pas willen steriliseren na eerste krolsheid en dat de kat tijdens deze krolsheid wist te ontsnappen... Het is een nestje van 5 kittens dus ben benieuwd. Sterilisatie van de moeder staat nu wel direct gepland en ze let nog beter op trouwens (voor ik daar opmerkingen over krijg) xD Ze is niet bepaald blij met het nestje want het kost best wat geld en tijd natuurlijk.. De kittens zijn nu 6 weken dus kan ook gelijk een beetje het karakter zien. Op een foto van het nestje zag ik er wel één die er uit sprong dus ben heel benieuwd ..
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Plaats reactie