Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Mosi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2018 09:46

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Mosi »

Bij ons asiel kwamen de kittens pas op de site als ze plaatsbaar (oud en sociaal genoeg) waren. Maar vaak waren ze dan al gereserveerd door mensen die bij de pleeggezinnen waren geweest om te kijken en dus direct geplaatst als ze oud genoeg waren. Deze kittens zijn dus helemaal nooit op de site gekomen.

Maar je kan altijd het asiel/de opvang bellen en vragen of ze kittens hebben, bij bijna elk pleeggezin mag je wel komen kijken als de kittens ouder dan 4/5 weken zijn.
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Ok, thnx. Dat ga ik zeker doen.
Hebben jullie naast de vreugde ook enig spijt gekregen over je keuze voor een kitten?

Verstuurd vanaf mijn F3311 met Tapatalk


Cerna

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Cerna »

Bij ons in het asiel hebben ze ook geen wachtlijst en zijn ze blij met een ieder die één of meer kittens wil. Maar het kittenseizoen is volgens mij nog niet echt begonnen (geen idee wanneer dat begint, maat ik weet wel dat in de zomermaanden de asiels helaas boordenvol zitten) dus misschien moet je nog even wachten?
En wanneer je op vakantie gaat lijkt het me verstandiger om te wachten tot na je vakantie.

Nee, nog nooit spijt gehad en ik heb in de 40 jaar dat ik katten heb al heel wat kittens "versleten".
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Ik ga in juli voor een maand op vakantie. En ik vind het inderdaad ontzettend zielig voor de kitten als ik hem nu ga nemen, want dan moeten we al gelijk in juli voor een maand afscheid nemen. Ik neem de kitten pas wanneer ik inderdaad trg ben van me vakantie.

Goed om te horen!

Verstuurd vanaf mijn F3311 met Tapatalk

Mosi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2018 09:46

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Mosi »

Heel verstandig om pas na je vakantie kittens te nemen.

Houd er wel rekening mee dat je soms jaren hebt dat het lijkt of het kittenseizoen opgesplitst is, dan zijn er pas in september/oktober weer volop kittens beschikbaar. Maar er zijn ook jaren dat het gewoon het hele seizoen doorloopt, dus er is eigenlijk geen peil op te trekken. Ik zeg dit alleen zodat je niet heel teleurgesteld bent als je in augustus terug komt en er dan geen kittens beschikbaar zijn, wees gerust, ze komen dan binnenkort wel weer.

Je zegt “de kitten”, ben je van plan om 1 kitten te nemen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Rik »

Hier gewoon lekker vier weken tijdens de vakantie thuisgebleven om te wennen aan de kittens (en andersom):)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Dinky »

Queenxxxx schreef: 23 mei 2018 19:15 Ok, thnx. Dat ga ik zeker doen.
Hebben jullie naast de vreugde ook enig spijt gekregen over je keuze voor een kitten?
Toen wij onze eerste poes aanschaften bij het asiel hebben we bewust gezocht naar een poes tussen de 1 en 5 jaar. We woonden in klein appartement en wilden maar 1 poes. Dit hebben we gedaan zodat de meest wilde haren er af waren ;-) onze huidige poes is daarom ook alleen uit het asiel gekomen toen ze 5,5 jaar was.
Nu we groter en rustiger wonen zou ik hierna wel 2 kittens willen (zien of ik partner tegen die tijd zover krijg :lol: ) maar ook dan zou ik hiervoor contact opnemen met het asiel om te vragen naar beschikbare kittens.

Wat bij websites ook meespeelt is dat deze bij worden gehouden door vrijwilligers. Ook de fb pagina van asiel zit vrijwilliger achter dus bij oproepen wordt altijd doorverwezen naar asiel zelf (bellen of mailen) omdat deze persoon te weinig inzicht heeft in alle aanvragen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Mosi schreef: 23 mei 2018 19:32 Heel verstandig om pas na je vakantie kittens te nemen.

Houd er wel rekening mee dat je soms jaren hebt dat het lijkt of het kittenseizoen opgesplitst is, dan zijn er pas in september/oktober weer volop kittens beschikbaar. Maar er zijn ook jaren dat het gewoon het hele seizoen doorloopt, dus er is eigenlijk geen peil op te trekken. Ik zeg dit alleen zodat je niet heel teleurgesteld bent als je in augustus terug komt en er dan geen kittens beschikbaar zijn, wees gerust, ze komen dan binnenkort wel weer.

Je zegt “de kitten”, ben je van plan om 1 kitten te nemen?
Ja, ik ben wel van plan om inderdaad 1 kitten te nemen, want ik ga het huis op een hele speelse manier inrichten en wij wonen met z'n vieren thuis, dus er is eigenlijk wel altijd 1 iemand thuis. De kitten zal bijna nooit alleen thuis achterblijven.
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Rik schreef: 23 mei 2018 19:35 Hier gewoon lekker vier weken tijdens de vakantie thuisgebleven om te wennen aan de kittens (en andersom):)
Ik had er ook voor over om me vakantie voor de kitten op te offeren :), maar dat kon niet meer, omdat alles al was gepland. en de rest was er niet blij mee dat ik onze vakantie wilde opofferen :roll:
Laatst gewijzigd door Queenxxxx op 24 mei 2018 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Dinky schreef: 23 mei 2018 19:38 Toen wij onze eerste poes aanschaften bij het asiel hebben we bewust gezocht naar een poes tussen de 1 en 5 jaar. We woonden in klein appartement en wilden maar 1 poes. Dit hebben we gedaan zodat de meest wilde haren er af waren ;-) onze huidige poes is daarom ook alleen uit het asiel gekomen toen ze 5,5 jaar was.
Nu we groter en rustiger wonen zou ik hierna wel 2 kittens willen (zien of ik partner tegen die tijd zover krijg :lol: ) maar ook dan zou ik hiervoor contact opnemen met het asiel om te vragen naar beschikbare kittens.

Wat bij websites ook meespeelt is dat deze bij worden gehouden door vrijwilligers. Ook de fb pagina van asiel zit vrijwilliger achter dus bij oproepen wordt altijd doorverwezen naar asiel zelf (bellen of mailen) omdat deze persoon te weinig inzicht heeft in alle aanvragen ;-)
Thnx :)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Siris »

Queenxxxx schreef: 24 mei 2018 01:20 Ja, ik ben wel van plan om inderdaad 1 kitten te nemen, want ik ga het huis op een hele speelse manier inrichten en wij wonen met z'n vieren thuis, dus er is eigenlijk wel altijd 1 iemand thuis. De kitten zal bijna nooit alleen thuis achterblijven.
En toch zou ik je willen aanraden om 2 kittens te doen. Een kattenmaatje is toch anders dan een mensen maatje. Ze hebben veel aan elkaar. En als je op vakantie gaat of een weekendje weg is die ook niet alleen.

Ik weer niet waar je woont maar op FB zag ik alweer dat sommige stichtingen al kittens heeft
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Rik »

Het blijft natuurlijk uiteindelijk je eigen beslissing maar ik wil je de volgende link niet onthouden:

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Thnx voor de tips, maar ik ben een studente. Ik zit wel in me afstudeerfase op het HBO, maar ik ben nog steeds werkloos. Ik beb 17 sollicitaties verstuurd en er is niks van terecht gekomen. Ze zeggen dat me sollicitatiebrief en CV sterk is, maar nemen een ander in dienst die veel meer ervaring heeft. Hoe kan ik in Godsnaam ervaring opbouwen als ik nergens wordt aangenomen. Ik heb eigenlijk wel dergelijk ervaring, want ik heb 4 jaar lang stage gelopen en me stages met een groot succes afgerond, maar dat vinden ze dus blijkbaar niet genoeg. Ik kan dus twee kittens dus ook echt niet bekostigen, vooral niet het dierenpension. Ik moet ook nog me master kunnen betalen. Daarnaast is me huis veelste krap voor 2 kittens en hun benodigheden.

Verstuurd vanaf mijn F3311 met Tapatalk




Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Rik »

Als iemand zegt 2 kittens niet te kunnen bekostigen ben ik ook vaak bang dat 1 kitten ook te duur zal zijn. Er wordt vaak geen rekening gehouden met "onvoorziene" kosten en als het kitten dan naar de DA moet voor bijvoorbeeld een onstoken oogje of iets anders onverwachts, is er vaak geen geld (vergis je niet in die kosten). Een verzekering afsluiten is dan wel verstandig maar dekt vaak ook niet alles of volledig.

En ruimte, dan zou je op 1 kamer moeten wonen voordat het voor 2 te krap wordt.

Maar goed... je zult dat in de tijd vanzelf wel ervaren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Queenxxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2018 16:08

Re: Fokker, gezondheidsverklaring, kittens

Bericht door Queenxxxx »

Ik neem absoluut niet een kitten, voordat ik een beetje spaargeld heb voor onvoorziene kosten. Ik ben niet van plan om hem te verzekeren. Ik kies er liever voor om te sparen dan een verzekering af te sluiten.
Mijn moto is altijd eerst sparen, daarna aanschaffen.

Nu jullie zoveel de nadruk leggen op 2 kittens, begin ik wel te twijfelen of ik met het nemen van 1 kitten wel een goede keuze maak

Verstuurd vanaf mijn F3311 met Tapatalk

Plaats reactie