Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door castratenkoor »

Ja klopt - zijn foto staat nu op de openingspagina.

Ik kan me je dubbele gevoel heel goed voorstellen met dat kaarsje. Ik had hetzelfde toen ik Bob zijn trapje naar zolder bracht. Hij had artrose en zijn laatste jaren sprong hij niet goed meer. Dus een trapje bij de tafel zodat hij bij me kon komen zitten. Ding stond aardig in het looppad dus naar zolder gebracht. Voelde als verraad naar Bob. Ja wij mensen met onze gevoelens zijn rare wezens ;-). Het was logisch trapje weg te brengen.....maar misschien toch te snel......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Net een zooi spullen besteld bij Purrfect Design in Antwerpen. 2 Poopoopeedoo kattenbakken, kartonnen krabdingen, nieuwe, platte lage RVS etensbakjes, keramieken drinkfontein, wat kussentjes en dingen, speelhengel en nog wat zooi. Komende weken nog wat meer speelgoed hier en daar aanschaffen, en een niet al te grote krabton. Uiteindelijk moet er nog van alles aan krabpalen en klimzooi komen, zodat ze ook op hoge kasten en losse muren en zelfs bijna tegen het plafond van 3.50m kunnen komen, waar ook schuil en slaapplekjes gaan komen, maar eerst even kennismaken met de beestjes, dan volgt vanzelf wel waar ze behoefte aan hebben en waar ze klaar voor zijn.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door castratenkoor »

Nou zo te horen belanden die lieverds in een paleisje!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door pinguin »

Klinkt als een katten paradijs

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Lieselotje »

Dat wordt een huis voor katten, waar ook nog een personeelslid woont haha

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Nog 1 nachtje slapen, morgen naar Hilversum om de gebroeders Kralingskiy op te halen :) Op 2 extra krabpalen van Rufi na heb ik alles in huis... ben er helemaal klaar voor denk ik... alhoewel... ik denk dat ik het me pas echt realiseer als ze beiden hier een beetje rondhuppelen.

Ben wel benieuwd naar de introductie; mijn appartement is een loft, d.w.z. 1 grote open ruimte, er zijn geen aparte kamers. Ik heb wel een hoekje in een slaapgedeelte wat wat kleiner en overzichtelijker is, daar zet ik voorlopig een kattebak neer, water, speeltjes, krabding, voerbakjes etc. dan kunnen ze vanaf daar de rest een beetje ontdekken.

Wel even kijken of ik ze beiden in 1 iets grotere draagmand ga vervoeren of ieder in een eigen mand...? Wat zouden jullie doen? Ze zijn 12 weken nu (25 maart geboren). Het is een 3 kwartier rijden met de auto.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door ErikPhilippus »

wat een heerlijk vooruitzicht, wat een rijkdom morgen in je eigen huis....
Wat bedoel je precies met een draagmand: klinkt als iets waar ze weer uit kunnen stappen... Of bedoel je toch een kennel?
Ik zou gewoon alles meenemen in de auto: kan je ze altijd nog in hun eigen mand/kennel zetten mocht dat nodig zijn. Maar ik denk dat ze het wel prima vinden, samen in één mand...

Succes, en een voorspoedige start toegewenst!
Erik

PS Stuur je snel foto's op?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Rik »

Spannend. Ze kunnen volgens mij wel in één reismand. Ze zijn jong, klein en aan elkaar gewend. Pas bij de castratie zou je eventueel 2 manden nodig kunnen hebben omdat ze dan nog suf van de narcose kunnen zijn. Maar die twee broertjes zouden nu toch wel gewoon samen moeten kunnen. Ik moest ook 3 kwartier rijden en heb ze ook in één reismand gehaald.

(Zoals Erik al zou je een tweede maand, als je die hebt, mee kunnen nemen maar ik denk ook niet dat je die nodig zult hebben.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Ja ik bedoel een kennel, zo'n afsluitbaar vervoersding. Ik neem er inderdaad 2 mee, dan zie ik het wel.

Foto's komen zeker :) ik zal er ook even een apart topic voor aanmaken van de week. Ik heb ze zelf 5 weken geleden voor het eerst en laatst gezien... ze zullen flink gegroeid zijn denk ik :)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Lieselotje »

Wat leuk! Ik zou ze samen in wen mandje vervoeren, hebben ze steun aan elkaar.
Ik lees dat je er helemaal klaar voor bent, dat wordt genieten.
Trouwens je kan het beste het eten en drinken niet te dicht bij de kattenbak zetten, daar houden ze niet van. Maa dat doe je vast.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Rik »

jowi schreef:Foto's komen zeker :) ik zal er ook even een apart topic voor aanmaken van de week.
Voor een topic voor de foto's kun je het beste alvast een foto-album/topic aan laten maken. Die kun je in onderstaande link/topic aanvragen (helemaal achterin).
IK WIL EEN EIGEN FOTO-ALBUM

We kijken er al naar uit :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Albumaanvraag is gedaan.

De ene (voor nu nog open) lage kattenbak staat dichtbij in het hoekje vh slaapgedeelte waar ik ze eerst maar introduceer; de andere bak staat compleet aan de andere kant vh appartement. Er komt nog een 3e, kleinere bak. Eten staat om een hoekje iets verderop, drinken staat ook ergens anders, maar alles niet verder dan een paar meter bij elkaar vandaan in het slaapkamergedeelte, dus mochten ze het erg spannend vinden dan hebben ze daar wel alles, en om te eten kunnen ze de bakjes voer zien en ruiken, maar moeten ze nét even iets verder het appartement in ;) Verderop staat ook een fonteintje met stromend water. Nou ja, het komt allemaal wel goed, maar ik vind het wel spannend hoor... Tommie rende meteen toen ik hem uit zijn mandje liet achter rommel die onder een bureau stond, en even later verdween ie onder het bed. Daar heeft ie toch een paar uur gezeten voor er een beetje beweging in kwam. Hoe hij verder de buurt verkende weet ik eigenlijk niet meer, is al zolang geleden , maar ik weet wel dat het niet lang duurde voor hij vol vertrouwen overal rondrende :)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hele fijne dag gewenst! Wat een heerlijkheid dat je straks twee van die poepies in je huis hebt rondrennen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door MayaEnKoen »

De Grote Dag! :grin: Wat zul je opgetogen zijn.. en zeker mooi voorbereid. Heel veel plezier vandaag!
Ik kijk uit naar de foto's :smile:
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Pfff ben op van de zenuwen ;) zal blij zijn als ik ze vanmiddag hier thuis heb...
Plaats reactie