3 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
KayravdBerg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2018 18:35

3 kittens

Bericht door KayravdBerg »

Hallo allemaal

Over een paar weekjes gaan wij 3 Kittens ophalen. Ze zullen dan ongeveer 8 weken oud zijn. Ze komen allemaal uit hetzelfde nestje. Om ze naar huis te brengen moeten we een uurtje met de auto. Hoe kan ik ze het beste vervoeren? Kunnen ze gewoon met z'n 3e in 1 reismandje?

Alvast heel erg bedankt
Groetjes Kayra
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: 3 kittens

Bericht door Fotokonijn »

Ik lees het al, wat je ver haalt is lekker. :grin:

Ik denk inderdaad dat je ze met zijn drieën in een mandje kan doen, zorg er wel voor dat ze wat te drinken hebben en leg een handdoek of zoiets onder in het mandje.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: 3 kittens

Bericht door KiwiNL »

Leuk, drie kittens! Wij hebben twee broertjes, die hebben we ook gewoon samen in een mand vervoerd toen we ze gingen ophalen. En ook weer toen ik met ze naar de dierenarts ging om ze te laten castreren. Dat leek me juist fijn, hadden ze onderweg tenminste ook nog wat steun aan elkaar.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 3 kittens

Bericht door castratenkoor »

Ze kunnen met zijn drie in een vervoersmand - mits die groot genoeg is. Drinken zou ik er niet in zetten, dat worden natte poesjes anders. Een uurtje hebben ze echt niks nodig.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: 3 kittens

Bericht door Sifra »

Zet de reismand maar dwars op de achterbank in de veiligheidsriem. Dan kun je er zelf naast gaan zitten en je hand in de mand steken om met ze te spelen om ze af te leiden. Hoe minder ze van de buitenwereld zien, hoe beter, dus een dekentje of handdoek over de mand helpt ook om ze rustig te houden. Zelf doe ik altijd eerst wat kranten in de mand en daarop een handdoek of kussentje. Een onderlegger is ook handig voor ongelukjes onderweg. Of neem een reservehanddoek mee en een rol keukenpapier. Een ongelukje door de stress is zo gebeurd en katten voelen zich doodongelukkig als ze in hun eigen urine of ontlasting moeten zitten.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: 3 kittens

Bericht door Fotokonijn »

Goeie tips van Sifra.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie