Kitten of asielkat in strandtent

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
SSofia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2018 09:24

Kitten of asielkat in strandtent

Bericht door SSofia »

Lieve mensen, ik heb een paar vragen.
Mijn vriend en ik hebben een strandtent, en een hond (Ridgeback)

Mijn 1ste vraag: Hoe schattig ze er ook uitzien, wij hebben last van mussen in de zaak, om ze alleen al af te schrikken zouden wij graag een poes nemen. (Ook beetje muizen, maar daar heeft elke strandtent last van)

Graag zouden wij een poes willen adopteren, maar:
1 gaat deze met de hond? Of kan je dan beter een kitten kopen zodat ze aan elkaar wennen?

2 hoe weet je of hij of zij jaagt op mussen/muizen, als je een kitten koopt hoe leert deze dat? Gaat dat vanzelf? Welke rassen staan hierom bekend

3 de strandtent is groot, kan je de poes s’avonds hier alleen in laten zodat ze op t gemak heel de avond kan jagen en overdag op kantoor verblijft waar ze alle aandacht krijgt of lekker kan slapen.

4 als dat zielig is wil ik der met alle liefde mee naar huis nemen overdag, maar is autorijden juist niet stressvol?

5-De rede waarom wij denken aan alleen s’avonds/s’nachts/s’ochtends in de zaak is omdat veel mensen poezen over tafel enz toch niet heel hygi vinden en er elke ochtend wordt schoongemaakt.
Zijn er rassen die 1- jagen & 2- minder verharen dan een ander ras?

Ik wil echt een goede beslissing maken, en weet dat een poes in huis (strandtent) halen niet niks is.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten of asielkat in strandtent

Bericht door KleinDraakje »

Ik kan niet exact antwoord geven op je specifieke vragen, maar hou je er rekening mee dat er redelijk wat mensen zijn die allergisch voor katten zijn? Alleen het schoonmaken van de tafel in de ochtend is dan niet genoeg. Vrienden van mijn ouders waren allergisch en dan moest er echt stof gezogen worden, zoveel mogelijk haren weghalen en de kat naar buien
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten of asielkat in strandtent

Bericht door Dinky »

Goed dat jij je er vooraf goed in wilt verdiepen!

Met het jagen zou ik denken aan een 'boerderij kat' maar die zijn juist vaak niet sociaal en zou volgens mij erg ongelukkig worden in een strandtent.... Ik ken niet een specifiek jagend ras maar boerderij katten worden vaak geboren op de boerderij en door de moeder opgevoed om te jagen ipv altijd gevuld bakje voer. Maar dus ook vaak schuw voor mensen.

Daarnaast zou ik denken dat de mussen vooral overdag een probleem zijn terwijl de kat dan dus niet in de zaak aanwezig is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Kitten of asielkat in strandtent

Bericht door Cerna »

Wij waren ooit in Hindeloopen en op het terrasje waar wij zaten kwamen ook musjes. Met die kleine, pientere oogjes keken ze bijna het lekkers van de tafel af en een brutaaltje pikte zelfs wel eens wat. Eén zwaai met je hand en ze vlogen weg.

Ik heb ook wel eens last van mensen, maar die hoeven van mij ook niet dood en dat geldt ook voor mussen en andere dieren. Leven en laten leven. De wereld is van ons allemaal en niet alleen van de mens.

Inderdaad Mirjam, de mussen komen overdag en de kat mag 's avonds aan het werk. Of ook overdag? Probeer me daar een voorstelling van te maken: zit je gezellig aan een tafeltje, paar kwetterende musje naast je bordje, sluipt er opeens een kat dichterbij, springt op jouw schoot en pardoes midden in je gebakje.
Nee, dan kun je beter een paar musjes hebben :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten of asielkat in strandtent

Bericht door nellebel »

zou het eerlijk gezegd ook wel zielig vinden als je de kat overdag op het kantoor opsluit. en als je besluit de kat los te laten lopen overdag is het ook weer heel moeilijk om hem dan uit je strandtent te houden. een kat snapt natuurlijk niet dat er bepaalde tijden zijn dat hij wel en niet welkom is. ik zou dan ook voor de musjes een andere oplossing zoeken. ritselende folie ophangen of zoiets wat blinkt wat ze afschrikt waardoor ze niet naar binnen vliegen. en wat annet ook schrijft, de meesten weten echt wel dat in een strandtent nou eenmaal vogels zitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
SSofia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2018 09:24

Re: Kitten of asielkat in strandtent

Bericht door SSofia »

Bedankt voor alle reacties!
De mussen hoeven van ons ook absoluut niet dood, daarom staat er ook af schrikken, die beestjes zijn zo slim dat een poes waarschijnlijk niet eens in de buurt komt.
Als we ze echt dood hadden gewild dan gingen we wel aan de slag met rattengif maar dat zouden we nooit doen.
Musjes zijn inderdaad makkelijk weg te wuiven het probleem is alleen dat ze letterlijk alles onderpoepen, is niet tegenop te poetsen, en sommige mensen die oogjes niet kunnen weerstaan, ze vervolgens iets geven en ze nooit meer wegwillen (logisch)
Ik dacht als ze t gevoel hebben dat t ergens anders makkelijker te krijgen is (zonder een jager in de buurt) ze daar vanzelf naartoe vertrekken.
De musjes zitten er de gehele dag en nacht dus t plan was-
laatste gast de deur uit; poes in de zaak
deuren s’ochtends weer open; poes naar kantoor (uiteraard wordt er schoongemaakt incl gestofzuigd)
Mijn vriend en ik zijn altijd overdag aanwezig/in kantoor.
Zou erg graag een poes uit t asiel halen, aangezien ik denk dat hij/zij t bij ons een stuk leuker gaat hebben dan daar.

Bedankt voor de tip over het ritselende folie! Probleem is alleen dat ze niet alleen via kleine kiertjes naar binnen glippen, de deuren staan vaak open & met lekker weer het dak ook

Ik bedoel met een poes in de strandtent niet op het terras en strand alleen in de zaak zelf (24x24m)
Plaats reactie