Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Cerna

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Cerna »

De buitenklimpaal is van Drapaki. Heel degelijk en vijf jaar garantie, maar niet echt goedkoop. Zij hebben ook binnenklimpalen.
Het Nederlandse bedrijf waar wij hem gekocht hebben is er mee gestopt volgens mij (ik kan hem niet meer vinden), maar ik zie hier wel:
https://www.qualitycat-krabpalen.nl/

En het Poolse bedrijf:
https://cat-tree-rufi.com/cat-tree-wate ... viaries-32
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Ziet er goed uit, gaan we van de zomer naar kijken of we zo iets ook aanschaffen en waar we het kwijt kunnen :)

Zie ik nou dat jouw katten model staan op hun site? https://www.qualitycat-krabpalen.nl/ruf ... paal-w-o-3 Wat schattig!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Cerna

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Cerna »

Schattig ja, maar ik weet van niets. Kan (mag) dat zomaar?
Ik vraag me ook af hoe ze aan die foto's zijn gekomen. Maar even een berichtje sturen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Rik »

Waarschijnlijk hier uit jouw album geplukt (toen de foto's nog beschikbaar waren) :) (ze lezen mee :) )
Het mag officieel niet nee (alle afbeeldingen zijn automatisch beschermd, ook zonder expliciete vermelding daarvan). Op een website of blog mag je dus niet zonder toestemming van de maker de plaatjes zomaar gebruiken. Dus ik ben benieuwd wat hun reactie is.

Er staan ook heel wat klantenfoto's op. Als die ingestuurd zijn door klanten is het geen probleem. Maar anders zou toestemming vragen natuurlijk wel zo netjes (en nodig) zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Het mag niet zomaar, hopelijk stellen ze voor om ze er als nog vanaf te halen of vragen ze je als nog om toestemming. Niet erg netjes vind ik! Ben daarom ook altijd wel voorzichtig met foto’s die openbaar zijn...
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Cerna

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Cerna »

Rik schreef: 05 jan 2018 12:36 Dus ik ben benieuwd wat hun reactie is. Er staan ook heel wat klantenfoto's op. Als die ingestuurd zijn door klanten is het geen probleem. Maar anders zou toestemming vragen natuurlijk wel zo netjes (en nodig) zijn.
Dit is hun antwoord. En ik heb toestemming verleend. :smile:
We zullen de foto’s direct verwijderen. Excuses hiervoor. 99% van de foto’s worden door klanten gestuurd met akkoord voor plaatsing op de site.
Wellicht is er bij uw foto’s geen verzoek verstuurd, of hebben we deze via andere bronnen ontvangen.
We krijgen veel foto’s van klanten die elders (van internet/Facebook/Instagram etc etc) komen, waarvan we de oorsprong niet van kennen.

Om welke foto’s gaat het? Kunt u ons de link sturen.?
Ik zal ze direct verwijderen…


:offtopic: Maarre........kunnen onze foto's zomaar door anderen van dekattensite gepikt worden? Is dat niet beschermd?
Ik heb het even uitgeprobeerd in een album en ja dus. Zodra je je aanmeldt kun je dus over alle privéfoto's beschikken wanneer je dat zou willen.
Vind ik een slechte zaak!

Ik heb Roland een PB gestuurd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Rik »

De fotoalbums zitten wel achter de login. Maar iedereen die kan inloggen, kan daar dus wel bij. Ik denk ook niet dat dat anders kan anders heeft een album niet zoveel zin (want dan moet iedereen aan iedereen toestemming geven om hun album te bekijken). En als je eenmaal het album in je browser kunt bekijken dan kun je de foto's dus inderdaad opslaan en voor iets anders gebruiken. Ook dat kan niet anders. Zo zit internet in elkaar.

Maar dat wil nog niet betekenen dat het mag. Vandaar dat ze op die site ook niet moeilijk doen en de foto's gelijk zouden verwijderen indien iemand daarover klaagt (want ze weten dondersgoed dat ze fout zitten). Dus eigenlijk hadden ze op voorhand toestemming moeten vragen.

Ik neem aan dat je de foto nooit naar hun site geupload hebt? Want dan kan er wel eens een klein regeltje bij staan dat je hun toestemming geeft de foto voor andere doeleinden te gebruiken (wat ze ook aangeven). Als ze foto's van Internet/Facebook/Instagram e.d. vandaan plukken moeten ze echter daar ook altijd om toestemming vragen. Dus de opmerking dat ze de oorsprong niet kennen gaat niet op want dan mogen ze de foto gewoon niet gebruiken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Dinky »

Alle afbeeldingen en foto's op internet kunnen worden opgeslagen als afbeelding. Net als dat iedereen te hard kan rijden. Dat iets kan maakt nog niet dat het ook mag.
Jij hebt gewoon auteursrecht op de foto's waardoor jij bepaalt wie de foto's mag publiceren en gebruiken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Tesseljoan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 aug 2016 17:26

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Tesseljoan »

Maar is het geen optie de albums pas zichtbaar te maken na een x aantal forumberichten (zeg 25 ofzo)? Je voorkomt het natuurlijk niet helemaal, maar je weet wel beter wie er meeleest.



Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk

Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Tja er zijn vast een heleboel mogelijkheden om de albums te beschermen, maar het is altijd een afweging tussen gebruiksvriendelijkheid en bescherming.

Zo upload ik mijn afbeeldingen naar Imgur om ze op dit forum te kunnen embedden. Wel verborgen, maar iedereen met de Imgur link kan de afbeelding bekijken en dus gebruiken. Ik ga in de toekomst wel een klein watermerkje op mijn foto’s zetten, zodat ik altijd kan zeggen dat het mijn foto is 🙂 Zeker als onze katten erop staan!

Je kunt trouwens met die foto’s een ‘omgekeerde’ Google image search doen om te kijken of hij ook nog op andere sites wordt gebruikt. Er zijn verschillende manieren om dat te doen: https://support.google.com/websearch/an ... 5808?hl=en Het is niet 100% waterdicht dat je dan alle sites vind met jouw afbeelding, maar het proberen waard.

Vind het wel fijn dat ze zo snel reageren en ze eraf willen halen
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Even een on-topic update.

We hebben vandaag weer een trip naar de bouwmarkt gedaan en weer wat planken en benodigdheden gehaald om rechts van de muur verder te gaan. We maken twee ‘huisjes’ waar dan lekkere harige kleedjes in komen 🙂

Verder hebben we een tweede kattenbak gekocht die binnenkort bezorgd wordt en zijn we aan het oriënteren wat voor voer we willen gaan geven.

De eerste poes bij de cattery is weer terug van haar logeerpartij bij de kater! Spannend of de dekking is gelukt. De tweede poes haar krolsheid neemt af en bij de volgende mag ze ook naar de kater. Elke dag kijken we meer naar de kittens uit! 😍
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Dinky »

Qua voer zou ik vragen wat ze bij de fokker geven ;-) dan kan je dat eerst geven zodat ze bovenop de stress van de verhuizing niet gelijk ook nog een voerwissel krijgen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Ja we blijven sowieso een poosje het voer van de fokker geven. Zij geven de kittens babycat van Royal Canin en de moeder poezen krijgen daar Brits Korthaar van Royal Canin en ze krijgen wat ook af en toe carnibest. Dus dat houden we eerst gewoon een paar maandjes aan 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Zo een hele dag klussen verder zitten we uitgeput op de bank. We hebben voor op de andere muur een soort traptreetjes van balken met sisal bedacht. Deze bestaan uit meerdere onderdelen, een stuk hout tegen de muur, de balk met sisal, de voorplaat. Die hebben we allemaal op maat gezaagd, de gaatjes voorgeboord, hout geschuurd en hout in de olie gezet. En dat 8 keer 😄

Inspiratie:
Afbeelding

En dan die balkjes links onder.

Deze trap zal leiden naar twee planken boven de deuren waar we lekkere holletjes op gaan maken. Pas als alles hangt gaan we een keer naar een stoffenwinkel om stoffen te halen waar we de plankjes mee gaan bekleden. En een lekker harig matje voor in de holletjes 🙂

De plankjes ga ik van de week nog een keer oliën en de laatste plankdragers zitten in de verf. Volgend weekend zou alles dan gereed zijn om op de muur te monteren. Dan hebben we een soort bouwpakketjes die we dan alleen in elkaar hoeven te schroeven, sisal erop en op de muur monteren 😎
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Tesseljoan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 aug 2016 17:26

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Tesseljoan »

Wow, ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Hier gaan we ook een klimmuur maken, maar wel met kant-en-klare plankjes.


Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk

Plaats reactie