Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door RodeKaterHans »

Wat leuk dat ze ze komen brengen! Ik ga voor jullie duimen vrijdag.. hopelijk valt het allemaal mee.
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Dinky »

KleinDraakje schreef: 25 jun 2018 17:08 Jaa! Ze gaven vorige keer dat we daar op bezoek waren aan dat, als wij dat oké vonden, ze de kleintjes graag bij ons wilden komen brengen. Nou daar kan je geen nee tegen zeggen 😁
Hihi kunnen ze gelijk zien in wat voor klim en klauter paradijs ze terecht komen 8-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Dinky schreef: 25 jun 2018 19:27 Hihi kunnen ze gelijk zien in wat voor klim en klauter paradijs ze terecht komen 8-)
Oh ze hebben al heel veel sneak previews gekregen toen we aan het klussen waren 😁 ze vinden het onwijs leuk (de fokkers) en denken ook dat deze drie kittens daarom goed passen. Ze zijn niet schuw van een klimpartijtje namelijk 😄
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door nellebel »

geweldig zulke betrokken fokkers. heb het zelf ook meegemaakt. die kwam zelfs daarna nog op bezoek met cadeautjes voor de kleine. heb ik nu nog contact mee, ondanks dat onze kleine helaas veel te vroeg is overleden aan fip.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Fijn is dat hè, ik zou het ook niet anders meer willen 😊

Zojuist verzendbevestiging van Zooplus gehad. Vandaag of morgen wordt de bestelling, in 3 pakketten, bezorgd. Arme bezorgers zullen zich een breuk slepen 😁 Twee keer een dubbelpak (2x15kg) grit, nog wat los speelspul en dan nog een paar zakken van bij elkaar 11,5kg voer. En dan heb ik voor de eerste maand nog niet eens CLG natvoer besteld 😇 Gaan eerst gewoon aan de slag met grit en voer van de fokker en dan bij de volgende bestelling langzaam kijken wat misschien beter valt. Ga proberen 1x per maand een grote bestelling te doen zodat ik niet elke week het internet op hoef om bij te bestellen. Dat wordt dus trial en error om te zien hoeveel grit en voer er nou daadwerkelijk nodig is in een maand. Qua voer heb ik nu als het goed is genoeg voor 2 maandjes.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Fotokonijn »

Ik denk veel, katten hebben overal schijt aan! :grin:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Hebben jullie trouwens bijt speelgoed gehad? Voor de periode dat ze tandjes gaan wisselen en ze knaag behoefte hebben. Zit beetje te twijfelen, niet te koop bij zooplus en weet niet of het nodig is
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Rik »

Als je geen bijtspeelgoed hebt dan gebruiken ze gewoon wat voorhanden is Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door RodeKaterHans »

Hier hetzelfde. Al knagen beiden ook graag op een matabistokje (via medpets)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

RodeKaterHans schreef: 26 jun 2018 23:06 Hier hetzelfde. Al knagen beiden ook graag op een matabistokje (via medpets)
Oeh goeie, die had ik eerder gehoord dus die ga ik bestellen :) hebben ze die altijd beschikbaar of geef je hem af en toe?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door nellebel »

zou niet teveel bestellen van alles. katten zijn behoorlijk eigenwijs. dus straks heb je het hele huis vol en doen ze er niks mee. hihhi matabistokjes...hier 1 week mee gespeeld, toen was het klaar. al blijven de catnip gevulde knuffeltjes hier altijd favoriet. helemaal natgezeverd bij voorkeur. ander speelgoed wordt niets mee gedaan. wel blaadjes, veertjes, eikels, net wat de natuur brengt. net als propjes papier, lege dozen. eigenlijk al de rotzooi die je eigenlijk wilde opruimen hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

nellebel schreef: 27 jun 2018 07:11 zou niet teveel bestellen van alles. katten zijn behoorlijk eigenwijs. dus straks heb je het hele huis vol en doen ze er niks mee. hihhi matabistokjes...hier 1 week mee gespeeld, toen was het klaar. al blijven de catnip gevulde knuffeltjes hier altijd favoriet. helemaal natgezeverd bij voorkeur. ander speelgoed wordt niets mee gedaan. wel blaadjes, veertjes, eikels, net wat de natuur brengt. net als propjes papier, lege dozen. eigenlijk al de rotzooi die je eigenlijk wilde opruimen hihihi
Haha 😄 We hebben op zolder juist een heleboel dozen, wc rolletjes en andere frusteldingen bewaard om straks aan te bieden 😇 Wil genoeg hebben om te kunnen afwisselen, dus als een doos helemaal aan gort is gespeeld dat ik dan gewoon een nieuwe doos tevoorschijn kan toveren hahaha
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door RodeKaterHans »

Matabistokjes en kurkballetjes van kong (met staart) worden dagelijks gebruikt, dus die liggen hier gewoon. Maar Wendy heeft gelijk, de heren bepalen zelf wat ze leuk vinden. Catnip en valeriaan knuffels vinden ze bv niet zo interessant, die koop ik niet meer.. (helaas, zou ze er graag mee zien rollebollen 😉), een gewoon propje papier of kurk wordt dan wel weer enthousiast mee gespeeld..
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Siris »

Katten zijn grillig met hun speeltjes, wat wel eens wil helpen is om het op te bergen en het veel later, een maand ofzo opnieuw aan te bieden. Soms helpt insprayen met catnip wel.

Matabistokjes, heb ik wel eens gehoord dat als je geen gestreste katten hebt dat zij er niets mee doen.
Die van deden er helemaal niets mee. Maar herkenbaar zoveel kopen voor je katten :smile:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Opbergen en rouleren gaan we zeker doen. Hebben een grote doos in de trapkast staan waar speelgoed in gaat. Selectief zullen we dan eruit halen en dingen neerleggen die dan na even weer gewisseld worden door ander speelgoed 😊

Had een hele waslijst van (kleine) to-do’s staan, 18 dingen op donderdag en 16 op vrijdag. Mijn vriend zit met een burn-out thuis maar die is sinds gister begonnen alvast wat dingen van mijn lijstje te doen en af te strepen. Zodat ik het straks iets rustiger aan kan doen met mijn eerste 2 dagen vakantie 😊 Lief hè! Zo heeft hij nog een antislip mat gehaald, alle mandjes en plankjes afgezogen, snoerbeschermers gekocht en zowel in de woonkamer als slaapkamer toegepast. Ben zo blij dat we echt samen naar de kleintjes uitkijken en voorbereiden 😁
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie