Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Rik »

Lief :verliefd:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door pinguin »

Wat lief

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Dank jullie wel 😊

Nog vier weekjes voordat ze naar ons verhuizen! Rocky is met alles qua ontwikkeling super snel. Met vier daagjes gingen zijn oogjes al open en met 6 dagen waggelde hij al rond 😇 Zijn oogjes begonnen ook al snel te verkleuren, zo bijzonder om te zien! Hij is morgen 12 weekjes en zal dus 16 weekjes zijn als hij bij ons komt 😻

We staan te popelen! De postbezorger staat steeds vaker voor de deur hier, de frequentie pakketjes in de week (allemaal voor de katten) wordt steeds hoger 😁 We hebben nog een mooie krabpaal van Natural Paradise besteld voor op de werkkamer. Kunnen ze zich daar terug trekken als het beneden te druk is, of als wij boven zitten te knutselen. Of gewoon om uit het raam te kijken ^^ en nog wat extra plankjes voor in de keuken zodat ze ook op de keukenkastjes kunnen. En een extra drinkfontein. En veel speeltjes 😻
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Cyamytha »

Oh wat zullen die laatste weken lang duren!

Wat een heerlijk vooruitzicht en wat een knapperds zijn het toch!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door castratenkoor »

Dat is inderdaad een geweldige foto!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Cerna »

Toe maar, het Hilton voor de drie kleuters. :lol:

En wanneer je nog meer inspiratie wilt, ik zag in het Kletstopic een filmpje voorbijkomen dat alle records mbt kattenluxe breekt.
viewtopic.php?f=6&t=21997&start=1050
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door pinguin »

Vergeet je geen foto album hier aan te vragen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Cerna schreef: 02 jun 2018 19:02 Toe maar, het Hilton voor de drie kleuters. :lol:

En wanneer je nog meer inspiratie wilt, ik zag in het Kletstopic een filmpje voorbijkomen dat alle records mbt kattenluxe breekt.
viewtopic.php?f=6&t=21997&start=1050
Die had ik inderdaad gezien, super tof!! Dat huis is wel veel groter dan het onze maar doe zeker veel inspiratie op van dat soort filmpjes 😊
pinguin schreef: 02 jun 2018 20:21 Vergeet je geen foto album hier aan te vragen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Goeie, doe ik! Zal het alvast aanvragen. Dan sluit ik dit topic over 4 weekjes met ons drietal op de klimmuur en nog wat foto’s van onze andere voorbereidingen en zullen ze vanaf dan te volgen zijn in hun eigen album 😇
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Het fotoalbum van het drietal is geopend! Heb er even een mooie start van gemaakt met een berg foto's van begin tot nu van elk van de drie :) Ik zal daar foto updates plaatsen en hier vooral updates omtrent voorbereiding. Totdat ze er natuurlijk zijn! 😇

viewtopic.php?f=5&t=32180
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Ook even een knutsel update. De muur is zo goed als af maar dat betekent niet dat het geknutsel over is. Momenteel in de pijplijn:
• twee hangmatjes voor in de keuken (als trappetje omhoog bovenop de kastjes), ben even aan het wachten tot de crème kussentjes weer beschikbaar zijn bij zooplus
• trap ‘scheiding’ zodat ze wel op de eerste verdieping kunnen maar niet door naar zolder. Ligt nu te drogen na heel wat lagen verf dus zou ik morgen af moeten kunnen maken
• tv kastje, eigen ontwerp. Ligt ook te drogen. Hierin ruimte gemaakt om alle snoeren goed weg te kunnen werken zodat de kittens er niet mee aan de haal gaan. Plus meer in onze stijl, dat wilden we al een tijdje. Ons huidige Ikea kastje bulkt namelijk uit van de snoeren 😂 er staan ook echt iets van 8 apparaten in + drie speakertjes

Van het weekend drie extra grote en fijne kattenbak uitloopmatten van Canadian Cat Company in ontvangst genomen. Die zien er fijn uit dus ben benieuwd wat de kittens daarvan vinden 😁

Qua spullen hou ik alles zoveel mogelijk in oorspronkelijke verpakking en in de trapkast. Anders blijf ik komende vier weken alles afstoffen omdat het niet gebruikt wordt 😄

Zojuist ook het grote klim en lig meubel van Natural Paradise in elkaar gezet. Hij staat op de eerste verdieping voor de kattentv (raam) en zo kunnen ze ook meekijken op de schermen van de computer als J zit te knutselen 😊 of gewoon zich terug trekken als het bijvoorbeeld beneden te druk is met bezoek.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Zit met een klein dilemma omtrent eten. Ze krijgen straks sowieso onbeperkt brokken die ze bij cattery ook hebben (qua merk en ze krijgen daar ook onbeperkt). Pas later zullen we langzaam overgaan op de brokken die wij graag geven. Dat zal iets van Applaws of Cat Lovers Gold worden. Maar we willen daarnaast ook veel natvoer aanbieden in verband met water/niertjes (en wat we met de vorige kat hebben meegemaakt).

Alleen natvoer onbeperkt is een beetje lastig 😁 we willen het liefst onbeperkt geven zodat ze zelf kunnen beslissen hoeveel ze eten en wanneer. Dat ze niet zo afhankelijk worden van 2/3 eetmomenten op de dag als wij het geven. Onze vorige kat was geobsedeerd door eten en dat was best lastig, dat willen we met deze drie juist niet vandaar onbeperkt aanbieden.

Iemand tips?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Rik »

Er zijn wel voerautomaten die natvoer om de zoveel tijd kunnen aanbieden maar dan zit dat natvoer daar zo lang in. Lijkt me ook niet lekker. Ik denk dat je gewoon 2 of 3 momenten op de dag natvoer aan moet bieden en de rest van de dag brokjes hebben staan.

Het geobsedeerd raken met eten kun je eigenlijk moeilijk tegen gaan. Hier was Bono op 7 maanden al 5kg dus ik moest iets doen. Dus heb ik de onbeperkte brokjes weggehaald. Ja, en dan gebeurd het natuurlijk vanzelf (dat ze geobsedeerd raken).

Overigens was ik niet zo weg van de ingrediënten van de brokjes van Cat Lovers Gold. Het natvoer wel maar in de brokjes zit of 34% bruine rijst of 20% doperwten en 20% gedroogde aardappel. Dan lijkt mij Applaws brokjes een betere samenstelling te hebben. (Ik geef hier wel het CLG natvoer als ik geen KVV geef)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door RodeKaterHans »

Ik zou zelf natvoer ook niet zo lang laten staan, vooral niet met warm weer. Ik denk dat als er onbeperkt brokjes staan die ze lekker vinden het hopelijk wel mee valt met een eventuele obsessie. Ik geef zelf twee a drie keer per dag natvoer, en probeer de tijd een beetje flexibel te houden (alleen ‘s ochtends lukt dat niet). Er staat voor beiden onbeperkt voer en Hans heeft ook nog muisjes met droogvoer die door het huis verstopt zijn. Dat vindt hij zelfs leuker dan eten uit een bakje.
Ik vind het wel handig dat het natvoer toch een beetje een traktatie is. Zo lok ik ze mee naar zolder als de poetsvrouw komt, of mee naar binnen ‘s avonds. Ze eten het zo graag dat ze de wormenpil over het algemeen ook niet door hebben ;)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Haha ja mede vanwege eventuele pillen is natvoer wel handig. Ga dan toch maar proberen heel flexibel te geven. Das lastig want wij hebben zelf een heel strak schema, ik hou van structuur 😄 Wilde CLG natvoer geven inderdaad, en Applaws brokjes. Maar het is sowieso aftasten of ze dat alle drie lekker gaan vinden en het daar goed op gaan doen :) En af en toe gaan we ook KVV geven, dat krijgen ze bij de cattery ook als traktatie.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
kittentjes

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door kittentjes »

Hier staan ook geen onbeperkt brokjes meer sinds Moos snel zwaarder werd. Hier zijn ze niet obsessief maar weten precies wanneer ze t krijgen en met name Moos. Saar heeft een chipfeeder en laat vaak nog wat staan dus die kan zelf rustig eten wanneer ze wil.
Ze krijgen twee x pd brokjes en 1 x natvoer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie