Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
kittentjes

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door kittentjes »

Spannend is het zo dat bij een kat (poes) dit sowieso altijd tot kittens leidt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Nee, een dekking kan ook mislukken dan wordt de poes al redelijk snel weer krols. Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, ook bij de bevalling en na de geboorte. Een eerder nestje bij deze cattery werd te vroeg (dood) geboren. Het blijft daarom spannend 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Arjuna »

Wat hebben jullie het huis gaaf aangepast voor de katjes die komen gaan (en nu in de maak zijn).
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Dank je wel Arjuna!

Komend weekend gaan we naar een grote stoffenwinkel in Zwolle voor de aankleding 😊
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Arjuna »

Ben benieuwd
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Morgen gaan we naar een stoffenwinkel van 900m2 om stofjes in te slaan voor lekkere slaapplekjes 😊

Ander goed nieuws, de eerste poes van de cattery is hoogstwaarschijnlijk zwanger! Ze zou nu op dag 24 zitten en ze zien van bovenaf een klein buikje. En het lijkt erop dat haar tepels ook roder worden, maar omdat ze niet zo vaak op haar zij ligt kunnen ze het lastig inspecteren 😊 De andere poes is sinds dinsdag weer thuis van de logeerpartij bij Vinch van de Nijehoeve. Gaat goed met haar, maar nog even geduld voordat ze weten of de dekking is gelukt 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Lieselotje »

Wat spannend, hoeveel dagen zijn ze eigenlijk zwanger voordat er kittens komen?

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

De cattery zei tegen ons dat de bevruchting meestal een dag na de eerste dekking plaats vindt. Ze tellen dan vanaf die dag 63 dagen erbij op en dat is de uitgerekende datum. Meestal worden de kittens op dag 65 geboren worden maar het kan iets eerder en iets later zijn 🙂

We leren echt heel veel van de cattery! 😊
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Lieselotje »

Leuk om te weten. 😉
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door KleinDraakje »

Even een terugblik. We zouden nu niet onszelf op kittens verheugen zonder onze Aslan. Die we iets meer dan een jaartje geleden uit het asiel mochten halen. Onze geweldige rode kater die veel te vroeg ons weer moest verlaten. Het was een echte solo kater met zijn voor en nadelen. Een knuffelaar, maar bleek zo ziek. Maar nu wil ik even niet stil staan bij de pijn en frustraties maar een samenvatting van leuke hoogtepunten maken. We hebben nog erg van hem genoten 😊

Het was een mega kater. Ik ben niet zo groot maar als hij zich uitstrekte op schoot zag je mij bijna niet 😳
Afbeelding

Niet super charmant zo van achteren...

Afbeelding

Afbeelding

Aslan kreeg al zijn brokjes via voedselverrijking voor de uitdaging en zodat hij niet ging schrokken en overgeven. Hij was dol op zijn blauwe bal. Zelfs ‘s nachts hoorden wij deze tegen de muren botsen omdat hij er dan mee aan het spelen was, waarschijnlijk in de hoop dat er toch nog eten in zat 🤗



Aslan had overigens altijd met eten een fluffy tril staart, waarschijnlijk van enthousiasme. Want hij zette deze staart ook op als wij ‘s ochtends beneden kwamen en hij zijn kroeltjes en knuffeltjes kwam opeisen.

Daarnaast had ik ook een voedseleiland geknutseld met allerlei doosjes om brokjes in te verstoppen. Alleen, hij bleek nogal sterk als hij brokjes rook en versie 1.0 heeft het maar 1 eetmoment overleefd 😄



Toen kwam versie 2.0 maar baasje had niet goed nagedacht en een van de doosjes niet dicht gelijmd...



Dat was een snelle hap!

Dan maar iets stevigere doosjes gebruiken. Zit hier nog wat in? Ik ruik wel wat?!



Had ook in zijn laatste dagen een trappelsok gemaakt, van een oude sok van mij, wat vulling en wat vilt. Met een touwtje eraan zodat we samen konden spelen.



De laatste foto van Aslan op zijn laatste dag. Alsof hij het wist week hij de hele dag niet van onze zijde. Het was dat ik af en toe moest plassen anders had hij de hele dag onder de deken op schoot gelegen 💖

Afbeelding

Lieve Aslan, we missen je nog elke dag. Maar jij hebt ons wel zoveel geleerd over katten en kattengedrag. We hopen dat we het beter ‘kunnen’ doen bij onze toekomstige kittens. En dat je vanaf de regenboogbrug je broertjes/zusjes gaat zien en over ze zal waken ❤️
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Tesseljoan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 aug 2016 17:26

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Tesseljoan »

Wat mooi beschreven en zo te zien was Aslan echt een heerlijk beestje. Wat fijn dat hij bij jullie terecht is gekomen, zo te zien een gouden mandje!

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk

kittentjes

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door kittentjes »

Wat leuk om te zien zeg, mooie kater was het. Moos is ook zon reus als Aslan kunnen die beesten dan enorm lang zijn he Haha.
Leuk idee ook van die sok die ga ik ook eens maken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Lieselotje »

Wat leuk om Aslan te zien.
Hij heeft vast een speciaal plekje in je hart
Cerna

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Cerna »

Wat was Aslan een mooie kater! Hij leek wel wat op onze ex-zwerkat Gizmo die we ook veel te snel weer moesten afgeven. Weet je iets over de voorgeschiedenis van Aslan? Kan hij soms ook FIV gehad hebben (je schreef dat hij van alles mankeerde en dat kan bij FIV)? Wat waren zijn ziekteverschijnselen?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Voorbereiding voor gezinsuitbreiding ‘de klimmuur’

Bericht door Ilone »

Wat een knapperd....Ben gek op rode katers :verliefd:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie