Met blijdschap geef ik kennis..............

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Rik »

Oooh, spannend. Veel plezier.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door KleinDraakje »

Jeej! Fijn dat het bijna zover is. Heel veel succes met de trip morgen! En stuur snel updates als hij bij jullie gearriveerd is, vooral foto’s zien we graag 😇
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
kittentjes

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door kittentjes »

Spannend!!! Heel veel plezier met halen en zie graag de foto reportage


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Lieselotje »

Heel veel plezier met ophalen!
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door KleinDraakje »

Volgens mij heb ik die foto van Jip trouwens voorbij zien komen op de Neocat Britten Facebook 😊 leuk!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Ilone »

Wat een knapperd, veel plezier met jullie nieuwe kroost!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door ErikPhilippus »

Goeie reis Jip, en hopelijk voel je je snel thuis! Zal wel lukken....
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Om 16.30 uur waren we weer thuis van de lange reis.

In het begin van de reis zat Jip een beetje te miauwen, maar hij ging al snel slapen en toen we thuis kwamen en ik de mand in mijn kamer had gezet, maakte hij geen aanstalten om er uit te komen. Na een half uurtje toch maar een handje geholpen. En toen ging hij op onderzoek uit. De andere katten hadden zich voor de dichte deur geposteerd (want een deur hoort niet dicht te zitten).

Toen hij op mijn bureau zat, heb ik Luna binnen gelaten, maar zij had alleen oog voor de mand die van buiten en van binnen helemaal afgesnuffeld werd. Jip zag ze niet, maar hij haar wel en hij volgde haar activiteiten met belangstelling.
Toen begon Milka aan de deur te krabben en haar dus ook maar binnengelaten. Milka zag Jip al snel zitten en nam de benen. Held!
En opeens zag Luna hem ook. Tot mijn stomme verbazing sprong ze naast hem op het bureau en wilde snuffelen. Maar dat was iets teveel van het goede voor het knulletje en een gromconcert volgde.

Toen ontdekte hij de klimpaal, ging op de bovenste plank liggen en viel in slaap. Zoveel indrukken.
Ik heb de deur dichtgedaan en een ieder ging weer over op de orde van de dag.
Om 8 uur werd Jip wakker en heb ik hem mee naar de kamer genomen. Bij de fokker hadden ze parket op de vloer en wij hebben in de woonkamer vloerbedekking en dat vond hij heel vreemd. Voetje voor voetje liep hij door de kamer, snuffelde aan het tapijt, probeerde of hij een knoop los kon trekken (foei!), maar toen hij gewend was, begon het spektakel.

Op de bank, over de tafel, in de klimpaal, achter de boeken, balletjes werden heen en weer gemept en dit ging gepaard met opgewonden prrrrrt-geluidjes. Milka en Luna lagen elk op een stoel en werden natuurlijk wakker. Geen gegrom, geen geblaas, alleen maar stomme verbazing over zoveel brutaliteit.
Daarna kwam de rest van het huis aan de beurt en ontmoette Jip voor het eerst Amber en daarna Laila. Amber besloot dat ze net zou doen alsof Jip er niet was en vertrok naar de woonkamer, maar Laila begon te grommen en dat was wederzijds.
Och, dat is over een paar daagjes ook wel over.

Jip zit nu vlakbij mijn toetsenbord en ik hoop dat de tekst niet gewist wordt.

Al met al gaat het geweldig. Hij heeft al behoorlijk wat brokjes gegeten (natvoer vindt hij minder; tis een echte Brit)en heeft een grote plas gedaan (volgens mij had hij het opgehouden).
Foto's komen nog.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Lieselotje »

Wat fijn dat het al zo goed gaat.
Veel plezier met je hartediefje!

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door nellebel »

Wat een goed begin.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door castratenkoor »

Welkom lieve en dappere Jip! Dat is al een goed begin, lekker spelen en niet wegkruipen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door KleinDraakje »

Dat klinkt goed zeg, leuk verhaal! Hoe is de eerste nacht gegaan? Heeft hij bij je geslapen of jij bij hem? 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Rik »

Welkom Jip. Spannend he, al die eerste indrukken.
Fijn dat het samen met de andere goed gaat. En Laila... die trekt wel bij.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Sifra »

Een goed begin is het halve werk. Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Ik heb pas 1 foto gemaakt dus dat houden jullie nog tegoed. Wel even een update:
Ik had het logeer(lucht)bed geleend van de buren en zij hadden mij verteld dat het bed uitstekend lag. Maar ik had toch een spierpijn vanmorgen. Nu bleek dat alleen de kleinkinderen op het bed sliepen en tjaaa, een lichaam van 10 of een lichaam van 62 maakt toch wel wat verschil. Tóch wel aardig goed geslapen.
Alleen het eerste half uur sjeesde Jip over mij heen, sprong bovenop mijn hoofd, vloog daarna naar mijn tenen. Ook erg leuk. :lol:

Om 4 uur werd ik wakker en toen lag hij naast me op zijn rug. Daarna heb ik het dekbed omhoog gedaan en kroop hij eronder, nestelde zich in het kommetje van mijn elleboog en ronkte verder. Een half uurtje later sliep ik ook weer.
Rond 9 uur heb ik hem eten gegeven en dat ging itt gisteren, schoon op. Daarna op de bak en een flinke sigaar neergelegd. Pff, wat een opluchting. Ook bij mij trouwens want nu weet ik dat alles goed functioneert en dat hij uit zichzelf de kattenbakken weet te vinden.

Vervolgens werd de hele morgen fanatiek gespeeld en alleen toen hij op het onderste plankje van de klimpaal zat en Luna naar het tweede plankje klom, was dat even bedreigend en volgde tot Luna's verbazing een luid geloei. Ze snapte er niets van want ze keek toch alleen maar?
Aan het eind van de morgen was er nog een aanvaring met Luna: Jip had een propje papier en Luna wilde meespelen. Toen Luna gauw haar eigen propje gegeven, maar daarna wilde Jip die afpakken. Tja...en dan ben je bij Luna aan het verkeerde adres :smile: en dus kreeg hij een mep. Je zult weten wat je plaats is!
Met Milka heeft hij al een paar keer gesnuffeld, Amber reageert ook nieuwsgierig en Laila blijft op een respectvolle afstand, maar niemand - behalve Jip zelf - heeft nog gegromd.

Hij heeft inmiddels al meerdere keren brokjes en natvoer gegeten en het smaakt hem goed. Hij ligt nu al een paar uur volledig uitgeteld op mijn computerbureau in het kleine vakje waar de muismat + muis in past. Het ken net.
Plaats reactie