Met blijdschap geef ik kennis..............

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Pamuk »

Gefeliciteerd! Leuk mannetje die Jip! Goed begin voor een nieuwe jaar, veel plezier met elkaar :grin:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door nellebel »

gefeliciteerd, wat een schatje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door castratenkoor »

Grappig ook die combinatie Joep (je opvangertje die nu geplaatst is) en Jip (de Brit).

Ik had ooit twee kittens besproken, eentje bij een boer, die noemde ik Joep en eentje bij een fokker, met een kruising-nest, die noemde ik Jip. Jip is uiteindelijk niet doorgegaan, die werd steeds ziek en ik had er een slecht voorgevoel bij - na de derde keer uitstel heb ik met pijn in mijn hart ervan afgezien. Joep is 14 geworden bij ons.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Dat is wel erg toevallig, Dinie want bij mij is het dus precies andersom. :smile:
Hopelijk wordt onze Jip ook veertien (maar liever nog ietsje ouder).

Ik zit al te dubben over de eerste nacht. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat destijds met Noa of Milka heb gedaan en Laila en Luna waren (zijn) met z'n tweeën. Vind het zo zielig om zo'n klein ding helemaal alleen in mijn hobbykamer te doen. Vreemd huis, weg van alle bekende katten en dan ook nog helemaal alleen.
Ik denk dat ik een logeerbed ergens vandaan probeer te toveren en die in mijn kamer zal zetten. Van slapen zal dan niet veel komen, maar dan is Jip in ieder geval niet alleen.

Amber zal het absoluut niet leuk vinden dat er weer een "indringer" bij komt, maar ik denk dat het vooral voor Luna erg leuk is. Zij wil graag spelen, maar geen kat die met haar wil spelen. Zus Laila is alleen maar lui en Milka wil niet met een andere kat spelen. Zij is aan haar tweede jeugd begonnen, maar ze wil alleen met een muis of balletje spelen of samen met mij, maar dan bemoeit Luna zich er gelijk weer mee en stopt Milka met spelen.
Ik hoop dus dat Luna en Jip elkaar aardig zullen vinden. Luna was ook altijd in de buurt van Gizmo - al had ze niets aan hem qua spelen - maar ik denk dat ze katers leuker vindt dan poezen :smile:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door castratenkoor »

Dat is te hopen voor Jip en voor Luna dat die klik er zal zijn. Eerste weekje even blazen en aftasten maar dat komt vast goed. Als ze elkaars manier van spelen maar begrijpen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cyamytha »

Ach wat een leukerd die Jip :) Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door KleinDraakje »

Gefeliciteerd!! Nog 9 nachtjes slapen :D

Is Jip bicolor lilac-wit ? Ik hoop dat als het zover is, wij ook 2 bicolor kittens mogen verwelkomen. Elke andere kleur zou ook fantastisch zijn, maar we zijn groot fan van bicolor en effen (lilac, chocolate). Past hij ook goed bij de rest van je clubje? :lol:
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Ja, Jip is bicolour.
Of hij goed bij de rest past, moet nog blijken :-P , maar ik neem aan dat je bedoelt qua kleur.
Amber is blauw, Milka choc en Laila en Luna zijn crème. Amber en Noa pasten goed bij elkaar: Amber blauw en Noa silver-tabby blotched, maar helaas leeft Noa niet meer. Chocolate en crème vind ik mooi bij elkaar passen en chocolate en lilac ook (lilac is een verdunning van chocolate), maar of lilac ook mooi is bij crème weet ik niet. Daar heb ik hem ook niet op uit gezocht.

In het nestje waar Milka uit kwam zaten alle kleurtjes (mama en oma hadden tegelijkertijd een nestje):
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door KleinDraakje »

Cerna schreef: 03 jan 2018 14:10 Ja, Jip is bicolour.
Of hij goed bij de rest past, moet nog blijken :-P , maar ik neem aan dat je bedoelt qua kleur.
Amber is blauw, Milka choc en Laila en Luna zijn crème. Amber en Noa pasten goed bij elkaar: Amber blauw en Noa silver-tabby blotched, maar helaas leeft Noa niet meer. Chocolate en crème vind ik mooi bij elkaar passen en chocolate en lilac ook (lilac is een verdunning van chocolate), maar of lilac ook mooi is bij crème weet ik niet. Daar heb ik hem ook niet op uit gezocht.

In het nestje waar Milka uit kwam zaten alle kleurtjes (mama en oma hadden tegelijkertijd een nestje):
Hahah :lol: ja ik bedoelde qua kleur inderdaad :D Wat een leuke foto's, en je hebt zo te horen een lekkere diverse groep. Ik zei vroeger ook altijd dat ik nooit een kat op zijn kleur zou uitkiezen. Maar als ze zo ieniemienie zijn en nog niet echt een karakter hebben dan heb je weinig anders om kittens in een nestje te onderscheiden. Jip is hoe dan ook een leuke toevoeging, weer iets nieuws qua kleur :) Zijn je huidige katten familie? Of in de loop der jaren erbij gekomen? Heb je bepaalde plannen voor de introductie van Jip?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

UIteindelijk zijn alle Britten familie van elkaar en vooral Milka, Laila en Luna hebben veel gemeenschappelijke voorouders (heb hun stambomen uitgezocht tot 1906), maar alleen Laila en Luna zijn zusjes. Amber komt uit Doetinchem, Milka uit Dordrecht en Laila en Luna uit de buurt van Deventer. Voor Jip moeten we volgende week zaterdag helemaal naar een dorpje in de buurt van Medemblik rijden. Dat wordt nog een hele wereldreis.

Ik heb niet echt plannen voor de introductie want meestal lopen zaken toch anders dan je plant. Ik heb 41 jaar katten en al heel veel katten aan elkaar laten wennen dus ik vaar op mijn intuïtie :smile:
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Ons aanstaande hartendiefje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Nou ja zeg, hij heeft een hartje op zijn flank! Wat een schatje...
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Lieselotje »



Wat schattig zo'n hartje, hmm wat een heerlijk bolletje

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

kittentjes

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door kittentjes »

Oooooh zo leuk ik wil ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door ErikPhilippus »

Dat is inderdaad bijzonder....
Wat een lieverd
Plaats reactie