Met blijdschap geef ik kennis..............

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Hawk »

Oh my god, 5 katten... niet niks.
Leuke verhalen en straks dus foto's, ik kijk ernaar uit.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Nee hoor, valt best wel mee :lol: . Britten zijn rustige katten (op onze dondersteen na dan).

https://www.dekattensite.nl//phpBB2/vie ... =5&t=28189
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Hawk »

Ziet er leuk uit! Ik kan om de één of andere reden niet reageren in het andere topic, waarschijnlijk heb ik te weinig posts.
Ik snap het nu wel, 5 katten in huis.
Het is erg, maar ik zit na te denken over een 3e kat, maar dan van een ander ras :ethink:
Dan ga ik echter wel eerst mijn balkon op laten knappen want dat wordt dan zeker een extra ruimte voor de katten, momenteel vind ik het niet geschikt.

Maar goed, leuk assortiment brits kortharen heb je in huis en een kleine erbij is leuk, gelukkig ook voor de andere katten.
Even een vraag uit belangstelling, hoe doe je dat met voer?
Eet Jip met de anderen mee of krijgt hij kittenvoer in een aparte kamer?
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Dinky »

@hawk: voor de foto albums moet je lid worden van vaste gebruikersgroep via gebruikerspaneel om te reageren (de 10 berichten ben je al gepasseerd)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Met blijdschap geef ik kennis..............

Bericht door Cerna »

Hawk schreef: 31 mar 2018 23:42 Maar goed, leuk assortiment brits kortharen heb je in huis en een kleine erbij is leuk, gelukkig ook voor de andere katten.Even een vraag uit belangstelling, hoe doe je dat met voer?
Eet Jip met de anderen mee of krijgt hij kittenvoer in een aparte kamer?
Jip krijgt nog wel kittenbrokjes en dat is een tweedaags ritueel op de klimpaal, maar hij eet ook andere brokjes. Hij snaait overal wat bij elkaar. :lol:

In het begin gaf ik hem RC zacht voer voor kittens (ook op de klimpaal) en dat vond hij lekker totdat ik langzaam overging op "met de pot mee-eten" . Dat voer vond hij veel lekkerder en sinds die tijd gaat kittenvoer moeizaam. Ik heb nog twee zakjes en die zal hij toch écht in de loop van de tijd moeten opeten. Geen kunsten.

Maar Laila en Luna hebben nooit kittenvoer gehad omdat ze dat bij de fokker ook niet kregen en zijn ook meer dan gezond groot geworden. En Noa en Milka kregen wel kittenbrokjes, maar gingen volwassen brokjes eten en Cochi - nierpatiënt - vrat toen de kittenbrokjes op. Was geen goed idee en toen heb ik ze (de brokjes, niet de katten :eeh: )maar naar het asiel gebracht.
Ik geloof ook niet zo in apart kittenvoer; het is volgens mij meer commercie dan dat het echt nodig is. Wél geloof ik in rustig over zetten op ander voer ivm diarree en daarom kreeg hij dit voer. Maar zijn voorkeur gaat nu uit naar Porta 21 en Applaws. Echte vis en echte kip vindt meneer het allerlekkerst :smile:
Plaats reactie