aanschaf nieuwe kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
redguy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2017 12:26

aanschaf nieuwe kat

Bericht door redguy »

hallo
dit is mijn situatie ik ben met mijn vriendin gaan samenwonen (ongeveer 3 jaar geleden)
zij heeft een kat meegenomen een pers (naam floris geslacht man)
ongeveer een jaar later is er nog een kat bijgekomen een bruine selkirk rex (naam muis geslacht vrouw)
bijde katten zijn geholpen
nu is alleen floris de pers "9 jaar" is overleden (hebben we moeten inslapen hij had meerdere pers aandoeningen)

dit verwachten wij
werken allebij fulltime (daar moet de kat wel tegen kunnen)
zelf geen kinderen (maar de nieuwe kat moet er wel mee overweg kunnen)
andere huisdieren de andere kat en 2 konijnen (de nieuwe kat moet er wel mee overweg kunnen konijnen blijven in het hok)
wij hebben binnenkatten (gaat niet naar buiten)
nieuwe kat moet een man zijn
het liefs een kat die een beetje op een pers lijkt maar dan zonder de erfelijke aandoeningen
iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: aanschaf nieuwe kat

Bericht door Cyamytha »

En je vraag precies is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: aanschaf nieuwe kat

Bericht door Dinky »

Je zou kunnen kijken voor een herplaatser via kitten te koop gezien de eisen die je hebt. Lijkend op een pers maar met minder aandoeningen kom je denk ik uit op een Brits korthaar maar ook daar wordt steeds meer richting de pers gefokt inclusief de kwalen van te korte neus.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
redguy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2017 12:26

Re: aanschaf nieuwe kat

Bericht door redguy »

de vraag is welk kattenras past bij ons ik ga niet naar een algemene vragenlijst maar naar echte mensen die echt met katten te maken hebben
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: aanschaf nieuwe kat

Bericht door castratenkoor »

Met geen enkel ras heb je de garantie dat de kat voldoet aan al je wensen. Ik heb hier b.v. twee blauwe russen, broertjes. En die zijn echt totaal verschillend in gedrag en temperament. DE blauwe rus bestaat niet. DE pers ook niet.

Als je een lang-haar wilt zou je naar een ander lang-haar ras kunnen kijken. Noorse Boskat of Main Coon of Sibeer of Turkse Angora of Turkse Van of zo. Maar je kunt ook bij "ikzoekbaas" gaan kijken of er iets zit wat je aanspreekt. Of je zou je kunnen aanmelden bij een herplaats-site van een bepaald ras. En dan wachten tot er een geschikte kat vrij komt voor herplaatsing.

Bij elk ras komen wel problemen voor. Het is daarom belangrijk te zoeken naar een goede fokker die meer bezig is met gezondheid dan met show-kansen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie