1-2 kat(ten) in appartement

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
SanneV24
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2017 20:22

1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door SanneV24 »

Hallo allemaal,

Ik woon met mijn vriend samen in een appartement van 75m2. We hebben ook een ruim balkon.
We willen graag een kat adopteren. We werken beide fulltime waardoor mijn keuze liever uitgaat naar twee katten zodat ze niet alleen zijn. Ze zouden in iedere ruimte mogen komen.

Nu is mijn vraag of 2 katten in een appartement een goed idee is of dat we er toch beter 1 kunnen nemen? De eerste week ben ik vrij zodat de kat(ten) kunnen wennen. Hebben jullie verder nog tips voor het hebben van een kat in een appartement?

Alvast bedankt! :)

Groetjes,

Sanne
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door Dinky »

2 moet zeker wel mogelijk zijn ;-)

Het is dan wel aan te raden om extra uitdaging te bieden door bijvoorbeeld plankjes aan de muren en lekkere wegkruip holletjes
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook voor twee katten gaan. En net als Mirjam het advies leuk in de hoogte te werken. Het eenvoudigst is als je een duo neemt wat elkaar al goed kent. het balkon kon je het beste ook catproof maken voor je de katten er op laat. Anders loop je het risico dat ze b.v. achter een vlindertje aan springen en naar beneden vallen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Tominywa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2017 10:57

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door Tominywa »

Katten zijn vrije dieren, ik zeg dat je de kat moet laten om een tijdje buiten de kamer te spelen. Als het tijd is om kattenvoer te eten, komt het terug bij ons.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door nellebel »

Met twee is voor hun ook veel gezelliger. En als je thuiskomt staan er twee snoetjes op je te wachten. En ze spelen lekker samen. Ik woon ook op een appartement met twee katten. Vorig jaar woonde ik nog in het bos in een grote bungalow. De katten doen het nu veel beter.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door Lieselotje »

Ik heb hier ook 2 kittens op een appartement en het gaat prima met ze.
Ach ze springen in de kerstboom en zijn overal waar ik ben en als ze stil zijn liggen ze ergens te dommelen, onderzoeken veel.
Maar ook 2x zoveel liefde en knuffels en spelen graag samen maar willen ook graag met mij erbij spelen.
Dus ik zeg Ja het is heerlijk genieten met 2 en ...😃
kittentjes

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door kittentjes »

Ik vind het ook heel waardevol dat ze beide iets anders kunnen brengen, los van het feit dat het super is voor ze samen, is het voor jezelf ook vaak leuk de verschillende karakters te zien. De een ligt meer bij je dan de ander, wil meer aangehaald worden, etc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cerna

Re: 1-2 kat(ten) in appartement

Bericht door Cerna »

TS is al sinds 27 november niet meer op het forum geweest
Plaats reactie