Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Het is officieel, het universum werk me in alles tegen op kitten gebied!

Lichtpuntje: Met internet surf :pdttit: ik nu mee met de buren.

Verder is het bagger!
Na diverse winkels in de omgeving gebeld te hebben met de vraag of ze Purina One Junior hadden uiteindelijk een gevonden.
Deze was wel midden in het centrum en alle wegen ernaartoe waren afgesloten :eeh:
Uiteindelijk na een half uur aangekomen bleek er 1 zak kapot.
Wel is mijn doorzettingsvermogen beloond met 2 zakken :eclap:

Toen het kitten gebeuren regelen.
Wellicht dat je je voor kunt stellen dat ik steeds huiveriger wordt met dit uitstellen, er lijkt continu wat tussen te komen, dus wil het nu geregeld hebben.

Ik dacht dat het asiel zich wel in zou zetten voor het gastgezin, dus had ik haar gevraagd het te regelen, echter blijken ze elkaar nauwelijks te kennen en het lijkt erop dat het asiel weinig medewerking verleend, dus neem ik het naar over.
Bel ik het telefoonnummer, wat denk je?
Krijg ik een donatiecentrale aan de lijn! Staat het nummer doorgeschakeld vanwege een of andere doneurs actie van omroep Max :shock:
Jaja, universum, werk me maar tegen!
Via mijn telefoon ze een mail gestuurd met de vraag of ze mij met spoed willen bellen... Ik wacht nog op antwoord :pdtsharm:

Wat een :evil: organisatie en geregel!

Dinsdag ophalen is geen probleem, het is dus dat ik verwacht dat er weer van alles tussen zal gaan komen en ik deze onzekerheid nu beu begin te worden.
Verder heeft het gastgezin aangegeven dat ze donderdag het kittens opgehaald willen hebben omdat ze met een verhuizing zitten, ik vind dat ik en vooral het asiel in hun wensen moeten voldoen, dit omdat zij zich geheel belangeloos zoveel weken ingezet hebben voor het opvoeden en verzorgen van het kittens, dan vind ik dat wij ons in mogen zetten om het nu voor hun goed te mogen regelen!

In het weekend ophalen is voor mij niet ideaal omdat ik overdag moet werken en ik juist de eerste dagen bij het kittens wil blijven, donderdag ophalen geeft me nog 2 dagen voor ik moet werken, dinsdag geeft me weer tot zaterdag voordat ik moet werken.

Om moedeloos van te worden :pdtsad:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door nellebel »

Kittens ophalen als het jou en gastgezin uitkomt. Dan maar wat later de papieren tekenen. Denk maar des te moeilijker het is de te zoeter als ze er straks zijn

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook. Als het gastgezin zo graag heeft dat je de kittens ophaalt op donderdag, maar het asiel niet beschikbaar is om de papieren te tekenen (want ik neem aan dat dat de kink in de kabel is) dan kunnen zij toch wel het "risico" nemen en de kittens gewoon "ter logeren" aan jou meegeven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door pinguin »

Kunnen ze die papieren niet naar je opsturen jij print ze uit tekent ze en gooit ze af net voor je de kittens gaat ophalen. Ik vind het asiel hierin erg laks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Lieselotje »

Ik stuur een ballonnetje naar het universum met het beeld dat net als met een kat het op zn pootjes terecht zal komen
Stel je maar voor ;-)
1. De papieren ondertekend afgegeven bij het asiel
2. Je ineens, op het moment dat het jou goed uitkomt, je de 2 kleintjes 'moet' ophalen.
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

@Lieselotje: :pdthb:
BEDANKT!

Zojuist het asiel aan de telefoon gehad en ik heb donderdag om 10:00uur daar afgesproken!
Daarna rij ik direct door naar mijn kereltjes en zo heeft het gastgezin nog voldoende tijd voor ze moeten gaan en hoeft het ophalen ook niet snel en hectisch te zijn!

Hopelijk gaat het nu verder zonder tegenslagen :epray:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door pinguin »

Yes je kan gaan aftellen nu

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Zie je wel - komt he-le-maal goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Oké mensen,
Ik ben weer van de schrik bekomen en ik ben weer gekalmeerd, dus nu even jullie allemaal alsnog antwoorden:
Lieselotje schreef:Hoop dat je ondanks al die strubbelingen de kleintjes snel bij je mag verwelkomen! Is lastig om junior eten te vinden, hier ook. Zo raar zelfs in de dierenzaak hebben ze heel weinig. Ik ga verder met eten op mn gevoel af, ze geven ook zelf wel aan.
Ik heb van een dierenwinkel gehoord dat de Purina One lijn enkel in supermarkten verkocht mogen worden!

@Rik:
"Even op en neer naar het asiel zou voor mij 2 uur rijden betekenen.
Maar ik had het al aan kitten mama geopperd om dan maar morgen enkel voor de parieren op en neer te gaan om dan donderdag voor het kittens te komen.
Onder geen beding wilde ik na het ophalen langs het asiel moeten, die kleine kereltjes hebben toch al zo'n lange reis voor de boeg, om dat een stop te moeten maken voor de papieren zou ik dierenmishandeling vinden.
Maar nu dus opgelost!
Jullie weten, als ik iets in mijn kop heb heb ik het niet in mijn kont en ik sta er dan ook om bekent dat ik dingen kan regelen als de beste.... Lullen als Brugman noemen ze dat ;-)

Over schakelen wil ik doen als ik weet wat voor brok ik naar over wil schakelen :ethink:
Welke soorten merken brokken raad je dan aan om te gaan geven?

Boerenbond en PetsPlace kan ik nog navragen, bedankt voor de tip!

Wat ik weet van kvv met brokken mengen (vanuit de hondenwereld en ik denk dat dat hetzelfde is als bij katten).
De zuurtegraad in de maag voor het verteren van brokken en vlees is anders, als je het mengt (vers vlees bedoel ik, behandeld gerookt vlees is anders) kan de brok of het vlees niet optimaal verteren wat problemen kan geven in de darmen.
Rik schreef:Ah, ok. Maar die willen dan natuurlijk ook "van de kittens af" (bij wijze van spreken).
Als ze met een verhuizing zitten met kittens is dat ook niet optimaal.
Precies: als ik denk wat een verhuizing aan drukte en stress geeft lijkt me dat voor mijn kereltjes ook geen ideale situatie meer om in te verblijven.
Alle kittens gaan donderdag en vrijdag weg (ze houden er zelf 2) en mama gaat dus ook voor het weekend, wat is er dan nog positief aan voor het kittens om het uit te stellen.

@Pinguin:
Nog 2 nachtjes slapen :pdtura1:
Hoogstwaarschijnlijk ook de laatste nachten :lol: :lol:

@castratenkoor:
Gelukkig wel!
Maar met mijn ervaringen had ik niet verbaast geweest als het niet doorgegaan was.
En we zijn er nog niet!
Pas als ik mijn kereltjes thuis heb zitten kan ik opgelucht adem halen, tot dan ben ik nog altijd op het ergste voorbereid.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Yola schreef:"Even op en neer naar het asiel zou voor mij 2 uur rijden betekenen.
Maar ik had het al aan kitten mama geopperd om dan maar morgen enkel voor de parieren op en neer te gaan om dan donderdag voor het kittens te komen.
Onder geen beding wilde ik na het ophalen langs het asiel moeten, die kleine kereltjes hebben toch al zo'n lange reis voor de boeg, om dat een stop te moeten maken voor de papieren zou ik dierenmishandeling vinden.
O, maar zo ging het bij mij ook niet hoor. Ik moest eerst alleen de papieren ophalen bij het gastgezin (om één of andere vage reden lagen die daar). En dan zonder kittens naar het asiel. En dan na het betalen en tekenen bij het asiel kon ik weer naar het gastgezin om de schatjes op te halen. Nee, eenmaal met die schatjes in de auto is het rechtstreeks naar huis :)

Maar het is dus geregeld... fijn... en spannend...

Ikzelf geef hoofdzakelijk natvoer (Cat Lovers Gold en KVV van animalfoodexpress) en af en toe een handje Applaws brokjes. Dus als je toe bent aan andere brokjes dan kun je misschien eerst nog naar kitten brokjes kijken maar het beste is dus een brok met hoog vleesgehalte.

Hier is een oude post van mij met wat merken:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 60#p686860
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ook goede ervaring met Applaws, ze eten het goed en doen het er allemaal prima op.

Douwe komt uit asiel Drachten en daar worden kittens nooit uit opvangadres gehaald. Ze gaan altijd naar het asiel en kunnen vandaar uit gehaald worden - dan zijn ze 12 weken en al 2 x geënt, gechipt en gecastreerd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Rik schreef:O, maar zo ging het bij mij ook niet hoor. Ik moest eerst alleen de papieren ophalen bij het gastgezin (om één of andere vage reden lagen die daar). En dan zonder kittens naar het asiel. En dan na het betalen en tekenen bij het asiel kon ik weer naar het gastgezin om de schatjes op te halen. Nee, eenmaal met die schatjes in de auto is het rechtstreeks naar huis :)
Jeetje over omslachtig gesproken :uunk:

Maar het is inderdaad geregeld.... hoop ik ;-)
Rik schreef:Ikzelf geef hoofdzakelijk natvoer (Cat Lovers Gold en KVV van animalfoodexpress) en af en toe een handje Applaws brokjes. Dus als je toe bent aan andere brokjes dan kun je misschien eerst nog naar kitten brokjes kijken maar het beste is dus een brok met hoog vleesgehalte.

Hier is een oude post van mij met wat merken:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 60#p686860
Bedankt voor de link, ga ik doornemen!
Zit zelf nu ook aan kvv te denken en dan voor tussendoor een hoog vleesgehalte brok.
Weet bij mijn honden, toe ik ze kvv voerde was Orijen een brok die je voerde als je bv op vakantie ging en geen vers vlees ter beschikking had, omdat dit het dichtst bij vlees komt.
castratenkoor schreef:Ik heb ook goede ervaring met Applaws, ze eten het goed en doen het er allemaal prima op.

Douwe komt uit asiel Drachten en daar worden kittens nooit uit opvangadres gehaald. Ze gaan altijd naar het asiel en kunnen vandaar uit gehaald worden - dan zijn ze 12 weken en al 2 x geënt, gechipt en gecastreerd.
Door jullie neig ik met brok erg naar Applaws, hier op het forum zijn zoveel goede verhalen te lezen.

Jeetje, wat omslachtig en naar mijn mening zielig dat de kittens vanuit het opvanggezin eerst nog naar het asiel moeten (dubbel wennen), dan toch blij dat ik ze vanuit het gastgezin op kan halen.

Had voor de moeder van het kittens ook gehoopt dat ze geplaatst zou worden vanuit daar, maar helaas zijn er nog geen mensen voor haar gevonden :cry:

Nou mijn dag was weer gevuld met de laatste voorbereidingen en wat ben ik een muts! :eshifty:
Alles en meer in huis behalve.... een poepschepje :ewall:
Dus weer naar de winkel en uiteraard kon ik het niet laten om nog wat speeltjes mee te nemen :ewhistle:
Ben gelijk naar de Boerenbond/PetsPlace gegaan, maar helaas ookdaar geen Purina One Junior, wel alle andere varianten.

Verder lekker creatief geweest en speeltjes voor het kittens gemaakt.
Kennen jullie de Flying Frenzy en Tabby Tijger?
Kwam het tegen en leek me super speelgoed, ideaal omdat je het af kunt wisselen, maar wel erg prijzig (hengel €15,- en speeltjes €7,- per stuk), dus heb ik een alternatief verzonnen.

Ik heb bij de Boerenbond een paarden zweep van 110 cm gekocht voor €6,- hieraan heb ik een veiligheidsspeld bevestigd, aan alle speeltjes heb ik touwtjes met een lus gemaakt die ik aan de veiligheidsspeld kan hangen, zo kan ik ze makkelijk afwisselen.

Afbeelding

In het park heb ik veren gevonden, ik heb een speeltje gemaakt met aluminiumfolie, chips zakje, blaadjes, muisje gekocht in de winkel, van het tuincentrum vlinders gemaakt van veren gekocht 3 voor €3,-, bolletje die ik over had van de krabpaal en een gekregen speeltje met veertjes en bolletjes gesloopt en hergebruikt.

Afbeelding

Met veren en ductape heb ik een beloningsspeeltje gemaakt (zag ik ook bij Flying Frenzy) zodat ze na het spel met de hengel nog even met een prooi kunnen spelen.

Afbeelding

Het merk 'Lief' had een bal met aan twee kanten veren aan een touwtje, daar is deze op gebaseerd.

Afbeelding

Bij de Action een hondenspeeltje gekocht waar knisperfolie in zit, hier catnip in gedaan zodat ze een heerlijke trappelknuffel hebben.

De kattenbakken gemaakt erg tevreden over het resultaat!
Ik heb het gat op hoogte van 12cm van de grond gemaakt (zelfde hoogte als een open bak die ik heb) en de ingang 16x16cm gemaakt (zoals jullie ook zeiden met het kattenluik, groter kan altijd ;-) )

Afbeelding

Verder de serre en de zolder opgeruimd en katfijn gemaakt en nogmaals het hele huis doorlopen en nu echt alles in orde :edance: .... denk ik :ethink:

Morgen vroeg om 07:30uur met de honden een uitgebreide boswandeling maken en dan om 09:00uur bepakt en bezakt op weg!

Cadeautje voor het gastgezin ligt klaar
De bench met Feliway, Matatabi stokjes en een knuffelzakje valeriaan staat klaar, als die niet helemaal :joint: :sleeping: zijn op de terugweg dan weet ik het niet meer :lol: :lol:
Van het gastgezin krijg ik een kleedje mee met nestgeur, dus die leg ik in de bench

Afbeelding

Ik kan nu na al die tijd vol overtuiging zeggen:
IK BEN ER KLAAR VOOR!

Morgen ochtend voor vertrek nog even de kachel lekker hoog zodat de kereltjes in een warm behaaglijk plekje terecht gaan komen :verliefd:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Hey, ik besef me ineens...
Dit topic is morgen dan ook gedaan :cry:
Dit topic staat in "VOOR aanschaf van een kat of kitten"
Na vandaag zal ik verder moeten in "NA aanschaf van een kat of kitten"
Of waar kan ik jullie op de hoogte houden, vragen stellen en steun krijgen over ons Olly en Flip?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Dinky »

Voor gezellig op de hoogte houden kan je een foto album aanvragen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=5
Moet je wel even rechtsboven naar gebruikerspaneel en dan in menu aan linkerkant klikken op gebruikersgroepen. Dan kan je je aanmelden voor de vaste gebruikersgroep als je dat nog niet hebt gedaan ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Orijen is zeker zo goed als Applaws. Zelf heb ik ook wel eens een zakje gehad en dat gaf geen problemen. Allebei een heel hoog vleesgehalte en premium kwaliteit. Wel is Orijen een heel stuk duurder. Maar ik begreep dat je honden het niet zo goed deden op Orijen. En dat is bij katten net zo. Je weet dat van te voren nooit zeker. Ze kunnen het op het ene voer beter doen dan op het andere terwijl andere mensen weer hele andere ervaringen hebben. Je weet dat dus alleen door het te proberen en te kijken hoe het gaat.

Voor honden heb je tegenwoordig ook houdbare KVV worsten die niet in de diepvries hoeven (voor op vakantie). Voor katten hebben ze die nog niet.

Wat een leuke speeltjes allemaal. En inderdaad kun je met een stok (of zweep) en een touwtje al heel wat plezier hebben. Ik heb hier op bed gewoon een stok met alleen een touwtje en dat is elke avond voor het slapengaan dolle pret.

Je bent er klaar voor... slaap lekker...
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie