Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Lieselotje »

Heel veel genieten met het ophalen van Olly & Flip. Wat heb je leuke speeltjes gemaakt, ze moeten toch eens weten hoe welkom ze zijn! Ben benieuwd waar ze het liefst mee spelen.
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Kurgel »

hier ook goed ervaring met purizon kittenbrok, ook icm kvv (niet door elkaar maar als aparte maaltijden). Groeien ze goed op, geen stinkende poep (of in ieder geval stukken minder) en glanzende zachte vacht. Stella deed het hier goed op. De nieuwe prutsen blieven (nog) geen kvv, hebben helaas een tonijn verslaving waar ik ze vanaf probeer te krijgen qua natvoer, maar eten wel purizon brokjes met veel genoegen (al eet Zoe vrijwel alles, die eet zelfs nierdieet van Luna met smaak, raar ding dat ze er is)
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door pinguin »

Heel veel plezier met ophalen straks.

Misschien de Admin vragen dit topic te verplaatsen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Zeker jij bent er klaar voor.

Persoonlijk stop ik veren wel eerst een nachtje in de vriezer voor ik het ze geef. Ter voorkoming van ongedierte/parasieten.

En die speeltjes met die lange koordjes zou ik alleen geven als je er zelf bij bent. Dus als je niet met ze speelt wegbergen. Ze kunnen zich er in verstikken als het om hun hals komt en ze in paniek raken.

Veel plezier met ophalen en thuis - welkom!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Dinky »

Veel plezier met ophalen vandaag!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Dinky schreef:Voor gezellig op de hoogte houden kan je een foto album aanvragen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=5
Moet je wel even rechtsboven naar gebruikerspaneel en dan in menu aan linkerkant klikken op gebruikersgroepen. Dan kan je je aanmelden voor de vaste gebruikersgroep als je dat nog niet hebt gedaan ;-)
Foto album is leuk, maar had gelezen dat ze daar vaak je album opschonen en er berichten uit verwijderen, dat wil ik niet, ben dankbaar voor alle reacties die ik krijg.
Rik schreef:Orijen is zeker zo goed als Applaws. Je weet dat dus alleen door het te proberen en te kijken hoe het gaat.

Voor honden heb je tegenwoordig ook houdbare KVV worsten die niet in de diepvries hoeven (voor op vakantie). Voor katten hebben ze die nog niet.
Ja enkel toentertijd nog niet en dan gebruikte mensen dus Orijen, dus die ligt heel dicht bij kvv.
Lieselotje schreef:Heel veel genieten met het ophalen van Olly & Flip. Wat heb je leuke speeltjes gemaakt, ze moeten toch eens weten hoe welkom ze zijn! Ben benieuwd waar ze het liefst mee spelen.
Bedankt! Ik zal straks updaten over het ophalen en het hier zijn.
Kurgel schreef:hier ook goed ervaring met purizon kittenbrok, ook icm kvv (niet door elkaar maar als aparte maaltijden). Groeien ze goed op, geen stinkende poep (of in ieder geval stukken minder) en glanzende zachte vacht. Stella deed het hier goed op. De nieuwe prutsen blieven (nog) geen kvv, hebben helaas een tonijn verslaving waar ik ze vanaf probeer te krijgen qua natvoer, maar eten wel purizon brokjes met veel genoegen (al eet Zoe vrijwel alles, die eet zelfs nierdieet van Luna met smaak, raar ding dat ze er is)
Ik hoop geen kieskeurige eters te krijgen, zal in ieder geval proberen ze met zoveel mogelijk verschillende smaken kennis te laten maken.
pinguin schreef:Heel veel plezier met ophalen straks.

Misschien de Admin vragen dit topic te verplaatsen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ook een idee, echter is de onderwerp tekst niet echt van toepassing, ik ga eens een pakkende tekst bedenken.
castratenkoor schreef:Zeker jij bent er klaar voor.

Persoonlijk stop ik veren wel eerst een nachtje in de vriezer voor ik het ze geef. Ter voorkoming van ongedierte/parasieten.

En die speeltjes met die lange koordjes zou ik alleen geven als je er zelf bij bent. Dus als je niet met ze speelt wegbergen. Ze kunnen zich er in verstikken als het om hun hals komt en ze in paniek raken.

Veel plezier met ophalen en thuis - welkom!
Wat een goed idee om ze in de vriezer te doen!
De speeltjes aan de draden zijn enkel voor spelen met de hengel, dus als ik erbij ben, verder liggen ze goed weggestopt in de la ;-)
Dinky schreef:Veel plezier met ophalen vandaag!
Bedankt!
Inmiddels thuis en ga nu voor jullie de totale update maken!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Een album is hoofdzakelijk bedoeld voor de leuke foto's. En dan zijn reacties van oe, aa, wat lief meestal niet meer zo belangrijk na een 2 jaar.

Je kunt voor aanvullende vragen ook een topic openen in "NA aanschaf van een kat of kitten".
(en ook daar kun je natuurlijk wel af en toe foto's plaatsen maar die zijn normaal bedoeld in je foto-album, denk ik)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Lovecat »

Oh wat leuk dat ze vandaag komen!! Heb door dit topic helemaal meegeleefd en voel de excitement weer die ik 7 jaar geleden had.

Ik kijk uit naar je update en alle foto's die gaan volgen!
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Het Olly en Flip van kittens tot katers topic aangemaakt :edance:

Zie het vervolg...
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 92#p700292
Plaats reactie