kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
studentcat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017 20:09

kittens

Bericht door studentcat »

hi!

Ik heb vandaag een kitten aangeschaft. Ik woon in een klein appartement in Amsterdam.
Heb al een tuigje voor als ze wat groter is dat ik dan ook wat met haar naar buiten kan!
De vraag is: is het slim haar zusje erbij te nemen? of is dat té enthousiast?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kittens

Bericht door Rik »

Hangt een beetje af van hoe klein je appartement is. Een maatje voor je kitten is zeker absoluut aan te raden. Je zult in een klein appartement dan wel wat concessies moeten maken met betrekking tot de inrichting. Zo kun je bijvoorbeeld de ruimte in de hoogte gaan gebruiken e.d.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik zou absoluut voor 2 kittens gaan. Dan hebben ze heel veel aan elkaar. Qua ruimte maakt dat juist weinig uit, die houden elkaar wel bezig. Paar leuke krabdingen en eventueel wat planken langs een muur, bekleed met vloerbedekking.

Heb je een balkon wat je kat-veilig kunt afschermen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kittens

Bericht door pinguin »

Ik zou ook voor een 2de kitten er bij gaan en hier op het forum zijn genoeg ideen te vinden om in een kleine ruimte toch voldoende speel mogelijkheden te creëren.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: kittens

Bericht door MaantJee94 »

Zeker twee nemen! Ik heb twee kittens en die vermaken zichzelf, heb je over het algemeen geen kind aan! Ik merk dat ze ook heel veel van elkaar leren. Als de één bijvoorbeeld iets nieuws ontdekt durft de ander ook makkelijker. Ze hebben erg veel aan elkaar :)
catwoman2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2013 19:56

Re: kittens

Bericht door catwoman2 »

Ja, zeker weten 2 nemen. Ik heb (ook dankzij advies van dit forum) nu ook net 2 kittens en ze volgen elkaar overal en stoeien met elkaar. Ze kunnen niet zonder elkaar. Als er 1 even in een andere kamer is dan mauwt de ander om haar te zoeken. Je moet dan wel plek hebben voor 2 kattenbakken, want ik zag nu ook al dat ze allebei een eigen bak gebruiken.
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: kittens

Bericht door MaantJee94 »

En heb je het zusje er bij genomen?
Plaats reactie