Ras, 1 of 2, waar kopen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Dinky »

Hier waren planten met puntige bladeren de pineut. Zodra het andersoortige bladeren zijn is het niet interessant. Misschien ook iets om mee te experimenteren ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door KiwiNL »

Alsof de duivel ermee speelt... Ik schreef gisteren dat wij alle planten waar ze niet aan mogen komen hoog hebben weggezet. Vanochtend lukte het Bowie (na wekenlang proberen) om vanaf het aanrecht bovenop een hoge kast te springen, waarop een Beaucarnea staat (een Olifantspoot, een heel sprieterige plant). Dus wij het helemaal gebarricadeerd boven op de kast met een rijtje hoge bloempotten. Dat hielp niet, ook daar sprong hij bovenop. Toen de rand van het aanrecht gebarricadeerd met pompoenen, bananen en een zak appels, maar die wist 'ie ook al gauw te omzeilen. Eerst door via de rand van een canvasdoek aan de muur omhoog te klimmen, daarna door gewoon over de appels heen te springen. We hebben de kast nu nog verder onbegaanbaar gemaakt, even afwachten hoe lang dit weer helpt...
Bowie & Floyd (oktober 2017)
kittentjes

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door kittentjes »

Haha dat is een ware acrobaat!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Rik »

Ja, eenmaal iets ontdekt, kun je ze het niet meer afleren.

Maak je borst maar nat :)

@Hawk, Jij schreef dat ze het aanrecht nog niet konden halen. Dat is een illusie. Met 10 maanden halen ze die spring echt wel hoor. Het punt is alleen dat het aanrecht onbekend gebied is. Ze weten niet wat er bovenop staat (of dat ze aan de andere kant er gelijk vanaf vallen). Op het moment dat ze dat wel weten is er geen houden meer aan :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door KiwiNL »

Rik schreef: 11 mar 2018 17:55 Ja, eenmaal iets ontdekt, kun je ze het niet meer afleren.

Maak je borst maar nat :)
Ja, dat hebben we al door. Bowie springt ook graag tegen mensen op, om dan door te klimmen naar je schouder. Dat doet hij nu dus bij voorkeur als we bij die kast staan, zodat hij toch bij die plant kan. :lol: Vanmiddag klom hij echter door naar mijn hoofd. Ik weet nu dat kattennagels in je schedel niet echt lekker aanvoelen. :roll:

De constructie die nu op de kast staat lijkt trouwens wel te helpen, Bowie staat nu alleen nog maar klagelijk mauwend vanaf het aanrecht naar die plant te kijken en probeert niet meer te springen.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Hawk »

Rik schreef: 11 mar 2018 17:55 Ja, eenmaal iets ontdekt, kun je ze het niet meer afleren.

Maak je borst maar nat :)

@Hawk, Jij schreef dat ze het aanrecht nog niet konden halen. Dat is een illusie. Met 10 maanden halen ze die spring echt wel hoor. Het punt is alleen dat het aanrecht onbekend gebied is. Ze weten niet wat er bovenop staat (of dat ze aan de andere kant er gelijk vanaf vallen). Op het moment dat ze dat wel weten is er geen houden meer aan :lol:
Hoi Rik,
Nee, het aanrecht wordt niet direct bereikt. Het aanrecht is volledig bekend gebied en ze springen er, via de bank en de stoel gewoon op.
Ik vraag me af of ze straks weten waar de deurkrukken voor zijn, die zitten ook op 1.10m hoog en als ze eraan gaan hangen met hun gewicht... nou, dan gaan ze wel open. Tot op heden niet gebeurt.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Rik »

Hier heeft het tot 14 maanden geduurd voordat ze het aanrecht op "durfden". Maar eenmaal erop was het schering en inslag. Ik heb een zelfgemaakt aanrechtalarm gemaakt (raspberry pi). Dat hielp erg goed want nu springen ze er nog maar zelden op.

De deurknop van de gang naar de woonkamer staat hier nog omhoog uit de tijd van Bowy. Die ging er inderdaad aanhangen. Zelfs toen de klink omhoog stond kreeg ze het soms nog voor elkaar om hem open te krijgen. Dan ging ze eraan hangen en probeerde dan te draaien zodat de deur open ging. Bono en Yuna kijken niet naar de klink. Bono weet zelfs niet hoe hij een deur die op een kier staat open moet krijgen. Dan gaat ie gewoon zitten mauwen ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door nellebel »

guusje zit altijd te loeren als ik naar het toilet ga, dan springt ze supersnel via het fonteintje bovenop de deur.
wat bij ons wel helpt is als ze pertinent iets willen waarvan ik weet dat het niet interessant is, is ze toch hun zin geven. bijv een bos bloemen is altijd bere interessant. vroeger begon ik meteen nee te roepen als ze er aan zaten. nu nodig ik ze uit om te komen kijken naar de bloemetjes. even de neus erin en al snel blijkt dat er eigenlijk helemaal niets aan is. (ik haal nooit giftige bloemen en nooit bloemen met takjes ofzo, want dat is wel interessant). maar ik merk ook als ik dingen verbied blijft het interessant.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door nellebel »

doe ik trouwens ook met koken of na het boodschappen doen, even laten zien wat er uit de tas komt. dan wordt het gekeurd door het duo en is het goed, anders kruipen ze soms tot in de koelkast. of ik breek mijn nek doordat er continue 2 katten in de weg lopen. nu zitten ze met zijn tweetjes op het barretje te wachten wat er allemaal uit de tas of koelkast komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Tesseljoan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 aug 2016 17:26

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Tesseljoan »

Ik doe iets vergelijkbaars met mensen-eten: als Jakob even mag snuffelen komt hij er al snel genoeg achter dat het toch niet zo lekker ruikt. Probeer ik hem weg te houden, wordt het juist strijd en MOET hij juist zo dicht mogelijk in de buurt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Hawk »

De plant blijft tot noch toe zeer interessant. Nu heb ik echter wel de pot, welke uiteraard meteen werd bekeken, waar ze niet bovenop kunnen komen. En als ze er wel kunnen komen.... Dubbelzijdig plakband vinden ze (gelukkig) ook nog steeds niet fijn, en dat heb ik er aan de rand bovenop geplakt.
De kamer ziet er weer wat fleuriger uit ;-)

Afbeelding

Afbeelding
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door nellebel »

Zoek de verschillen hi hi

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Rik »

Haha, lief zo voor die pot.
Maar ik zie die pot in de toekomst ooit nog wel een keer omvallen :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Hawk »

Rik schreef: 16 mar 2018 23:37 Haha, lief zo voor die pot.
Maar ik zie die pot in de toekomst ooit nog wel een keer omvallen :lol:
Ik was nog aan het denken... wat als ik bakstenen onderin de pot stop.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ras, 1 of 2, waar kopen?

Bericht door Rik »

Verzwaren kan natuurlijk altijd, ik weet alleen niet of dat wat uitmaakt. Want de onderkant is toch het kantelpunt. Ik weet niet hoe zwaar de pot zelf is en wat er gebeurd als ze allebei tegelijk in een dolle bui op de rand springen. Maar misschien valt het mee.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie