Lieve katten??

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Lieve katten??

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat hij kleine straaltjes urine overal afgeeft. Hij wil de woning helemaal eigen maken. Wel belangrijk dat je alle plekken goed schoonmaakt, als hij niet kijkt, liefst als hij niet in die ruimte is. Niet met chloor of bleek want dat stimuleert juist.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Lieve katten??

Bericht door kittentjes »

Hoe gaat het nu? Ik vind het wel heel moedig dat je die kat een tweede kans hebt gegeven, zowel dat hij op die leeftijd nog een nieuwe kans bij jou krijgt als na je negatieve ervaring in de nacht. Ik zou zeker ondanks de warmte proberen even met de deur dicht te slapen ik zou er zelf ook van schrikken als zoiets gebeurt.

Ik hoop dat het inmiddels niet meer is voorgekomen en hij wat meer op zn plekje is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eendje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2017 21:23
Locatie: Zelhem

Re: Lieve katten??

Bericht door Eendje »

Nou.. We hebben het nog een paar dagen samen geprobeerd, maar er zat absoluut geen verbetering in. Dus ik heb hem gisteren in overleg maar teruggebracht naar het asiel, spijtig maar ik denk dat het voor ons allebei het beste is.
Ik wilde het proberen maar was toch bang van hem en omdat hij mijn angst voelde raakte hij steeds gestresster, wat mij weer banger maakte. Dus een negatieve spiraal waarvan ik geen idee meer had hoe ik die moest omdraaien. Ik heb hem op advies van het asiel met rust gelaten en genegeerd, maar hij bleef me in de gaten houden en iedere keer als ik opstond en in zijn richting liep (om iets te pakken in de keuken oid), dan begon hij te blazen.

Asiel gaf ook aan dat dit waarschijnlijk niet ging werken en dat het beter was om het dan terug te brengen. Dat idee had ik zelf ook, dus dat heb ik gisteren gedaan. Als hij net zo'n lieve kater is als de medewerkers beweren, dan vindt hij vast wel een ander huisje (betere match) ondanks zijn leeftijd.

Inmiddels ben ik mijn huis aan het uitsoppen met biotex (las dat dat de sproeigeur verhielp), ik kom toch behoorlijk wat viezigheid op kattenkont-hoogte tegen. *kots* Dus flink boenen, gordijnen wassen en dergelijke. Hopelijk krijg ik de geur weer uit mijn huis.

Bedankt voor jullie adviezen en meedenken, was erg gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7660
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Lieve katten??

Bericht door Rik »

O, jammer dat de match met Dommel niet gelukt is. Maar zoals je het zelf al omschrijft... ze kunnen ook reageren op uitstraling. En dat kan in jullie geval inderdaad leiden tot een neerwaartse spiraal. Jammer.

Wel vervelend en storend vond ik eigenlijk het sproeien. Want dat had hij eigenlijk niet mogen doen. Dat laat een penetrante lucht achter. Niet dat je het hem kwalijk kunt nemen want het gebeurd toch enigszins op instinct, maar het is wel een vervelende bijkomstigheid.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lieve katten??

Bericht door Dinky »

Goed dat je het niet gelijk hebt opgegeven!

Zo te lezen ging dit helaas niet werken voor jullie :-( en dan is terugbrengen helaas inderdaad de beste optie, hoe jammer ook. Want bang zijn in je eigen huis is geen optie ;-)
Hopelijk loop je toch nog je ultieme lieve kat tegen het lijf.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Lieve katten??

Bericht door nellebel »

Vind het ook een fout van het asiel. Ze hadden hem nooit aan je mogen linken. Trouwens sowieso raar dat je zelf niet mag rondlopen. Het gaat juist om de klik

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie