Kan Sibeer Binnen Leven???

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mishalovescats
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2017 20:25

Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Mishalovescats »

Hallo Iedereen,

Ik was van plan om een siberische kat te nemen. Omdat dat simpelweg de enige kat is die ik kan houden met allergie en die ik mooi vind (ik wil geen naaktkat). Ik had al een afspraak gemaakt bij een fokker om te komen kijken naar de kittens. Maar net las ik dat Siberische Katten 'elke dag' naar buiten moeten. Is dat waar of kan hij gewoon binnen leven. Ik hoor graag jullie mening.

Mvg,
Misha.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Volgens mij kan dat prima, mits uitdagend buitenverblijf (ren of afgeschermd balkon). Het schijnt wel een kat te zijn die niet graag alleen is. Soortgenootje zal hij fijn vinden.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Rik »

Binnen moet lukken met voldoende uitdaging.
En inderdaad een maatje.
Karakter en uiterlijk
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Lopke »

Wat een prachtbeest zeg!

Maar inderdaad, binnen moet kunnen, als je de beschrijving leest kun je er zelfs een hulphond van maken :lol:
Maar ik verwacht dat ze een dubbele vacht hebben, onder een isolerende en bovenop een beschermende laag, als je ze binnen houd, zal de vacht in de winter niet zo mooi vol worden.

Ik zou in dat geval kiezen voor een buitenren dan en een kattenluikje in de deur, zodat ze altijd naar buiten kan of kunnen.


Wow, ik ga op een show eens naar ze kijken, ze zijn echt prachtig.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een buitenren van 10 meter, waar ze via een kattenluik in het raam zelf in en uit kunnen. Zoiets zou ook voor een sibeer perfect zijn. Maar dan wel ook binnen genoeg ook in de hoogte werken, beklede planken langs de muur - eventueel als de mogelijkheid daarvoor is, looptunnels langs plafond. Kortom genoeg uitdaging. Ook meerdere krab- klimpalen en tonnen. Uitdagend speelgoed in de vorm van speelrails ed.

En ik zou persoonlijk dan voor 2 stuks gaan. Dan houden ze elkaar ook mooi bezig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Lopke »

Ja, dat dacht ik in dit geval nou ook, voor 2 gaan.

Maar tsjonge....ik durf niet naar het prijskaartje te kijken.......
Ik zou denk ik naar een herplaatser kijken voor erbij, waar je van weet dat het een sociale kat is, die niet graag alleen is.
Mishalovescats
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2017 20:25

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Mishalovescats »

Moeten ze echt met een maatje, want derest van het gezin willen er maar een. Ik heb trouwens ook een balkon waar ze eventueel op kan. Alleen ben ik bang dan ze er van af valt

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Dinky »

Je zou kunnen kijken of er dan wellicht een leuke herplaatser wordt aangeboden op kitten te koop wanneer je de rest van het gezin niet kan overtuigen van twee?

Wat betreft het balkon, dat kan afgeschermd worden door middel van een net zodat ze er niet af kunnen vallen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Mishalovescats
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2017 20:25

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Mishalovescats »

Dankje voor de tip!

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door castratenkoor »

Zou ik ook doen - als jullie het bij eentje willen houden, dan een jong volwassen herplaatser.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Lopke »

En er zitten plaatjes tussen, als je de klik met een van hen hebt.....
En durft te gaan voor een herplaatser.....
Zou ik me niet bedenken
kittentjes

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door kittentjes »

Wat een prachtige kat zeg, en geweldig mooi karakter. Als ik er niet al 2 had zou ik er ook wel zo eentje bij willen. Echt leuk!

De site van Rik is een duidelijke met info, binnen kan dus prima maar buiten liever. Balkon is juist ideaal die kan je mooi afschermen!
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Kurgel »

Kan wschl prima binnen als je maar genoeg verticale uitdagingen biedt (goeie grote klimpaal en dan loopplanken etc) hoeft niet belachelijk duur te zijn, mar een goede stevige klimpaal en ikea wandplanken kom je al een heel eind, maar een afgeschermd balkon is natuurlijk wel heel leuk voor ze. Ik leer mijn kitten nu aan een tuigje te lopen, vindt ze prachtig om de buurt te verkennen en een van mijn oudere katten gaat dan zonder tuigje een blokje mee en gaat dan ook gewoon weer mee naar binnen. Zal mn van de kat afhangen, maar als je jong begint accepteren ze veel. En meest katten 'moeten' niks, maar de easy oplossing tegen verveling is je kat naar buiten laten, maar dan stel je ze dus wel bloot aan allerlei gevaren en scheep je je buren op met een kat die potentieel in hun tuin zijn behoefte doet.. ik heb het ook gedaan hoor, maar mijn katten zijn nu twee jaar binnenkat en willen nu met mooi weer dus soms wel de afgeschermde (gewoon hekken rondom-geen schrikdraad, die van mij zijn geen klimmers meer) tuin in om dan in het grasveld te zonnen en stella mag dan mee met haar tuigje om). Katten tevreden, baasje stuk geruster. En met extra hoogte opties in huis en een mooi uitkijkraam op de eerste verdieping met grote vensterbank met schapenvachtje erin waar ze naar mensen op straat en vogeltjes in de bomen kunnen kijken zijn ze heel tevreden en wordt er ook niet eens bij de deur gezeurd. Dus kan prima.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Kurgel »

Kan wschl prima binnen als je maar genoeg verticale uitdagingen biedt (goeie grote klimpaal en dan loopplanken etc) hoeft niet belachelijk duur te zijn, mar een goede stevige klimpaal en ikea wandplanken kom je al een heel eind, maar een afgeschermd balkon is natuurlijk wel heel leuk voor ze. Ik leer mijn kitten nu aan een tuigje te lopen, vindt ze prachtig om de buurt te verkennen en een van mijn oudere katten gaat dan zonder tuigje een blokje mee en gaat dan ook gewoon weer mee naar binnen. Zal mn van de kat afhangen, maar als je jong begint accepteren ze veel. En meest katten 'moeten' niks, maar de easy oplossing tegen verveling is je kat naar buiten laten, maar dan stel je ze dus wel bloot aan allerlei gevaren en scheep je je buren op met een kat die potentieel in hun tuin zijn behoefte doet.. ik heb het ook gedaan hoor, maar mijn katten zijn nu twee jaar binnenkat en willen nu met mooi weer dus soms wel de afgeschermde (gewoon hekken rondom-geen schrikdraad, die van mij zijn geen klimmers meer) tuin in om dan in het grasveld te zonnen en stella mag dan mee met haar tuigje om). Katten tevreden, baasje stuk geruster. En met extra hoogte opties in huis en een mooi uitkijkraam op de eerste verdieping met grote vensterbank met schapenvachtje erin waar ze naar mensen op straat en vogeltjes in de bomen kunnen kijken zijn ze heel tevreden en wordt er ook niet eens bij de deur gezeurd. Dus kan prima.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Mishalovescats
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2017 20:25

Re: Kan Sibeer Binnen Leven???

Bericht door Mishalovescats »

Dankje voor de reactie! We hebben besloten geen balkon te gebruikenn vooor de kat en de balkon is te klein en we zijn bang dat ze valt op een andere manier. We hebben wel besloten om binnen genoeg uitdaging te maken zodat de kat wel wat te doen heeft :p

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Plaats reactie