Twee katers bij onze poes plaatsen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Babsamsterdam
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2017 20:52

Twee katers bij onze poes plaatsen?

Bericht door Babsamsterdam »

Ik zit al een tijdje te twijfelen of we een nieuwe kat bij onze 12 jarige poes zullen plaatsen, we hadden twee burmezen maar helaas is vorig jaar een van onze katten overleden.
Ze waren altijd met elkaar, in elkaar gekruld of samen bij mij of mijn vriend.

Ik merk toch aan onze overgebleven poes dat ze de andere poes nog mist, ik ben altijd thuis dus aandacht genoeg maar ze is toch vaak aan het zoeken of onrustig.
Nu zag ik dat er twee burmezen katers van 10 jaar een nieuw mandje zoeken.
En ik weet niet of twee katten erbij voor haar niet te intimiderend is. De leeftijden liggen wel bij elkaar.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Barbara
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Twee katers bij onze poes plaatsen?

Bericht door Dinky »

Ik denk dat het wel het proberen waard is maar dan wel met langzame introductie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Twee katers bij onze poes plaatsen?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Twee jaar geleden heb ik twee katers van 15 bij een poesje van 9 geplaatst. Ik denk dat het goed was dat het poesje al thuis was in het huis en voor de twee katers die elkaar al een levenlang kende het een nieuw huis was. De eerste drie maanden dook het poesje iedere keer onder de stoelen. Maar na 3 maanden kwam er langzamerhand verbetering. Na een half jaar was iedereen gewend en kwam ook voor het poesje rust in de nieuwe samenlevingsvorm.

Overdag als ik thuis was liet ik ze alledrie bij elkaar. Als ik van huis ging had het poesje de boven verdieping en de katers de benedenverdieping. Het poesje gaf ik de voorkeurpositie om 's nachts bij ons te slapen, waardoor ze relaxed haar knuffelmomenten kon opeisen. De katers sliepen beneden met de tussendeur dicht.

Nu twee jaar later heb ik het poesje nog en één van de katers en zijn ze volledig gewend aan elkaar en zijn ze dag en nacht samen. Ze gaan niet tegen elkaar aanliggen, maar tolereren elkaar volledig en geen knokpartijen.

Geduld is een schone zaak en ieder goed zijn aandacht en rustmomenten geven.

Succes
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Twee katers bij onze poes plaatsen?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat het het proberen waard is. En dan net zo handelen als Mariska dat heeft gedaan, dat lijkt mij een hele goede manier.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Babsamsterdam
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2017 20:52

Re: Twee katers bij onze poes plaatsen?

Bericht door Babsamsterdam »

Bedankt voor jullie reacties, ja een langzame introductie gaan we dan inderdaad doen, aparte ruimtes en ook de poes bij ons laten slapen omdat ze dat nu ook gewend is.
Fijn dat jullie ook denken dat het het proberen waard is.

Groetjes Barbara
Plaats reactie