Boerderijkat aanschaffen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Frieda001
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2016 12:13

Boerderijkat aanschaffen

Bericht door Frieda001 »

Hoi, ik woon op een boerderij met veel dieren. Ik heb 2 binnenkatten die af en toe door het katteluikje naar buiten gaan. Nu wil ik graag boerderijkatten erbij als echte muizenvangers. Ik heb een nestje gevonden die buiten opgegroeid zijn. Wel benaderbaar door mensen, maar wel echte muizenvangers. Ik heb gekozen voor kittens, omdat dat volgens mij makkelijker te accepteren is voor mijn binnenkatten. 2 gesteriliseerde poezen.
Waar plaats ik de nieuwe kittens? In huis? Ik heb geen schuur of stal die ik kan afsluiten en omdat ze best sociaal zijn lijkt mij dit het beste. Hoe lang voordat ik ze naar buiten laat gaan.
Ik heb al heel lang katten,maar boerderij katten is geheel nieuw voor mij.
Graag tips.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Boerderijkat aanschaffen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb de indruk dat je boerderijkatten als een soort van apart diersoort ziet. Als je de kittens binnen gaat houden en met je huiskatten gaat voeren, dan zullen ze op den duur net als je huidige katten waarschijnlijk ook veel binnen leven en kattenbrokken eten.

Of ze dan muizenvangers gaan worden is natuurlijk de vraag. Dat zit erin of dat zit er niet in. Als ik jou was zou ik ze in ieder geval wel laten castreren met 5-6 maanden. Anders zullen ze je huis vol gaan piesen en misschien aan het zwerven gaan en nooit meer thuis komen. En als het een poes en een kater is, zullen ze inteelt nestjes krijgen. Wat me ook niet de bedoeling lijkt.

Persoonlijk zou ik ze zeker tot ze gecastreerd zijn binnen houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie