1 of 2 kittens ?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door dex »

Dinky heeft gelijk ...Let wel even op de spijlen dat de kitten zijn pootjes er niet vast tussen kunnen zitten!!
De natuur kent rare wegen...
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Milou2 »

We hebben de bench open staan en Boaz kwam na 4 pogingen er aarzelt uit.. Af en toe mauwen maar het gaat erg goed. Kwam ook uit zich zelf naar ons toe, en op onze schoot zitten.

Drinken heb ik hem nog niet zien doen maar de bak is al wat minder vol. Eten doet hij nog niet.
Ik heb geen brokjes mee gekregen ik weet ook niet wat hij daar at. Ik heb wat vlees neer gezet, en wat losse brokjes neer gelegd.

Ik hou het even in de gaten wanneer hij niet gaat eten.

Wel heeft hij vlooien, ik zag ze net lopen over zijn buik. Dus ik heb hem vlooien spul gedaan in zijn nek. Benieuwd hoe hij de nacht door brengt.
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Milou2 »

Nee hij kan nog niet vast zitten met de pootjes.. de bench is nu alleen puur dat hij zich veilig voelt.. hij heeft op de kattenbak gezetten en toen weer in de bench 'zijn plekkie'
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door dex »

wij hebben toen een kattenhuisje gebruikt (omdat Dex zo klein was) met een raampje en een deuropening erin heeft ze tot 5 maanden in gelegen werkte prima!!
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door dex »

En in gelegen dan bedoel ik alleen s'nachts geslapen...Overdag bepaalde ze het zelf of ze erin ging ja of nee..
We hadden er altijd wel een klein knuffelbeestje in van Kong die heeft ze nog steeds en die sleept ze nog steeds overal naar toe!!
De natuur kent rare wegen...
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Milou2 »

Het is een paar dagen geleden maar met Boaz gaat het ontzettend goed!!
Hij went erg snel aan de kinderen en volgt mij al.. en komt lekker bij ons liggen.

De bench staat overdag open, hij slaapt er in.. s 'nachts is die dicht en als ik weg ben ook. Maar gelukkig ben ik niet zo vaak weg.

Gisteren even bij de dierenarts geweest, gewoon even na laten kijken.
Het is ondanks dat het een kitten is, een vies beestje.. allemaal zand... etc in de vacht.

Ook hebben we volwassen vlooien ontdekt bij Boaz. Had al vlooien spul gegeven maar heb er nog 3 uit gehaald en zie er nog een lopen krijg hem niet te pakken. Vanmiddag even naar de dierenwinkel..

750 gram is Boaz nu.. hij heeft een volle buik ondanks dat hij wel poept dus ook maar ontworming halen..
Dorien66

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Dorien66 »

Fijn dat Boaz al lekker aan het wennen is. Maarre... 750 gram? Hoe oud is hij?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Dinky »

Weet niet of je bij dierenwinkel bent geweest en wat je als ontvlooiing hebt gebruikt maar dingen als ontvlooiing en ontworming zou ik altijd bij de DA halen.
Er zijn namelijk bepaalde middelen op de markt waar vlooien inmiddels resistent voor geworden zijn en wat dus weggegooid geld is.
Ook zou ik uitkijken met teveel vlooienmiddel op zo'n klein beestje te gooien anders zit je straks met vergiftiging.
Wel kan ik aanraden een vlooienkam te kopen en boaz hiermee te kammen (en tussendoor de vlooien verdrinken in bakje water met zeepsop).

Waarom gaat de bench dicht wanneer je weg bent? Is er een reden waarom je hem dan op sluit? Net als snachts?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Sjanke »

Leuk zo'n kitten. Let ook even op de bijsluiter van het wormenspul, vaak staat er een min. Gewicht van de kat.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ontvlooienmiddel en ontworming bij de dierenarts halen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Milou2 »

Ja 750 gram.. licht he.. ik weet niet wat een een kitten normaal weegt.
Ik ben blij dat de kitten bij ons liefdevol op mag groeien.. ik weet helaas weinig over de kitten zelf van de vorige eigenaar.

De bench.. dat is hij gewend daar lag hij bij de vorige eigenaar ook in.. En hij slaapt er heerlijk in hij vind het niet erg. De bench dicht als ik weg ben en s nachts is tijdelijk. Omdat de kitten erg van mijn gordijn houdt en alle losse kabels/ snoeren van mijn man. Ik ben niet vaak weg.. En hij gaat er zelf ook in liggen, overdag is echt zijn rust plekje ook met de kinderen. Ze weten dat ze er niet bij mogen komen als hij er in ligt.

Ik heb Boaz gewassen vanmorgen... toen vielen er al een stuk of 8 vlooien van hem af... inmiddels denk ik al 20 weg gehaald.. Vlooien spul gehaald speciaal voor kitten. Dat gaan we vanavond geven en ontworming ook.

Prikken heeft hij nog niet gehad de dierenarts vond hem nog te licht er voor.
Ik zal overmorgen de nieuwe kitten eens op de weegschaal zetten, deze is 8,5 week oud.
Dorien66

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Dorien66 »

Gewicht is afhankelijk van leeftijd... Hoeveel weken is Boaz?

http://www.kittencoach.nl/files/leeftij ... cture8.jpg
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Milou2 »

Ik weet niet hoe oud hij is.. Hij mocht weg bij zijn moeder stond er geschreven. Ik had allerlei vragen gesteld maar kreeg geen antwoord. En toen ik daar was, was de verkoper erg druk met alles behalve de kitten.. hij zat in een paarden stal in een bench ... Zag geen mama poes, en broertjes en zusjes waren al weg. Maar het is zo'n mooi lief beestje.

Hij is 750 gram.. super actief. Drinkt kleine beetjes water. Eet brokjes en natvoer iets groter als een mes puntje. Speelt, klimt en laat alles toe.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Rik »

Gordijnen, tsja... dat is gewoon pech voor jou :lol: maar losse stroom kabels moet je inderdaad mee oppassen. Straks heeft ie een maatje en dan komen ze allebei helemaal los. En dan is er geen houden aan. Dan zou ik ook een andere oplossing zoeken voor de bench zoals bijvoorbeeld een aparte kattenkamer.

Vlooien en wormen... ja, ik denk dat je hem bij een "broodfokker" vandaan hebt (of vergelijkbaar). Zeker gezien het feit dat ze hem in een bench hielden. En dan is de start de eerste weken een beetje ruw. Maar dat komt wel goed. Inenten mag volgens mij inderdaad pas als ze tegen de 1kg aanzitten (meestal met 9/10 weken). Maar als je niet weet wat de leeftijd precies is en hij heeft vlooien en wormen kan het dus inderdaad goed zijn dat het een broodfokker was (of ongeïnteresseerde). En dan zou hij wel eens 7 weken kunnen zijn. Dan is 750gr wel een goed gewicht. Mijn advies is in ieder geval ook elke week te wegen en even bij te houden (opschrijven) hoe het gewicht verloopt.

Edit: O, ik zie nu dat "hij bij de moeder weg mocht". Ja, dan is hij 7 weken of jonger. In ieder geval niet veel ouder. Dus dan is de 750gr een prima gewicht. Blijf wel even elke week wegen want er moet elke week een constant gewicht bij komen (100gr).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Re: 1 of 2 kittens ?

Bericht door Milou2 »

Inmiddels is Milou 1.5 week bij ons. Die twee gaan super goed samen.

Milou.. nu 536 gram
Boaz 945 gram

Boaz is duidelijk ouder als milou veel groter ook.

Boaz had vorige week een ontwormings- kuurtje gehad maar daar reageerde hij duidelijk niet goed op.
Een week diarree, bij de dierenarts een pasta mee gekregen afgelopen vrijdag en sinds zondag gaat het weer goed met zijn ontlasting.

Ze spelen en rennen wat af, slapen ook nog heerlijk.
Plaats reactie