Egyptische Mau

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Egyptische Mau

Bericht door Adriana »

frisse handdoek 'ja' en misschien ook wel 'nee'.. want ik denk dat je Mau-mams niet moet lastig vallen met voor ons mensen 'schone' maar voor katzels stinkende doeken. dat het niet erg fris eruit ziet ben ik met jullie eens maar enthousiasme van de fokker... en die foto was natuurlijk ook niet breeduit voor zo'n openbaar forum bedoeld......
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Doeken zitten vol bacteriën na de bevalling en fokkers verschonen dat na de bevalling en daarna ook elke dag. Anders kunnen zowel moeder als kittens er ziek van worden. Baarmoederontsteking ligt altijd op de loer. Dat levert het hoogste sterfpercentage op bij het fokken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Egyptische Mau

Bericht door Adriana »

je hebt helemaal gelijk dinie. we weten niet wanneer en hoe snel de foto is genomen na de bevalling.
de kittens zijn droog en groot. dat is waarschijnlijk het voordeel van een klein nest.
maar zo'n foto was natuurlijk niet bedoeld om zo breeduit getoond te worden..

dus wie wil er nog Mau's? néééééj op de Liskeshoeve zijn ze intussen ruim voorzien van gevlekt gespuis..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Ik vind ze prachtig maar bij B. komen er geen raskatten meer in. En eigenlijk denk ik dat zeven wel genoeg is hier.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Adriana schreef:dus wie wil er nog Mau's? néééééj op de Liskeshoeve zijn ze intussen ruim voorzien van gevlekt gespuis..
Ja, hier is het wel even genoeg zo...
Soms denk ik ook wel eens: waar ben ik aan begonnen? :eshifty:

Heb ook al een extra plank nodig in de bijkeuken:

Afbeelding

Maar wie weet, straks met de berichtgeving over Oscar, dat de Mau wel een ontzettend populair ras gaat worden hier :grin:

Ciao,
Erik
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Vandaag is Oscar voor een laatste controle bij de dierenarts geweest. Wondje is helemaal dicht, maar er is nog wel wat littekenweefsel, dat wat gevoelig en gezwollen is. Dus het rompertje nu nog niet uit, om te voorkomen dat er overmatig wordt gelikt aan het littekenweefsel, dat dan kan gaan ontsteken. En doorgaan met de speciale zalf.

Dus toch goed geweest dat we het hebben uitgesteld tot na onze trip naar Engeland. De datum is nu vastgesteld: woensdag 31 augustus, begin van de middag. Nog 8 dagen wachten dus....

Groetjes,
Erik
Plaats reactie