Egyptische Mau

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Krijg net bericht uit Alkmaar dat het met Oscar nu echt goed gaat, het wondje ziet er mooi uit.
De bedoeling is dat ze maandag nog met 'm naar de dierenarts gaat voor controle, en daarna zou hij dan naar ons toe kunnen komen. Ga straks even maar haar bellen om te kijken wat een goed moment is, ook gezien ons reisje naar Engeland volgende week zaterdag. Maar het gaat er nu dus echt van komen :grin:

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Egyptische Mau

Bericht door Rik »

Als Tim weer in huis komt die 4 dagen denk ik dat dat voor Oscar niet zoveel uitmaakt. De eerste tijd zal het toch meer aftasten zijn met de katten in huis dan met het personeel. (tenzij je natuurlijk zelf geen moment wilt missen van de eerste momenten in je huis van het manneke :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het nu de goede kant op gaat met Oscar!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Net afgesproken dat het toch beter is als we wachten totdat we terug zijn uit Engeland, waarschijnlijk wordt het dan woensdag over een week, de 31e. Had net Gertrude (de fokster) aan de telefoon, en hoorde Oscar al miauwen en spinnen - hij begon zelfs de telefoon te likken toen ze tegen 'm zei: 'dat is je nieuwe baasje'... Dus hij heeft er zin in!

Het aftellen is begonnen :grin:
Erik

PS Sorry Tim, ik weet het, beetje een teleurstelling voor jou...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Egyptische Mau

Bericht door Dinky »

Ach een extra reden voor Tim om na jullie vakantie bij jullie langs te komen toch ;-)
Kan me goed voorstellen dat je het liefste er zelf bij bent de eerste dagen dus dat je het dan die paar dagen extra uitstelt. Kan je daarna extra genieten (en wij hopelijk met jou van alle mooie foto's).

Het klinkt enorm fijn zoals het contact is met de fokster en ook zeer betrokken :-)
Wat mij nog door het hoofd schoot: Laat, wanneer Oscar bij jullie is, een dossier aanmaken bij je eigen DA (mogelijk dat DA van nu het door kan sturen als dossiervorming?) en daarin heel duidelijk laten vermelden dat hij allergisch is voor het hechtdraad. Dit om ellende bij een mogelijke volgende operatie (die hopelijk nooit komt) te voorkomen want waarschijnlijk denk je er dan zelf niet eens meer aan ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Egyptische Mau

Bericht door Featherr »

Dacht al wel dat die wond eenmaal zou gaan genezen als die hechtingen eruit waren. Dat etterde heel de tijd. Snap ook niet zo goed waarom die dierenarts het erin liet zitten.

Ik vind het fijn dat hij binnenkort bij jullie is!
En Dinky, dat is een hele goede tip. Dat ga ik ook maar laten doen :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Dinky schreef:Wat mij nog door het hoofd schoot: Laat, wanneer Oscar bij jullie is, een dossier aanmaken bij je eigen DA (mogelijk dat DA van nu het door kan sturen als dossiervorming?) en daarin heel duidelijk laten vermelden dat hij allergisch is voor het hechtdraad. Dit om ellende bij een mogelijke volgende operatie (die hopelijk nooit komt) te voorkomen want waarschijnlijk denk je er dan zelf niet eens meer aan
Da's inderdaad een hele goeie tip - maar daar had de fokster ook al aan gedacht, en de dierenarts meteen gevraagd om het in Oscar z'n boekje te vermelden...
Dinky schreef:Het klinkt enorm fijn zoals het contact is met de fokster en ook zeer betrokken
Absoluut, in haar laatste mailtje zegt ze ook dat het voor haar heftig zal worden als hij weg gaat. Dit heb ik terug geschreven:

Ik begrijp heel goed jullie gevoelens. Juist als een beestje extra zorg nodig heeft, krijg je een speciale band. Ik merk dat ook zo goed met Dali: hij heeft een grote en speciale plek in mijn hart. En misschien vreemd, maar ik heb dat zelfs ook al een beetje op afstand met Oscar: ik zit regelmatig naar de foto's en de filmpjes te kijken, en dan krijg ik (hoe zeg je dat?) 'vaderlijke gevoelens'?

Dat het moeilijk is om hem te laten gaan, snap ik volledig. Maar zoals we al eerder hebben afgesproken, hij verdwijnt niet uit jullie leven. Net als bij de fokster van Dali en Gaudi, zal ik ook regelmatig een berichtje, een foto, of een filmpje sturen. En hij zal hier met de veel liefde worden ontvangen en de best mogelijke zorg krijgen, net als alle andere beestjes in het kattenpaleis.


Groetjes,
Erik
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Wat een fijn nieuws en nu aftellen, maar eerst Engeland ook heel leuk! Waar gaan jullie heen?
Gebruikersavatar
Sayuri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2016 20:28
Locatie: Vlaanderen

Re: Egyptische Mau

Bericht door Sayuri »

Fijn dat het beter gaat met Oscar en dat je al een datum hebt om naar uit te kijken :smile: .

Ik denk dat jullie een goede keuze gemaakt hebben om hem na de vakantie op te halen, je wil er toch graag bijzijn als er een nieuw familielid bijkomt.

Zal vast wel fijn zijn voor Amber dat ze er een speelkameraadje bijkrijgt :smile:
Groetjes,
Sayuri

Pootjes van Perun (9), Phara (8) en Lucky (5)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

kittentjes schreef:Wat een fijn nieuws en nu aftellen, maar eerst Engeland ook heel leuk! Waar gaan jullie heen?
We gaan naar Essex, met de veerboot. Beetje aparte reden: ik heb mijn omvangrijke en ook best kostbare postzegelverzameling onlangs verkocht aan iemand in Essex, maar je kan postzegels niet verzekerd versturen per koerier, omdat .... postzegels waardepapieren zijn. Het is idioot, maar ondanks een taxatierapport en het verkoopbewijs, krijg je het niet vergoed als er onderweg iets mee zou gebeuren. Dus toen hebben we maar besloten de verzameling (24 albums vol) zelf te gaan brengen, en er gelijk een mini-vakantie van te maken. :grin:

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Leeflevi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2016 17:58
Locatie: Groningen

Re: Egyptische Mau

Bericht door Leeflevi »

Mooi vooruitzicht dat Oscar bij jullie komt!

Haha! Een productieve mini- vakantie dus


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knuffel van Frutsel en Muppie (juni '16).
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Wat leuk bedacht zeg, Engeland is heerlijk. Zelf in east-sussex een paar maanden gewoond tijdens een stage.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Kreeg gisteren een mailtje van een cattery: omdat ik op de wachtlijst stond voor een Egyptische Mau, kreeg ik bericht dat er thans Mau kittens beschikbaar waren. Ik heb vriendelijk bedankt, aangevende dat we onlangs flinke gezinsuitbreiding hebben gehad, waaronder een Mau jongetje.

Maar ik keek ook even met verbazing naar bijgesloten foto:

Afbeelding

Zou dit het laken zijn waar de bevalling op plaats heeft gevonden ofzo? Je zou toch zeggen, zet die kittens even op een frisse handdoek voordat je een foto neemt :cry:

Groetjes,
Erik
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Nou inderdaad zeg, bijzonder....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Mmmwah persoonlijk zou ik ze inderdaad op een schone doek gezet heb. Ze zijn duidelijk net geboren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie