Egyptische Mau

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Egyptische Mau

Bericht door Dinky »

Heerlijk droppie!
En klinkt ook fijn zoals de fokster met jullie meedenkt en de gezondheid van Oscar voorop stelt :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Egyptische Mau

Bericht door Dinky »

Heerlijk droppie!
En klinkt ook fijn zoals de fokster met jullie meedenkt en de gezondheid van Oscar voorop stelt :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Vanmorgen was ik al vroeg wakker (dankjewel, Dali :cry: ), en nagedacht over Oscar.

Mijn gevoel is dat het woensdag te vroeg is om Oscar te laten uitvliegen. Nog afgezien van het eventuele risico van (de naweeën van) een griepje, denk ik dat hij dan geen optimale start maakt hier in het poezenpaleis. Hij zou dan voor 2 à 3 dagen nog 2x daags antibiotica-pilletjes moeten krijgen, er moet speciale zalf op de operatie-wond, gedoe met het rompertje.... Als een nieuw iemand dat gaat doen, komt die stress bovenop de verhuizing - toch al spannend genoeg voor zo'n mannetje. Bovendien zou zo'n rood rompertje de introductie in de groep kunnen compliceren.

Dus mijn gevoel zegt dat we het moeten uitstellen - hoe graag we Oscar ook hier willen verwelkomen. Vraag is wel of we morgen toch niet moeten afreizen naar ons hotel in Schoorl, en dan woensdagochtend alleen op (zieken-)bezoek - en dan kijken hoe we het later gaan regelen. Ik heb straks weer kontakt met de fokster, en dan kijken we wel hoe of wat.

Groetjes,
Erik
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Ik denk dat dat heel verstandig is, en veel rustiger voor jullie allemaal in het paleis hoe jammer ook. Maar volgende week is dan en betere start en kunnen jullie allemaal extra genieten

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Ik denk ook dat je beter kunt wachten tot het rompertje uit kan en de kuur klaar is. Een partij stress erbij kan hem opnieuw ziek maken. Bovendien vind ik het virusje ook riskant met je ouwe heren (pardon Dali en Gaudi).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

In goed onderling overleg hebben we de komst van Oscar uitgesteld tot maandag 8 augustus. Ik neem aan dat Oscar dan weer in de juiste conditie is om de overstap te maken. Dus nog een weekje wachten!

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Heel verstandig - top Erik!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Egyptische Mau

Bericht door Kimm »

Heel verstandig, dat denk ik ook. Wel moeilijk denk ik, je bent al zo lang aan het aftellen en dan is het bijna zo ver. En dan moet het door omstandigheden weer uitgesteld worden. Maar wel zeker de juiste keuze, zo kun je een geweldige start met Oscar maken. Wat is t toch een schatje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Ach ja, natuurlijk hadden we er ons op verheugd, want het is een heel lief mannetje. Ik heb begrepen dat als hij zich niet helemaal senang voelt, je z'n voetjes moet masseren, en dan valt tie binnen 5 minuten in slaap. Waar heb ik dat meer gehoord .... :grin:

We gaan trouwens niet op 'ziekenbezoek' woensdag. Ik heb even met onze dierenarts gebeld, en weliswaar is het risico op besmetting erg klein, maar niet geheel uit te sluiten. Sommige virussen kunnen toch behoorlijk lang buiten het lichaam overleven. Marianne vind het wat overdreven, maar ik volg het advies van de DA toch maar, en ga deze week niet op bezoek bij Oscar en kornuiten.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Egyptische Mau

Bericht door Sjanke »

Wat jammer, maar wel erg begrijpelijk.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Nu had de fokster aan haar dierenarts gevraagd hoe lang het duurt voordat het virus echt weg is uit de kittens, en ze dus niet meer besmettelijk zijn. Daar kreeg ze geen expliciet antwoord op, en ook mijn eigen dierenarts kon daar niet echt uitsluitsel over geven.

Waarschijnlijk is het een griepje geweest, dat de Mau kittens nu twee weken geleden hebben opgelopen op de DA praktijk. Ik begrijp wel dat een DA zich indekt, maar het risico lijkt me toch echt heel erg klein dat Oscar volgende week de boel hier nog kan aansteken: de incubatietijd van een griepvirus lijkt me echt geen twee weken.... Afgaande op de berichten lijkt Oscar nu vrijwel geheel hersteld, en dan hebben we nog 6 dagen te gaan voordat hij uitvliegt.

Ik ben uit voorzorg vanaf vandaag de meute hier wel L-Lysine gaan geven ter verhoging van de weerstand. Misschien overdreven, maar je weet maar nooit waar het goed voor is.

Groet,
Erik
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Gisteren nog een update gehad wat betreft Oscar.

Het gaat allemaal de goede kant op met het Mau mannetje - alleen naar mijn smaak een beetje langzaam.
Hij eet redelijk goed, hoewel de brokjes moeten worden vermengd met wat vlees en bouillon voordat hij ze eet. En dat moet ook wel, want hij heeft wel wat dunne billetjes gekregen van het griepje volgens de fokster. Hij heeft ook nog steeds een rompertje aan, omdat de operatiewond nog niet helemaal is genezen: zit nog een korst op die ze soepel houdt met die speciale zalf. De antibiotica kuur is vandaag klaar.

De fokster overweegt om nog een keer langs te gaan bij de DA om te kijken of het vertrouwd is om hem maandag te laten verhuizen. We hebben nog 4 dagen te gaan, dus.... Ze zijn daar allemaal verliefd op Oscar, het is zo'n lief en vriendelijk mannetje - dus als hij wat langer moet blijven vinden ze geen probleem :grin:

Ik zit me wel af te vragen hoe ik dat moet gaan doen met voeren... Want Oscar is RC kittenbrokken gewend, en dat heb ik hier al klaarstaan want hij moet de eerste tijd hetzelfde krijgen. Amber is ongeveer even oud, maar is nu al omgeschakeld op kitten natvoer als hoofdmaaltijd. Lumi en Ginger krijgen ook natvoer, waarbij ik Ginger apart moet zetten, want die eet alles wat los en vast zit als ze de kans krijgt.
Dali krijgt diverse keren per dag wat natvoer aangeboden, en Gaudi krijgt niet zelden wat er in al die aangebroken pakjes en kuipjes nierdieet zit ;-). En zeker bij Dali ben ik de politie-agent om snaaien uit z'n bakje te voorkomen.

Kortom: een hele puzzel, en die wordt straks alleen maar ingewikkelder. Ik heb hier ook nog een ongebruikte chip-voederautomaat staan, misschien kan ik die nu gaan gebruiken.

Groetjes,
Erik (pfff)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Haha Erik ja je moet er wat voor over hebben. Dat wordt inderdaad een heel gedoe met voeren.
Ik weet er alles van. Ik ben hier 2 x daags ook agentje anders snaaien de jonkies alles voor Bob zijn neus weg. En ja die is dik, maar toch wil ik er graag wat natvoer in krijgen elke dag.

(typt wel lekker zo met aandacht - eisende Douwe voor het beeldscherm - steeds twee letters en dan kroel-kroel twee letters kroel-kroel) Als ik niet snel genoeg ben miauwt hij. En ik zie amper wat ik typ want Douwe staat voor beeldscherm.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

castratenkoor schreef:(typt wel lekker zo met aandacht - eisende Douwe voor het beeldscherm - steeds twee letters en dan kroel-kroel twee letters kroel-kroel) Als ik niet snel genoeg ben miauwt hij. En ik zie amper wat ik typ want Douwe staat voor beeldscherm.
Herken het volledig, haha! Gaudi trekt steeds m'n hand van het toetsenbord als hij naast de notebook zit, eist gewoon z'n knuffeltjes op, en anders gaat tie gewoon met z'n kont op het toetsenbord zitten :-P
Dali doet het anders: trekt aandacht door te mekkeren, en probeert me een high-five te geven - moet ik wel op bedacht zijn anders zit tie in m'n oog met die uitgestoken klauw :cry:
Amber is zeer geïnteresseerd wat er allemaal op het computer scherm gebeurt, en probeert b.v. de pointer of een verschuivend window te pakken. Ze kijkt ook TV (bv tenniswedstrijden), in tegenstelling tot de rest.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Egyptische Mau

Bericht door nellebel »

nou dat wordt restaurantje spelen. ieder aan een eigen tafeltje met eigen bestek en bordje. en bestellingen graag via de menukaart. en er wordt niet gebietst bij de ander.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie