Egyptische Mau

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Afbeelding

Als ik het goed heb, is dit de tante van Oscar. Is dit geen beauty? Dus grote kans dat Oscar er later ongeveer zo uit gaat zien....

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Sayuri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2016 20:28
Locatie: Vlaanderen

Re: Egyptische Mau

Bericht door Sayuri »

Wat een mooie katten!

Prachtige foto's. Oscar is echt een schatje :-P
Groetjes,
Sayuri

Pootjes van Perun (9), Phara (8) en Lucky (5)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Krijg net van de fokster onderstaand filmpje, met Oscar spelend met een hele kluwen broertjes en zusjes:

https://www.youtube.com/watch?v=W8tV9_3iYX8

Nog ruim een maand, dan komt Oscar naar de Liskeshoeve!
Groetjes,
Erik

PS Oscar heeft een oranje bandje om de nek
Laatst gewijzigd door ErikPhilippus op 21 jun 2016 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Onwijs schattig filmpje, dat spelen met dat muisje zo leuk om te zien. Er is 1 iets donkerdere kitten bij of niet? Geen idee trouwens welke oscar is haha, ze zijn allemaal zo mooi!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb een heel leuk en vrijwel dagelijks kontakt met de fokster van Oscar, en ik heb een heel goed gevoel bij deze cattery, hoe liefdevol ze met de jonkies omgaan, de toewijding, prima! Oscar maakt een hele goede start, daar ben ik van overtuigd.

Later deze maand gaat Oscar onder het mes, dan wordt hij gecastreerd (eis van de eigenaar van de dekkater), en dan wordt hij ook gechipped en een klein navelbreukje wordt dan ook meteen verholpen.
Ik vroeg de fokster naar de pijnstiller die bij die gelegenheid wordt gebruikt, en je voelt 'm al aankomen: tijdens de operatie een injectie met Metacam, en daarna nog een paar pilletjes. Ze was zich totaal niet bewust van de mogelijke nare bijwerkingen van Metacam, dus op mijn dringende verzoek gaat ze de DA vragen om een alternatief. Ik heb haar op het hart gedrukt dat met name de injectie met Metacam uit den boze is. Wat denken jullie dat in het geval van Oscar het beste alternatief is (en wat ik de fokster kan aanraden om aan de DA te vragen/melden)?

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Clarie heeft Tolfedine gehad, alleen een injectie, geen pillen. En die heeft echt totaal nergens last van gehad, was heel vrolijke en actief dus ik mag ervan uitgaan dat ze geen pijn had. En zij was niet veel ouder, op een week na 5 maanden.

Wat goed dat Oscar al gecastreerd is als hij komt. Zo jong knappen ze heel snel op. En voor jou een zorg minder.

Ik zou je adviseren Lumi en Amber tegelijk te laten steriliseren, als Amber 5 maanden is. Dan heb je maar 1 x de stress in de groep en Amber is mooi de hormonen-stroom voor. Scheelt echt een hoop voor haar met opknappen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Ik wilde Lumi laten castreren zodra we terug zijn uit Frankrijk, 3e week juli. Als ik ga wachten op Amber, dan zijn we 2 maanden verder, en wordt Lumi ongetwijfeld (nog een aantal keren) krols.

Groetjes,
Erik
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Hierbij een recent filmpje van de Mau kittens:

https://www.youtube.com/watch?v=mY-Lr-IlT5E

Ik vroeg de fokster hoe ze aan dat ding komen waar ze in het spelen zijn: dat is een speelgoed-opberg systeem van Ikea. Dus die heb ik gisteren ook opgehaald, en hier opgehangen. Hopelijk herkent Oscar het, en gaat daarin hangen en ravotten (samen met Amber), in plaats van in onze dure gordijnen :cry:

Ik heb ook een catswheel besteld, komt begin september. Oscar behoort tot het snelste kattenras ter wereld: ruim 50 km/uur kunnen de rennen - dus dan kan hij in het wiel een beetje die energie kwijt...

Groetjes,
Erik (nog een klein maandje wachten....)
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Ziet er wel heel grappig uit, al die kittens in dat ding haha. Ze zijn wel erg mooi dit ras!
Zo 50 km per uur...dan staat je nog wat te wachten op die trappen ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Egyptische Mau

Bericht door Dinky »

Ow wat een heerlijkheid!

Mama probeert ze nog beneden te houden maar ze luisteren niet bepaalt :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Egyptische Mau

Bericht door Kimm »

Wat leuk dat dingetje! Dat hadden ze bij de de fokker van Moes en Mila ook. Zouden ze denk ik nu nog geweldig vinden, maar denk niet dat dat lang houd.

Welk kattenwiel heb je gekozen? Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Streepjeskat
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2016 18:37

Re: Egyptische Mau

Bericht door Streepjeskat »

Oh, wat een leuk kattenfilmpje Erik. Vooral die roze "tunnel" aan het begin van het filmpje was grappig om te zien. Zou nog wat voor mijn 3tal zijn, blijven de gordijnen gespaard.
Veel voorpret gewenst met het wachten op Oscar. Mooie katten die Egyptische Mau.

Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Egyptische Mau

Bericht door Rik »

Het visnet kun je bij ikea halen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40096166/

De verwarmings-hangmat is bij zooplus te krijgen maar helaas momenteel niet voorradig.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... mat/347876
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Afbeelding

Het wachten hier is op Oscar, die zal voordoen hoe je naar boven kunt klimmen....

Die wildebras heeft trouwens gisteren z'n achterpootje verstuikt, waarschijnlijk bij het ravotten ergens achter blijven haken.... Hopelijk krijg ik 'm op 3 augustus ongeschonden mee naar huis :grin:

Ciao,
Erik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Egyptische Mau

Bericht door castratenkoor »

Visnet hangt al, nu Oscar nog om mee te klooien. Ambertje is er klaar voor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie