Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ja inderdaad de dierenarts zegt dat de Kittens op de boerderij vermoedelijk waren dood gehongerd of dood ter wereld waren gekomen... ik moet beginnen met om de 6 uur een bijvoeding per kitten. En kijken of ze weer goed in gewicht omhoog gaan. Mocht het niet voldoende zijn dan meer bijvoeden zoveel als nodig is. We weten natuurlijk niet hoeveel mila nog geeft, wel iets want ze zijn niet af gevallen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Spijtig dat ze de afgelopen 2 dagen niet bijgekomen zijn :-(
Maar omdat ze inmiddels de 4 weken gepasseerd zijn kan je ook beginnen met natvoerpapjes bij te voeren aldus deze website: http://www.dierenkliniekkenaupark.nl/verzorging-kittens
Zou het heel erg goed in de gaten houden qua aankomen of het bijvoeren helpt. Wanneer ze ondanks het bijvoeren morgen nog niet aangekomen zijn dan zou ik weer contact opnemen met de dierenarts want dan zou er ook meer aan de hand kunnen zijn.

Mila komt natuurlijk ook wel van heel erg ver dus is het wel begrijpelijk dat ze zelf ook de nodige voedingsstoffen nodig heeft. Het is al heel fijn dat de kittens de eerste tijd wel de gezonde moedermelk hebben kunnen drinken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Van dat natvoer had ze me niet verteld maar ik moest sowieso morgen terug bellen om gewicht te bespreken dus ik denk dat de dierenarts er wel rekening mee heeft gehouden dar t ook iets anders kan zijn...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Kun je overigens ook niet vanaf week 4 beginnen met het introduceren van die kleine kittenbrokjes. (ik zag gister dat die heel klein zijn) Volgens mij hoeven (en moeten) ze daar ook nog niet direct volledig op overstappen maar ik geloof dat je ze op een gegeven moment wel nieuwsgierig moet maken naar vast voer (met eerst een paar natte brokjes e.d.). Dus wellicht dat je daar, tegelijk met het bijvoeren met de fles, ook mee kunt beginnen. Maar dat kun je natuurlijk ook even aan de DA vragen (mijn ervaring met kittens is nihil).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Thanks voor de tips :) ik heb wel eerder twee x een flessen kitten gehad maar die had ik pas met 6 weken aan mat/vastvoer laten wennen... ik ga het in ieder geval proberen allemaal. Niet geschoten isaltijd mis
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Goeiemorgen! Nou het helpt hoor! Ze zijn weer aangekomen! Ik heb ook het advies opgevolgd van hier met natvoer. .. nou de witte en tijger vonden dat toch lekker! Die waren aan het schrokken haha. Die andere twee wisten niet goed wat ze ermee moesten. . De witte is weel levendig en huppelt de kamer al weer rond :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Je kunt de andere twee stimuleren het natvoer papje te eten door steeds je vinger in het papje te doen en dat aan hun bekje te smeren. Zo krijgen ze de smaak te pakken.

Wat geef je moederpoes te eten qua brokken? Ze heeft zeker nu wel heel goede voeding nodig, liefst goed merk kittenbrokken, dat is lekker vet. En heeft ze wel de hele dag brokken ter beschikking?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii. Ik geef mila kitten voer van royal canin. Bak is hele dag gevuld inderdaad. Ze eet ongeveer 4/5 bakken per dag weg en poes eet er ook van mee . Totaal Vul Ik De Bak zo'n 8 per dag. Daarnaast krijgt mila 2x per dag vlees erbij. Vaker geef ik haar geen vlees meer anders laat ze weer de brokken staan om op vlees te wachten. Met dat smeren op t bekken heb ik inderdaad ook bij de Kittens gedaan zoals dat in het artikel stond wat dinky hierboven heeft geplaatst :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Wat fijn om te lezen dat ze nu wel weer zijn aangekomen, geeft aan dat je op de goede weg bent :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Tijger, Lapjes, Witte en Zwart witte... zijn dat de namen? :lol:
(hebben de toekomstige baasjes nog geen namen bedacht of is het daar nog te vroeg voor?)

Inderdaad fijn te lezen dat het beter gaat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Cerna »

Ik weet niet precies wanneer fokkers hiermee beginnen, maar de meeste fokkers geven hun kittens carnibest-kitten.

Ik zie een filmpje op youtube; deze kittens zijn ook vier weken: https://www.youtube.com/watch?v=kL9Ei9rwcZM

Carnibest is meestal wel verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

En deze moederpoes heeft er genoeg van om te zogen :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=_a1z2ddm9fs
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hahaha ja die benaming heb ik ze even gegeven :p wil me er niet teveel aan hechten anders hou ik ze allemaal whahaha... Helaas hebben twee van de drie toekomstige baasjes het af laten weten. 1 heeft een dominante kater uit het asiel gehaald die niet met andere katten kan... en de andere kon niet wachten en heeft al een kitten opgehaald van marktplaats. .. maar er zijn er nog meer die wouden dus ik ga even rustig kijken wat de meest geschikte huizen zijn. Mila vind het helemaal welletjes met de Kittens en voed ze nu nog 1 of 2x per dag. Ze doen het goed op de bijvoeding en brokjes eten ze ook. Vanochtend is de eerste op de kattenbak geweest om te poepen. Ze ging voor de kattenbak zitten (zwart witte) dus heb ikhaar eR snel in gezet... en ik kwam erachter dat de rest de dweil als kattenbak heeft gebruikt. Zometeen even shoppen voor een lage kattenbak erbij die zet ik dan op de plek van de dweil naast het nest... Ze maken het dus goed :) de ingang tussen woonkamer en keuken IS tijdelijk afgesloten aangezien mn dochter van 1,5 er 1 bijna had vermoord :o dat gebeurde toen k even de jongste snel op bed moest leggen. Dat gebeurt me dus ook niet weer...
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ohja En Mila Loopt nu ook buiten... Ze gaan niet verder dan de tuin en vind het helemaal best... Ze is liever binnen dan buiten. Haar buiten bezoekjes duren ook niet langer dan 5 /10 minuten en dan gaat ze weer lekker binnen liggen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo verstandig, een moederpoes van nog niet geënte kittens los buiten laten. ze kan van alles aan ziektes meenemen en aan de kittens geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie