Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door hagendoornwendy »

Gefeliciteerd! 4 mooie kittens dus! Wat een geluk heeft Mila en haar kittens met jou! Gaat vast helemaal goed komen! Even goed slapen vannacht hoop ik, je zult wel kapot zijn.. maar ook opgelucht en blij natuurlijk... dat geeft weer energie.... succes en goed gedaan (allebei!!)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Dankje wel! Ja moe ben ik zeker haha :) zo ook lekker mn nest opzoeken half 6 gaat de wekker weer...
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Omnia »

Hartelijke Gefeliciteerd met de kleintjes!!! :edance: ;-) :edance:

Ik heb van een afstandje meegelezen, wat hebben jullie ontzettend goed voor dit katje gezorgd, echt petje af! :eclap:

Nu allemaal lekker weer in de rust stand...
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door flower1980 »

Gefeliciteerd met de kittens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G386F met Tapatalk
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Yess haha.. nu het sjouwen nog tegen houden. Ze had er vannacht 1 in de kattenbak gelegd, 1 op t vloerkleed en de rest lag netjes in de mand. En nu net legde ze er 1 voor me neer... dus straks even een doos erbij met alleen een gat erin... ik zal straks even een paar foto's van de Kittens maken
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Je zou toch zeggen dat het moeder instinct ervoor niet zorgen dat ze de kittens bij zich houdt op één veilige plek. Is ze nog wat onrustig?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Weet iemand dit misschien? Ze haalt elke x dezelfde eruit en legt m op t kleed en wil weglopen? ???
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Adriana »

ik ben bang dat dit een heel zwak kitten is en zij weet dat al en die legt ze apart om dood te laten gaan, maar dit is mijn vermoeden. tuurlijk leg je dat kitten terug maar als ze het blijft doen dan is er iets mee. dan zou je dat kitten zelf kunnen gaan voeden maar dat is erg ingewikkeld en tijdrovend want buikjes masseren, tig maal geitenmelk en warm houden en nog zo wat.
fokkers van raskatten hebben vaak met dit probleem te maken.
missch toch even je dierenarts raadplegen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Thanks voor de tip. . Wat ik zo kan zien is het de eerstgeborene (lapjes) . Ze oogt juist als de grootste en sterkste uit het nest. .. ik hou het sowieso in de gaten en anders maar met de hand groot brengen. Gelukkig heb ik dat vaker gedaan dus als ze al overlevingskansen heeft komt dat wel goed :)
Dorien66

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dorien66 »

Meid, wat zorg jij goed voor Mila en haar kroost! Petje af :eclap:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Het kan ook zijn dat ze zich niet veilig voelt, dat er teveel drukte om haar heen is. Misschien een poosje in een kamer apart zetten? Slaapkamer of zo?

Geef je haar wel goede kwaliteit voer? Ze moet nu heel goed bijkomen en opknappen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Had ik ook al in gedachten. . Ben bang dat ze t nest af stoot , zolang ik wakker ben kijkt ze er amper naar om dus heb haar net in de doos gelegd en de Kittens aan gelegd maar dr tweede (tijger) is behoorlijk zwak... ik ga ze veel aanleggen nu en anders met de hand verder. Pfff drama hoor zo nestje haha . Hoop dat mensen die voor de lol een nest willen beseffen dat er veel meer bij komt kijken dan een beetje schattigheid. .. en dan heb ik het nog niet eens over de dierenarts kosten!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Of zelfs in een grote bench, waar alles in past wat ze nodig heeft. En dan in een rustige ruimte.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ik kom dus net thuis, heeft ze de lapjes begraven in de kattenbak. .. heel gekrijs uit de kattenbak. Dus ik heb de dierenarts maar weer gebelt. Nu Een Dagtaak erbij, aan blijven leggen, achterkant aan blijven bieden (ze verzorgt ze niet) en geur overdracht gaan doen met een vochtige doek, van mams naar Kittens. Als t met n halve dag niet beter gaat zal ik zelf de verzorging moeten doen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Ze voelt zich natuurlijk ook niet helemaal lekker na de operatie. Heeft ze pijnstillers gekregen? Zoja, welke. Zo niet, waarom niet? Je zou aan de DA kunnen vragen of dat misschien nog het gedrag kan veroorzaken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie