Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Nou korte update: nog steeds geen verandering, geen dingen waardoor ik denk dat ze binnen een paar dagen al moet bevallen, helemaal niks. Enige Verandering is dat ze zodra ze me ziet ongelooflijk begint te miauwen maar zodra k haar dan wil aaien ze per direct achter de tv kast schiet, aaien mag dus niet meer. En aan Haarzelf te zien is ze qua gewicht ook wel weer vooruit gegaan.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Update : uit haar tepels kwam net bij t nakijken een druppel melk heel makkelijk eruit. En de kitten die al was ingedaald zit nu echt vast tegen haar bekken aan. Ik voelde een klein trapje maar mama poes laat me niet meer goed voelen. Ik voer dys alleen nog snel de standaard controles uit. Uit haar achterste meende ik iets wits te zien maar madam laat me niet goed kijken dus t kan Netzo goed een plukje haar zijn geweest. Ze doet de hele dag al niks anders dan eten en slapen en van aandacht moet ze niks meer weten. Ook verhaard ze sinds 3 dagen als een malle. Allemaal witte plukken haar die van haar buik komen want daar is ze helemaal wit en t haar daar lijkt ook dunner te zijn. Ik zal zo even een foto van haar plaatsen als ze t toelaat
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ilone »

Dat klinkt als... ;-) Spannend hoor!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Haha mag van mij ! Ze is al behoorlijk aangekomen dus gast vast helemaal goed komen als ze nu kittens krijgt.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

http://myalbum.com/album/IFEUebxb8tjV

mila met haar dikke buik. Buik is in die 2,5 week dat ze hier is behoorlijk gegroeid! !!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dinky »

Wat ziet ze er al stuk beter uit :-)
Ze houdt je wel in spanning :-p
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

@ dinky dankje :) ze is inderdaad veel vooruit gegaan.
En ze houd me hier zeker weten in spanning hahaha. 1 ding scheelt ik weet zeker dat ze binnen nu en een week is bevallen haha want dan is haar tijd compleet voorbij... Na twee dagen geen aandacht willen komt ze er vanochtend ineens keihard miauwend aanrennen en wil een half uur lang geknuffeld worden. Zullen haar hormonen wel zijn dat wisselende gedrag whaha.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Nou... Mila zit nu tussen dag 63/65... en nog geen teken van een aanstaande bevalling. .. dinsdag dierenarts bellen als ze nog niet bevallen is. .. kittens leven wel dr buik bewoog gisteravond best veel.
Ze heeft volgens mij behoorlijk last van dr vrouwelijke hormonen whaha. Ze miauwt constant als ze me ziet en wil t liefst de hele dag lekker kroelen. Dit doet ze nu sinds twee dagen. Ze houd de spanning er lekker in hier... ik hoop natuurlijk dat ze via de normale weg gaat bevallen maar ga me voor de zekerheid maar vast in lezen over keizersnede. .. aangezien katten nogal eigenwijs zijn en ze misschien Door de verhuizing de boel tegenwerkt? Heb gelezen dat katten de bevalling uit kunnen stellen als ze niet op hun gemak zijn. .. al lijkt ze hier compleet haar plekkie te hebben gevonden,
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Kimm »

Ze houd jullie wel echt in spanning he. Ik denk elke keer als ik op de tijdlijn zie dat je iets geplaatst hebt dat ze is bevallen, maar dus nog niet.

Nog maar even afwachten dan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Rik »

Het worden pinksterkittens :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Haha nou denk het dus niet! Vanochtend controles gedaan lag kitten tegen de bekken aan... nu net controle gedaan en kitten ligt met zn koppie vast tussen de (botten ) bekken ... dr "gat" lijkt ook iets los te staan... als er straks nog niks IS maar ff dierenarts bellen
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Net contacten met dierenarts gehad. Dat het kitten er tussen ligt betekent dat het voorwerk van de bevalling us begonnen. Volgens dierenarts zijn ze er binnen nu en twee dagen :)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Is jouw DA ook bereikbaar met de feestdagen? Want dat is wel fijn om achter de hand te hebben, voor het geval er complicaties mochten ontstaan .

Wat hopelijk niet gebeurd..

Ga de rollen beschuit en muisjes maar vast kopen ;-)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Onze eigen dierenarts is met vakantie maar de vervangende is bereikbaar met de feestdagen. Die man had ik net dus gesproken :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dinky »

Mocht het op keizersnee uitlopen laat haar dan ook gelijk castreren zodat ze maar 1 keer onder het mes hoeft ;-)

Spannend!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie