Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Okeej sinds gisteren avond wil ze niet meer geaaid worden? Ze houd me wel in spanning zo hoor... Nja aangezien vandaag de eerste week vanaf de dierenarts voorbij is en ze toen zei dat mila binnen maximaal twee weken zou bevallen, zou ze toen tot ongeveer dag 70 hebben doorgerekend of het gemiddelde dag 65? Want in t eerste geval zou ze dan nu 63 dagen drachtig zijn en in t tweede geval ongeveer 58 dagen...
Mila heeft qua dikte poes ingehaald! Dat is voor mij een mooie overwinning. Want poes is een dikzakkie van Haarzelf.
ps: dit is dus niets voor iemand die graag alles weet hahaha.
En hoe is t met jullie? En jullie poessies ♡
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Misschien dat de natuur zorgt dat de baby's extra lang binnen blijven om nog een inhaalslag te maken. Er kan aardig varatie zitten in de draagtijd. Is mijn persoonlijke mening gebaseerd op fokervaringen van vriendinnen met raskatten. Wat ik b.v. zie is dat als er heel veel kittens in zitten, ze vaak wat vroeger geboren worden. En bij weinig 1-2-3 zeg maar blijven ze vaak langer zitten.

Met mijn 7-tal gaat het uitstekend, dankje. Je ziet kleine Clarie gewoon groeien. Ik vind het altijd een wonder om te zien hoeveel eten zo'n kleintje per dag weg weet te werken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Kimm »

Spannend hoor, wanneer de kleintjes komen. Het zou inderdaad misschien best kunnen wat Dinie zegt. Ik hoop het in ieder geval. Dat de kleintjes nog even wachten tot mams goed is aangesterkt.

Hier gaat het met de monsters prima op het moment gelukkig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Haha echt he :) katten kunnen echt vreetzakken zijn, wow je hebt er 7? Geweldig! !! Voor de geboorte van mn oudste zoon had ik een viertal. Allemaal geredde verwaarloosde kittens waarvan ik er twee met de fles had op gevoed. Die beesten waren echt mijn kindjes♡♡♡♡ tot mn oudste werd geboren. .. toen werden ze jaloers en begonnen alles onder te plassen. .. ik heb een jaar lang alles geprobeerd om het te laten stoppen maar niks hielp, ze waren echt stikjaloers op zoontje. Toen op n gegeven moment mn huis naar een kattenbak rook heb ik de keuze moeten maken om ze weg te doen.. Ze zijn allemaal goed terecht gekomen in t bejaarden huis aan de overkant van waaruit woonde :) dus kon ze nog weleens. Zien... Heeft daarna 4 jaar geduurd voor ik weer een poes in huis durfde te halen.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Och lieve help... Mila is verdwenen? ??? Ze was er vanochtend nog miauwen om eten wat ze vervolgens liet staan...... Daarna hond achtertuin gedaan geen poes voorbij zien komen... vriend uit gezwaaid en geen poes ontglipt. .. Ze is niet op haar vertrouwde stekkie en niet op de beneden verdieping. .. boven zo maar doorzoeken ??? Ramen staan op zo kleine kier dat ze er niet tussenuit kan zijn gegaan via t raam... of zou ze gewoon een nieuw plekkie in huis hebben gezocht om te bevallen? Nja mocht ze een ander stekkie in huis hebben gezocht dan zal ze het wel nodig hebben gevonden. .. zodra k haar heb gevonden laat ik haar lekker met rust
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Succes met de zoektocht, ik hoop dat ze zich ergens in huis heeft verstopt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Gevonden! Onder een onmogelijke kast waarvan ik dacht dat ze er met haar dikke buik nooit onder paste.. Ze keek behoorlijk moeilijk.... nog geen 5 minuten later neemt ze een sprint onder die kast vandaan, een beetje paniekerig ofzo. Gaat Op Dr vertrouwde stekkie zitten, begint hele maffe geluiden te maken? ? Leek op hyperventilatie /ademnood? Een paar minuten later niks aan de hand wil ze geaaid worden. . Dan neemt ze weer een sprint weg en ligt weer moeilijk te kijken en ligt op haar zij... en nu net hoorde ik haar weer het vreemde geluid maken..
Even erbij te vermelden dat ze sinds gisterenochtend niet meer wil eten maar heel veel wou drinken, en gisterenavond haar melkklieren al het dubbele gezwollen waren vergeleken met eergisteren.
Zou het dan zover zijn??? We wachten af!
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Kimm »

Spannend hoor! Ik kan je geen advies geven of antwoord op je vragen maar vind het wel leuk om mee te lezen.

Je bent volgens mij in ieder geval goed voorbereid. Heb je ook een nr bij de hand van bv een dierenarts die kan komen mocht het niet goed gaan?
Heel veel succes en we gaan er natuurlijk van uit dat wel alles goed gaat!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dinky »

Zou ze weeën kunnen hebben op het moment dat ze zo verschrikt kijkt?
In ieder geval wel spannend!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

@ kimm nummer van dierenarts staat in de telefoon :) altijd handig voor noodgevallen
@ dinky daar dacht ik dus ook aan. .. ik heb gelezen dat dat wel 36 uur kan duren! Maar na dat rare gedrag van vanochtend lijkt er nu weer niks aan de hand haha, ze liep net spinnend overal kopjes tegenaan te geven en ligt nu weer rustig op haar oude plekkie. .. word afwachten dus :)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Whaaa oké denk nu echt dat ze vanochtend al wel last had van de bevalling! !!! Ik aaide haar net en ik voelde een koppie 5/10 cm van haar uiteinde af!!!! K ga haar lekker met rust laten en hopen dat de weeën snel beginnen! !! Ohja en leven voelde ik ook nog :) #spannend
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Rik »

Okay, ze staat dus bijna op springen :multi:
Spannende tijd...
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Jaa de kitten ligt echt vlak voor de bekken. ... maar nog geen teken van enig verlies uit de vulva... net even gegoogled en het "schijnt" het eerste stadium van de bevalling te zijn en die kan 12 uur duren... denk niet dat het slapen word voor mij vannacht
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ilone »

Spannend hoor!
En succes met de slapeloze nacht(en) ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door hagendoornwendy »

Spannend!!!! Heel veel succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Plaats reactie