Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Sterkte met Mila

Wat een geluk dat ze toch bij jullie terecht is gekomen...
Voor hetzelfde geld liep ze nog steeds in slechte conditie op de boerderij rond.
Nu maken haar kittens ook een veel betere kans het te overleven, met jullie liefdevolle opvang moet het wel goed komen, met dit moedertje....
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ja ik hoop het ook... met haar zal het wel goed komen... ik ben benieuwd hoe het met de kittens gesteld is als ze geboren worden want echt gezond kan het niet zijn als de moeder ondervoed is... ik heb trouwens ook nog aan de dierenarts gevraagd naar de gevolgen als ze wel zwanger blijkt te zijn van haar broers of vader.. Volgens de dierenarts had dat weinig gevolgen tenzij er een hele reeks aan incest is geweest. . We zullen zien...
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

update:
Ze weigert te eten. haar bakje wat ik neer had gezet voor t slapen gaan was vanochtend nog vol en net weigerde ze ook vlees. In de week dat ze hier is heeft ze dat nog niet gedaan... ook heeft ze zichzelf naar een hoekje aan de andere kant van de kamer verhuisd sinds gisteren avond. Ze miauwde de hele week best veel om aandacht of als ze eten kreeg maar dat doet ze vandaag ook niet.. ze is zo stil als maar kan... :-| maak me nu best zorgen, en er gaat veel door me heen.. komen de kittens eerder en overleven ze t niet? of is mama poes toch ziek dat het niet meteen te ontdekken is? of zou ze al verder zijn dan dat de dierenarts dacht? kan de dierenarts er überhaupt twee weken naast zitten? gisteren avond begon ze ook voor t eerst hard naar onze poes te grommen toen die bij haar nieuwe verstopplek in de buurt kwam.. poes heeft eieren voor haar geld gekozen en vermijd die plek nu.
Ik kijk het even aan. ze reageert wel levendig als ik haar aai en begint dan wel te spinnen.. ook is ze goed alert....als ik het alsnog niet vertrouw vanavond bel ik zo weer de dierenarts op.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Ik weet niet of je kipfilet in huis heb. Je zou kunnen proberen of ze dit wel wil eten. De rauwe kip eventjes kort in kokend water houden, tegen de bacteriën en dan in kleine stukjes voeren.

Of de kip volledig koken en geven met het kookvocht.

Het is belangrijk dat een kat blijft eten. Wanneer een kat voer weigert kunnen ze in een neerwaartse spiraal komen van anorexia. En hiermee zichzelf vergiftigen d.m.v. leververvetting..

Wanneer je het niet vertrouwd zou ik gewoon de da bellen of de assistent om advies vragen...
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Dank je voor de tip. :) mn vriend gaat zo naar de winkel dus kipfilet word gehaald... ik ga t proberen en als ze morgen och nog niet heeft gegeten en er ook geen bevalling is bel ik sowieso de dierenarts even weer
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Als ze wil eten. De kip in kleine porties verspreid over de avond geven. Dit om misselijkheid te voorkomen.

Ik weet niet of Mila het nu toestaat, maar kun je voelen of de kittens bewegen? Of zijn ze heel rustig en liggen ze stil.

(Heb jij je al aangemeld als vaste gebruiker? Via het gebruikerspaneel ?

Dan krijg je meer toegang tot topics etc.)

Onderstaande info kwam ik nog tegen omtrent bevalling en de periode er na:

http://www.deklompdierenartsen.nl/gezel ... htige-poes

http://www.dekattensite.nl/html/hvekdk.html
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

De kittens bewegen wel heel rustig soms een trapje ofzo.. Ze laat me niet heel uitgebreid voelen dus kan niet checken of de beweging meer word als ze rustig ligt... Ze heeft nu ook weer een andere plaats uit gezocht achter de tv kast onder de verwarming. .lekker onmogelijk om bij te komen.. Ja ik ben nu geaccepteerd sinds gisteren als vaste gebruiker :) en de sites al helemaal doorgelezen al een paar x haha :) ze heeft net een paar brokjes gegeten, niet veel maar in ieder geval wat..
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Helemaal goed, zolang ze nog iets accepteert, zal de verminderde eetlust misschien toch te maken hebben met de eventuele opkomst zijnde bevalling..

Best wel spannend lijkt mij..
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Haha ja is ook spannend :) maar maak me ook wel zorgen hoor... had liever gehad dat ze wat minder lang drachtig was zodat ze flink aan kon sterken... Ze woog gisterenavond 3,3 kilo... dat is gewoon veel te weinig voor n poes die op t einde loopt.. grote kans dat ze zelf geen melk zal kunnen geven
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Heb net r tepels bekeken die zijn stuk roder dan gisteren en toen k er net in kneep kwam er n mini druppel melk uit.. denk dat de bevalling in aantocht is. .. afwachten maar
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Stel dat de kittens binnen 24 uur geboren worden en Mila onvoldoende melkproductie heeft.

Heb je dan kittenmelkpoeder in huis en flesjes om ze door de 1e uren heen te helpen?
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

yep hebben we, al rekening mee gehouden voor het geval dat...
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Fijn dat je zo goed voorbereid bent!

Dan wordt het nu afwachten, wat er gaat gebeuren.. Je bent zelf ook moeder dus misschien kun je bepaald gedrag van haar wel herkennen in hoe jijzelf je voelde vlak voor de bevalling.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

hahaha :P ik was een stuiterbal, dag voor de laatste bevalling nog flinke boswandeling met de kids gemaakt en herfststukken en noem maar op...maar ze wil amper nog achter de tv kast weg nu... als ik naast de tv kast ga zitten en roep dan komt ze wel even voor n aai en daarna schiet ze er weer achter...
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Ja, toch wel een duidelijk verschil :lol:

Stel dat ze gaat bevallen, kun je er dan wel bij om alles in de gaten te houden? Of staat achter de tv kast ook een doos voor haar, waar ze in kan werpen.
Plaats reactie