Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ja ik hou ze hier gewoon lekker tot 12 weken dan weet ik in ieder geval zeker dat t goed zit... en ik denk niet dat t helpt te zeggen k haal het pas op als het 8 weken IS. .. dat soort mensen willen er het liefst zo snel mogelijk vanaf... en denk dat jammer genoeg niet heel Nederland eraan mee gaat werken want hoe jonger ze zijn hoe schattiger natuurlijk (ookal vind ik dat niet.. zelfs als ze volwassen zijn zijn ze Mega lief en leuk )
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Flo_o »

Nadat alle kittens waren geadopteerd hebben wij mama Lynn opgehaald :D alweer 6 jaar geleden, ze is nu 9 en nog steeds super cute

Verstuurd vanaf mijn JY-G4 met Tapatalk
Cerna

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Cerna »

sharon03 schreef: Ook zag vd week nog een advertentie op fb dat een vrouw een nest aanbood mocht per direct weg... beessies waren net 6 weken!!! En nog gratis ook!! Pfff wat een drama onder die advertentie zeg! Katten liefhebbers tegen alle idioten die per direct wel konden komen. .. snap ook echt niet dat ze niet aan de dieren denken
Lang niet altijd zijn dit kattenliefhebbers helaas. Mensen met slangen zijn ook gek op hele jonge kittens :-(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door nellebel »

nee nee nee nee wendy, geen kittens kijken. wordt je hebberig van. 2 is genoeg. wat een schatjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

@ cerna klopt :( daar word ook weer heel veel voor gewaarschuwd. .. snap dat die beesten ook moeten eten maar neem dan dode muizen. Of dode ratten ipv Kittens :o ben ik blij dat ik weet waar zr terecht komen :) @ Wendy haha jaa het zijn inderdaad schatjes ♡ en allemaal een eigen karakter dat vind ik zo leuk!! De tijger IS de knuffel. Lapjes de ondernemende, de witte is het brutaalste en de zwart witte is droepie van het nest haha die vind alles wel best...
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Omnia »

De kittens zien er echt geweldig uit!!!! :edance:

Ik heb alleen een vraagje, jullie hebben het over lapjes, maar ik zie nergens een rode vlek op de kittens alleen cypers met wit ? Zit het rood op de buik?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Een lapjes-poes is zwart-rood-wit.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Loulou was een 'blauw' lapje htk poes: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=180
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Deze is zwart wit en bruin/Orange achtig... ik zal morgen even duidelijke foto in het licht van haar maken :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Blauw lapje Loulou was prachtig, die zie je niet vaak bij HTK katten. Wel bij op kleur gefokte raskatten zoals bij de Brit.

Als ik Mila haar kittens zie dan zie ik een helemaal cypers (of met witte voetjes - dat is niet te zien), twee cypers met wit en een wit met cypers vlekken.
Cypers (Tabby) heb je in vele tinten (bruin, grijs, blauw, zilver b.v.) en patronen (gevlekt, gestreept, gemarmerd b.v.)

Zilvertabby komt eigenlijk altijd van raskat-kruising. Dat had Sjaak* en dat heeft Clarie.

Mila haar kindertjes lijken me brown-tabby met wit. Ze hebben alleen verschillende patronen in het tabby.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Oké hahahaha weer wat bijgeleerd :p ik had al zitten Googlen omdat ik dat bruine nog nooit bij een poes zo had gezien (die kleur van mila) maar kon het niet vinden haha.
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dani_84 »

Wat een leuk topic en wat een schattige kittens toch! Heb alles doorgelezen en wat een mooi verhaal. Ook een leerzaam topic!
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Gaat alles nog altijd goed met de kleine donderstenen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoi nee helaas niet... De laatste twee dagen zijn ze niet meer aangekomen en de witte begon net een suffige indruk te maken. Dierenarts gebeld alles uitgelegd en ga vanaf nu beginnen met bijvoeden. Mila trekt het gewoon niet in haar eentje alle Kittens van melk te voorzien nu ze meer nodig hebben. Ze eet echt de hele dagen doot maar het IS gewoon onvoldoende om Haarzelf en haar Kittens te voorzien :( ze is gewoon nog te mager waardoor haar lichaam de stoffen erbij opneemt die bij een normale kat naar de melk zouden gaan. Het scheelt dat de Kittens nu al dik 4 weken oud zijn en ze het nu zeker wel overleven met bijvoeden
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Ojee, het voordeel is dan wel dat je ze geen 24/7 bij hoeft te voeden (en nog maar 1 of 2 weken? afhankelijk hoe snel ze zelf naar vast eten willen). Het extra bijvoeden van Mila voor de bevalling (en dat ze dus toch nog wel wat aangekomen was) heeft in dit geval dus wel de redding gebracht :eclap: Anders had het er voor één of meerdere kittens slecht uitgezien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie