Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Dank jullie voor de positieve reacties :D haha even bevestiging is wel fijn soms :D soms heb ik namelijk t gevoel dat ik iets te ver Door draaf met mn poessies maargoed t zijn net kinderen voor me haha... De nacht goed Door gekomen :) eerst om t half uur gaan kijken en zo afgebouwd naar om het uur . Mams deed t geweldig dus de keuken blijft haar plekkie. .. en ik denk er ook precies zo over hoor als ze dat al niet voor n dier over hebben moeten ze er niet aan beginnen. .. dan schrikken ze zich rot, als je nu al kijkt wat ik aan mila kwijt ben! Dat is toch al dik 250 Euro aan dierenarts kosten... dan komen de kosten voor de Kittens er nog bij... en dat terwijl k haar net 5 weken heb!...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Ook iets om alvast over na te denken en te bespreken met de toekomstige eigenaren... het chippen. Dat zou jij kunnen doen bij de laatste enting (zeker in combinatie met enten en alle kittens tegelijk kan dat een stuk goedkoper zijn) maar dan krijgen ze die kosten er natuurlijk ook nog bij.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze kiezen voor later, bij castratie, of niet chippen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door kittentjes »

Ik laat ze ook al chippen voor ze bij ons komen en zij zei dat het 10€ was, dat is dus goedkoop, wellicht inderdaad omdat ze er meer tegelijk laat doen.

En vind het alleen maar heel goed dat je zo goed bent voor die schatjes. Ik herken het wel, mensen die niet veel om dieren geven of er anders over denken of niet in verdiepen vinden het allemaal overdreven. Heb dit zelf ook met mijn konijnen wel meegemaakt, daar doe ik ook veel voor.
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door hagendoornwendy »

@kittentjes is er ook zo 'n fijn forum over konijnen dat je weet toevallig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
kittentjes

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door kittentjes »

@hagendoornwendy jazeker Ik ben daar ook lid, bunnybunch.nl
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Sifra »

Om nog even op gratis kittens terug te komen, Sifra was ook gratis. Ze had er gratis wormen, gratis vlooien en gratis oormijt bij en was natuurlijk niet ingeënt, laat staan dat ze gechipt was. Toch heb ik haar bewust genomen en ben de volgende dag met haar naar de da gesneld.
De rekening van het eerste bezoek aan de da, 11 jaar geleden: inenting €36, dierenpaspoort €5, Stronghold €8,50, oorzalf €12: samen €61,50. De 2e inenting zal ook wel €36 geweest zijn en het chippen was toen €25. Moet je eens kijken hoe 'goedkoop' gratis hier was. En dat was dan 11 jaar geleden. Ik geloof dat inenten nu wel €45 of €50 is. Je bent goedkoper uit met een kitten uit een asiel dan met een gratis kitten!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Sjanke »

Ik denk wel dat Mila hierin wat extreem reageert, misschien door haar achtergrond/verhuizing. Ze laat duidelijk merken dat ze rust nodig heeft, die zou ik haar geven. Dus dan heeft het bezoek pech...
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

@sifra precies! ! ... maar vaak mensen die op zoek zijn naar gratis die doen er niks mee qua enten en ontwormen jammer genoeg. ..@ sjanke. Ja ze accepteert mij maar daar houd het inderdaad op... visite heeft ook dikke pech... denk dat t komt omdat voor ze hier kwam op de boerderij woonde en geen menselijk contact is gewend... stond er al verbaasd van dat ze mij zo snel vertrouwde. .. en ook bij haar baby's vertrouwd ze me... dat vind ik vooral van een dier uit een heel mooi compliment.
Ze doet het nog steeds perfect :)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Even een leuke Update : ze is weet helemaal de goeie verzorgende moeder die ze was. Ik heb ze vanochtend naar boven verplaatst zodat ze wat meer rust heeft van de hond en het lawaai van de kindjes. De hond mocht van haar niet meer naar buiten, zodra de hond 1 voet in de keuken zette (waar ze Door moet om naar buiten te kunnen) vloog mila de doos uit om dr de keuken uit te meppen... Daarna ging mila heel demonstratief voir de deur naar de gang staan van waag het eens... zag er op zich wel grappig uit en met haar moeder instinct is niks mis maar een bange hond die dr mand niet meer uit durf is zielig... maar mila lijkt tevreden met haar nieuwe plek en stond net naast de hond te eten... zal dus echt aan de Kittens liggen dat mamsie de hond aanvalt. Poes accepteert ze wel bij de Kittens. Die word uitgebreid begroet als ze erbij komt staan.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Even een leuke Update : ze is weet helemaal de goeie verzorgende moeder die ze was. Ik heb ze vanochtend naar boven verplaatst zodat ze wat meer rust heeft van de hond en het lawaai van de kindjes. De hond mocht van haar niet meer naar buiten, zodra de hond 1 voet in de keuken zette (waar ze Door moet om naar buiten te kunnen) vloog mila de doos uit om dr de keuken uit te meppen... Daarna ging mila heel demonstratief voir de deur naar de gang staan van waag het eens... zag er op zich wel grappig uit en met haar moeder instinct is niks mis maar een bange hond die dr mand niet meer uit durf is zielig... maar mila lijkt tevreden met haar nieuwe plek en stond net naast de hond te eten... zal dus echt aan de Kittens liggen dat mamsie de hond aanvalt. Poes accepteert ze wel bij de Kittens. Die word uitgebreid begroet als ze erbij komt staan.
kittentjes

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door kittentjes »

Fijn om te horen!!
Cerna

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Cerna »

Fijn dat het nu zo goed gaat!
Waarschijnlijk was haar vreemde gedrag een gevolg van de narcose.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Dat moet je dan ook maar nét weten en rekening mee houden. Voor hetzelfde geld verlies je op die manier een heel nest als dat 's-nachts gebeurd.

Heel fijn dat ze het nu weer zo goed doet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

@ Rik ik heb ze eigenlijk constant uit elkaar gehouden Door de deuren dicht te houden, maargoed af en toe zal ze achter thuis moeten als alles eens Door elkaar loopt en we niet meteen de tijd hebben om uit te laten haha. Gebeurt niet vaak hoor. Maar mila vermaakt zich prima op haar nieuwe plekkie :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Ik bedoelde eigenlijk dat je maar nét rekening moet houden met die narcose na castratie van een poes direct na bevalling (waar Annet naar verwees). Zou eigenlijk een waarschuwing vanuit de DA moeten zijn dat het gedrag de eerste dag afwijkend kan zijn. Als jij haar niet in de gaten had gehouden en gewoon was gaan slapen was je 's-ochtends wakker geworden met een dood nest. Dat lijkt mij toch wel erg heftig. Lijkt me in ieder geval een aandachtspuntje voor toekomstige nest-begeleiders.

Verder is het prima om haar een plekje te geven waardoor het leven in huis voor de andere weer door kan gaan. Want koken in de keuken zal ook wel lastig geweest zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie