Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii iedereen.
Op aanvraag van een paar leden hebben deze topic geopend en ik zal hem de eerstvolgende paar weken sowieso up to date houden :)
Ik kwam vorige week op het forum ivm een paar vraagjes over onze nieuwe poes mila.
We hadden al een poes genaamd poes. WE waren al een tijdje op zoek naar een speelmaatje voor poes... een kitten zou het niet worden voor ons omdat kittens snel een huis hebben. WE wouden graag een volwassen poes een kans geven... Enkele voorwaarden was wel dat ze met honden (we hebben een pitbull teef) katten (onze tijgerpoes poes) en met kinderen moest kunnen (we hebben 3 kids 5/1,5/jaar en 6 maand)
daarom zijn we gaan zoeken op marktplaats en kwamen we uit bij mila. Mila is een boerderij poes en de boer zei dat ze zwanger was en hij had zn katten nooit aangehaald. Ook zou ze ongeveer een jaar zijn. WE hebben haar opgehaald onder t mom van we zien wel. Toen ze bij ons thuis kwam hebben we haar eerst een nachtje laten wennen zonder aan te halen. Onze eerste poes is heel lief dus die liep er meteen naartoe om te snuff en het ging meteen goed zonder geblaas of iets. Ook met onze hond ging het meteen goed. Voor mensen was ze schuw en zat achter de bank in de doos te verstoppen. Ze was bij de boer gewend zelf eten te vangen. De volgende dag hebben we haar meteen helemaal nagekeken, 7 teken weg gehaald en een bad gegeven aangezien ze op dr buik allemaal koeien stront had zitten. Meteen ook ontvlooit na het bad. Feit was dat ze behoorlijk mager was en vooral voor een zwangere poes. WE hebben haar zoveel laten eten als dat ze zelf wou. De eerste paar dagen zat ze te schrokken alsof ze nooit wat had gehad. Ook zijn w wwe met haar langs de dierenarts geweest. . Die schat haar 5,5/6 week drachtig. Ook heeft ze wormen waar ze pas na de zwangerschap aan geholpen kan worden. En omdat ze aan de magere kant is moeten we goed bijvoeren, want als ze voor zichzelf al niet genoeg voedingsstoffen heeft Hoe kan haar lichaam dan voor kittens zorgen? Ook voor Haarzelf is het een opgave want ze slaapt eet drinkt en gaat op de kattenbak en komt kroelen. Meer doet ze niet. En daarom ben ik blij dat ik haar gekozen heb in plaats van een kitten. .. kittens krijgeb wel een huis... hoeveel volwassen katten wachten? Teveel. Daarom ben ik heel blij met deze lieverd♡ de komende weken ga ik jullie op de hoogte houden van mila en het nestje wat ze gaat krijgen. Niet om kittens te verheerlijken maar om in te laten zien dat een volwassen poes net zo leuk en schattig is... Wil je alsnog per se kittens in huis? Dan is misschien een idee voor je om gastgezin van het dierenasiel te worden.
Dorien66

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dorien66 »

Haai! :lol:
Leuk, een informatief topic. Ik ga het zeker volgen.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ennakee »

Prima tekst!
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Top! Helemaal geweldig. . Ik wil hiermee ook laten zien wat de voordelen ervan zijn een volwassen poes te nemen ipv een kitten of een nestje. Er zijn nog zoveel lieverds wat een huisje zoeken!
mila was een boerderij gewend en dus geen kattenbak. Toch hadden we haar binnen 1 dag kattenbak zindelijk. Ze zou niet te aaien zijn. Nou het IS een kroelkont eerste klas. Wat het met volwassenen katten is, is zodra je ze uit hun omgeving haalt en ze in een nieuw huis zet ze zich daar aan aanpassen. Ja ze is nog wat schuw en ligt in dr doos achter de bank als de Kids beneden zijn. Maar dat is niet erg. Ze is wie ze is en dat mag. Wat ik ook merk IS vooral niet forceren. En ik ben heel blij dat ik dit zieltje kan helpen ipv een kitten te nemen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat jullie Mila deze kans op een gouden mandje bieden. Van een kil boerderij-bestaan rolt ze in een warm bad vol liefde.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

goeiemorgen ik had beloofd iedereen op de hoogte te houden. mila is hier vandaag officieel een hele week. Ze kwam net voor t eerst achter de bank weg terwijl de kids hier waren om te eten. (ik doe elke ochtend en avond voor de katten bakje met brokken en kattenmelk (eerder babymelk). ze heeft het schijnbaar door want toen ik beneden kwam liep ze aan een stuk te mauwen tot ze haar eten had :)

- dag 1 dat ze hier was :) ze liet zich meteen aanhalen en begon kopjes te geven... en dit was een schuwe boerderij kat? zo zie je maar dat niks onmogelijk is en het waard is om een volwassen poes te adopteren.
http://myalbum.com/album/YBYHWA43QnPO
-hier eten ze naast elkaar. Doen ze al vanaf dag 1. tijgerpoes is poes en gevlekte is mila:
op de foto kun je het niet heel goed zien maar vergeleken met onze tijgerpoes steekt mila's ruggegraat uit. ze lijkt niet mager maar dat komt door de zwangerschap en dikke vacht.
http://myalbum.com/album/t8y8Jq7Ym6QY
- ze zou nu ongeveer 5,5/6 weken zijn. Zo zien haar tepels eruit:
http://myalbum.com/album/wCjFOLD5NJPJ
- zo ziet haar buik eruit.
http://myalbum.com/album/hnjBhvMprDKy

ik zal nog even proberen foto's te maken waar haar ruggegraat wel goed te zien is.
AnnaB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 apr 2016 13:28

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door AnnaB »

Super dat jullie haar in huis genomen hebben.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Rik »

Inderdaad super dat je een boerderij-poes een nieuw leven gaat geven. Tevens voorkom je vele (en vele) nakomelingen die ook tot een boerderij/wild leven veroordeeld zouden zijn.

Wat ik me wel afvroeg... 7 teken weggehaald... (ja een echte boerderij kat)... heb je bij Mila al een bloedonderzoek laten doen? Om uit te sluiten dat ze iets onder haar leden zou hebben wat misschien een bevalling risicovol zou kunnen maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

we hebben met de dierenarts af gesproken dat na de bevalling alle controles/inentingen/testen in 1x gebeuren en de sterilisatie wanneer ze klaar is met zogen en de kittens een huis hebben. dat zal rond de 12 weken na de bevalling zijn want eerder gaan de kittens hier niet weg.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

hoii een update:

Net weer naar het spreekuur van de dierenarts gegaan nadat we een bult in dr nek voelden. Was een vetbultje... maar ze kon mila nu beter bevoelen omdat ze nu rustig was... mila is al dik 7 weken zwanger! met maximaal 2 weken moet ze bevallen zijn... de dierenarts heeft nu ook met zekerheid kunnen zeggen dat het er 3 zijn. MAAR ze is veel te mager en de buikomvang is veel te klein voor de duur van de dracht. We moeten haar nu non stop gaan bijvoeren zodat ze straks energie genoeg heeft voor de bevalling en kan gaan voeden....
zodra ze is bevallen moeten we de dierenarts bellen en horen we meer...
Dit gebeurt er dus met poezen die rondzwerven en zwanger raken :(
Dorien66

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dorien66 »

Agossie, die arme Mila... Wat ontzettend fijn dat jullie haar hebben opgenomen.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Sifra »

Heb je Hill's AD meegekregen of kittenvoer om Mila "vet te mesten"?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ze heeft kitten voer geadviseerd, dat hadden we al in huis en voor de rest gewoon voor blijven schotelen. Mila vind katten melk heel lekker dus dit gooien we maar over de brokken dan eet ze de bak wel leeg :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dinky »

Ik zou eerder kiezen voor goed natvoer dan katten melk over de brokken te gooien. Zeker met veel kitten melk loop je risico op diarree ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

@ dinky thanks voor de tip :) tot nu toe geen diarree gezien maar beter voorkomen dan genezen natuurlijk :)
Plaats reactie