Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Afbeelding
mila nu... Ze ademt met vlagen heeel snel en daarna weer langzaam. ..
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door BloemTetsu »

Hup Mila.
Ik doe een weeëndans voor haar ;)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Kimm »

Zou het nu toch echt gebeuren? Komt de dierenarts sowieso langs?

Weet je trouwens precies hoeveel kittens het zijn? Heb zelf totaal geen ervaring er mee maar had een verhaal gehoord over een bevalling waar er blijkbaar een kitten nog in zat wat niemand wist en dat kwam er niet meteen uit, de dierenarts zei ook van ohh die zijn er allemaal uit. Achteraf niet en toen is het kitten overleden. Dus misschien wel iets om goed op te letten. Maar je hebt je zo goed ingelezen dat alles vast goed zal gaan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii was k weer :) dierenarts is hier geweest, natuurlijk was er niks meer aan de hand zodra de dierenarts kwam... Hij schat mila nu op 9 weken ongeveer. Hij vond de kittens wel groot maar wou geen risico nemen Door nu een keizersnede te gaan doen omdat het op t randje zit van wel levensvatbaar of niet levensvatbaar. .. maar omdat zr al uitvloeiing had moet t er wel binnen drie dagen zijn, uiterlijk voor maandag en anders word het sowieso een keizersnede.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Was het dezelfde DA van om de hoek of een nieuwe? Ja, het is heel lastig als je niet weet hoe lang die kleintjes er al inzitten (dat zie je wel aan de verkeerde schattingen). Je moet dan toch enigszins vertrouwen op de natuur. Zeker als de kleintjes nog bewegen en er geen andere tekenen zijn van problemen. Het is alleen zenuwslopend :look:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Dit was een andere :) voor second opinion. . Maar onze dierenarts heeft er dus flink naast gezeten. . 4 weken geleden zei ze dat ze al 7 weken heen was. . Bleek dus op dat moment 4/5 weken te zijn haha... Ja ik laat haar ook gewoon lekker met rust nu, en met dat gedrag van haar van vanochtend zal t wel snel komen.. haar dekentje was net behoorlijk vochtig can de melk, dus productie is goed op gang
kittentjes

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door kittentjes »

Ik heb even meegelezen, wat spannend, hoe gaat het vandaag?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Zit steeds te kijken of er al nieuws is maar nog geen nieuwe berichten dus ook nog geen kittens?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii nee nog geen kittens :( laatste twee dagen ook n beetje druk geweest gisteren was het autotuning evenement waar WE t hele jaar naartoe hebben gewerkt :) we houden vaker evenementen met als doel inzameling voor t goede doel.
maar er was n oppas bij de Kids en mila is ook goed in de gaten gehouden. . Maar niks nog jammer genoeg
Dorien66

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dorien66 »

Ze tergt ons allemaal wel zeg... Ik race ook iedere keer dat ik online kom meteen naar dit topic :epray: Maar niks hoor... :roll:
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Haha echt erg he! Pff vergeleken met vanochtend is haar buik weer een stuk dikker! Wist niet dat t zo snel kon gaan met groeien hoor!
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Nou... mevrouw had t vannacht in dr koppie hoor :???: ik was gisteren vergeten vlees te halen voor mn poessies. . Ze krijgen normaal elke avond van me als de Kids op bed liggen. .. nou vanaf dat wij op bed lagen kwam ze de slaapkamer in en begon als een idioot keihard te miauwen. .. ik dacht nou dr IS wat aan de hand! Hup mn warme nest uit mila achterna die voor me uit liep... gaat mevrouw bij dr voerbak staan miauwen. . :eeh: die was dus aan t wachten op dr vlees.... nou brokken zaten er nog in dus ik weer naar bed. . Ze is de hele nacht Door om t uur zo beetje geweest om ons wakker te miauwen! ! Later nog een keer mee gegaan voor de zekerheid maar ze ging meteen naar de voerbak :lol: slim is ze in ieder geval wel haha... straks even dierenarts opbellen voor overleg dan maar... Want een bevalling lijkt nog steeds niet in aantocht
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Jaaaaa eerste kitten is er!!!! Wou kattenbak schoonmaken ligt mad erin te bevallen! !!!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

So, dat is snel. Half uurtje geleden merkte je nog niets aan haar. Laat ze je eerst weken wachten in spanning en dan in één keer... plop... :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie