Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii ja haddeb we t al over gehad. Ze heeft wel pijnstillers gehad. (Naam weet ik zo niet ) maar dit gedrag schijnt weleens voor te komen na een keizersnede als de Kittens zijn gehaald.dus als de poes ineens Kittens heeft zonder dat ze de bevalling mee heeft gemaakt. Dat is hier niet aan de orde. Dat ze de lapjes constant begraaft betekent gewoon echt verstoten, ze zal zelf wel een reden weten maar toch ga ik er alles aan doen om deze te redden. En met de rest, het kan gewoon zijn dat ze te zwak is.. ze is letterlijk een zak botten met wat vel erom heeb. De dierenarts was al verbaasd dat ze zoveel melk gaf maar dat komt omdat we haar zoveel te eten hebben gegeven.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

He, jekkes... Denk je nét een beetje te kunnen genieten van je nest en dan krijg je dit. Lijkt me ook geen eenvoudig opgave. Warmtemat of lamp, om de 2-3 uur flessenvoeding, kittens lichamelijk stimuleren/masseren na het eten (voor ontlasting) en schoonmaken. Maar goed, jij weet waarschijnlijk het beste wat er allemaal bij komt kijken (en dat 4x).

Ik had nog wel gelezen dat je wat likjes boter op de kittens kunt smeren zodat Mila misschien toch nog terug keert naar het nest. Verder ook wel eens gelezen dat een poes na 5 dagen weer voor de kittens ging zorgen. Maar goed... je zult dan in ieder geval wel bij moeten springen.

Veel success. De kittens hadden in ieder geval geen betere plaats kunnen wensen want op de boerderij (en op heel veel andere plaatsen) zouden ze er al niet meer zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Bedankt! :) de lapjes word nu sowieso met de hand op gevoed, die probeerde ze net te vermoorden? ?!! Ze had t beessie bij dr keeltje en ging er echt bij bovenop liggen drukken wou niet los laten??!! Ik heb t beessie van haar af gepakt meteen weer da gebelt, moet kitten er nu uit de buurt houden. Zelf verzorgen en even aankijken of mams haar nog wel accepteert met de voeding anders dat ook zelf doen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Adriana »

ben bang dat je dit nest verliest en dat je Mila 'haar zin' moet geven.
het komt voor dat katzels zo'n last van zwangerschap en/of bevalling hebben dat ze de oorzaak zo snel mogelijk zelf om zeep helpen. en ze komt daarin, als ik je berichten goed lees, vrij fanatiek over, ik bedoel ze weet duidelijk wat ze wil..
en Mila moet aansterken en niet vechten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Klopt ze is er heel fanatiek in.. kan haar niet alleen met de Kittens laten... maar als t haar teveel is neem ik het gewoon over, kittens laten vermoorden Door mams vind k dan weer zielig.. ze loopt hier nu rond te blèren alsof ze zwaar krols is? Maar dat kan niet ze IS gisteren meteen gesteriliseerd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Op een boerderij komt heel vaak inteelt voor. Ze kan zelf inteelt zijn en ze kan gedekt zijn door haar vader of broer. Dat maakt de kittens zwakker.

Wat ik heel jammer vind is dat ze gisteravond is geopereerd terwijl er geen eens nog een kitten in zat. Beetje "vreemd" dat de dierenarts dat verkeerd heeft ingeschat. Moet te voelen zijn het verschil tussen kitten en ontlasting. En anders foto of echo. Zonder die ingreep had ze het misschien wel aangekund. Maar ja jammer maar helaas gebeurd is gebeurd. Persoonlijk zou mijn vertrouwen in die dierenarts wel weg zijn.

Geef je haar wel goede kwaliteit voer? Belangrijkste is dat Mila goed opknapt lijkt me.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii Ja klopt we gaan daar ook niet meer heen... maar ik snap het niet volgens mij is ze hardstikke krols hoor?? Ze miauwt als een idioot, steeds bij de raam die op een kier zit (kan ze niet Door ) heel achterlijk (zoals poezen dan kunnen) rollen op de grond?? Maar kan dat überhaupt wel een dag na de geboorte? En Terwijl ze gisteren is gesteriliseerd?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Ja dat kan. Ze is hormonaal in de war. Dat heeft tijd nodig. De hormonen gieren nu door haar lijf. Kan 4-6 weken duren voor alles weg is qua gevoel.

Misschien heeft ze eerder een nest gehad wat gesneuveld is en waarna ze meteen weer krols werd. Kunnen allerlei factoren meespelen, in haar koppie heeft ze dit nest afgeschreven. Zal vermoedelijk flink inteelt zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte met de opvoeding van minstens 1 van de kittens...
Lijkt me erg naar om te zien dat moeders het kitten wil doden :-(

Wat de anderen ook al zeggen kan het goed zijn dat het is omdat het kitten te zwak is zonder dat het voor ons als mens al zichtbaar is....
Ook ik heb mijn vraagtekens waarom de DA niet het verschil heeft kunnen voelen/zien tussen een kitten en een drol..... Zo'n operatie is toch een enorme aanslag op het lijfje dat nu niet alleen moet aansterken en kittens voeden maar ook nog moet herstellen. Wel fijn dat de DA wel zo goed is geweest om gelijk te castreren zodat ze daarvoor niet een aparte operatie nodig heeft ;-)

http://www.kittenleeftijd.nl/krols-en-zwanger/
Daar lees ik dat na een dekking ze na 7-8 weken weer krols kan worden.
Hoe dit zit met zwangerschap weet ik niet.
Zit er misschien een kittenopvang in de buurt die je bij kan staan? Of anders via internet zoeken naar een kittenopvang? Ik weet dat je in Tilburg de kittenmand hebt die gevonden kittens in gastgezinnen op laat groeien. Ook asiel maakt vaak gebruik van gastgezinnen bij gevonden kittens.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ik ga het zo in ieder geval nog met geur overdracht proberen, mila heeft een ongelooflijke hekel aan de dierenarts gekregen maar de dierenarts heeft de Kittens ook vast gehad bedenk ik me net.. en vooral de lapjes is daar een paar x opgepakt. Misschien dat dat een rol speelt? Proberen kan altijd in ieder geval
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Nah.. ?? Nu snap ik niks meer van mila... net nu ik de hele boel over wil nemen, en de doos mee de keuken in neem, komt ze er ineens aan rennen, jumpt de doos in, schermt de Kittens van me af en begint ze uitgebreid te wassen? Nou ja hopelijk houd ze dit vol dat zou in ieder geval positief zijn... (doos staat nu trouwens weer op de Door haar eerste uitgekozen plek in de keuken. Waar ze ook voor de bevalling altijd lag)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Dat wordt dus heel goed opletten en in de gaten houden. Hopelijk was het een tijdelijk inzinking van haar en pakt ze het nu weer op. Maar het blijft dus 27/7 opletten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ga ik ook doen :) k vertrouw haar niet meer zo met de Kittens haha... k zal zo even foto's posten :)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Afbeelding
en
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Afbeelding

Ze blijft er nu ook rustig bij liggen Gelukkig...
Plaats reactie