Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Flo_o »

Haha, zo is onze kat toen ze bij het gastgezin naar buiten ontsnapt was (toen had ze ook net een nestje gekregen) weer terug naar binnen gelokt [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE] gewoon kitten filmpje afspelen toen kwam ze weer aanrennen. Nu bijna 7 jaar later reageert ze er niet echt meer op dus het zal wel echt een moeder instinct zijn.

Verstuurd vanaf mijn JY-G4 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Flo_o »

Flo_o schreef: [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Whaha oeps. Ik zal het maar bij de geautoriseerde emoticons houden :P
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Haha wel geluk dan dat ze erin trapte! Ja was ook zo comisch gezicht een kat wat er met de telefoon vandoor wou haha... oohh hier liep net een hele mooie kater over de schuur daken! ♡ volgens mij een zwerfkater... Hij was wit met grijs maar geen strepen maar allemaal duidelijk getekende zwart bruine vlekken. .. heeeel appart en zoo mooi!!! Leek wel iets van een savanna in te zitten. Hij was ook behoorlijk groot. IS voor t eerst dat ik die hier in de buurt zie trouwens. .. en hij ziet er nogal verwilderd uit..
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Update : met Mila gaat alles goed :) ze is heel knuffelig naar mij toe en ik heb haar volledige vertrouwen gewonnen! ! Ze gaat rustig op dr rug naast me liggen en ik mag haar buik rustig aaien ♡ Waar ik ben gaat zij momenteel. . De loopt me nu al drie dagen achterna .

gisteren weer ff een zwaar irritatie factor. .. die meid waar ik eerder over berichtte was gisteren avond weer met haar vriend mee naar ons toe... eerst begint ze de buik van mila tegen haar zin te bevoelen dus ik ben kwaad geworden en heb gezegd dat ze mila met rust moet laten, dat ze zo de kittens kan bezeren en als dat gebeurd ze hier nooit weer hoeft te komen... Volgens mij heeft ze een betonnen plaat voor die kop zitten hoor!!! we hadden t er met zn allen over dat mila elk
Moment kan bevallen. .. vanavond is hier een bbq feest waar hun ook zullen zijn.. dus ik doe mila lekker op onze kamer zodat ze rust heeft... ik zei dus ja nou als ze morgen avond bevalt ga ik niet bbq en maar bij mila zitten... zegr ze meteen, ja dan hou ik je gezelschap. .. ik heb zwaar sarcastisch geantwoord dat de kat er inderdaad op zat te wachten om een paar vreemden waar ze bang voor is bij de bevalling te hebben... en volgens mij drong ik dus nog steeds niet tot haar Door, want vervolgens zegt ze. .. Ja als ze vannacht bevalt kan ik morgen die lieve schattige baby poesjes knuffelen. .. dus ik zeg tegen haar, sorry hoor maar ik heb je laatst al gezegt dat dat niet gaat gebeuren! !! En volgens mij ben ik er duidelijk genoeg over geweest en ik ga hier oom niet verder over Door! !
ik ben uit frustratie maar naar boven gelopen met Mila achter me aan...
Pfff dat mens triggert me zooo erg op beschermingsgevoel / moedergevoel! !!
en ja... Zo was ze dus ook toen mn Kids geboren werden! !!

sorry voor mn klaag moment hoor maar jullie zijn ook allemaal katten liefhebbers die het beste met de katten voor hebben dus jullie zullen cast begrijpen waar ik t over heb
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Hahaha dat klinkt als iemand die ik ken en die ik liever niet meer tegenkom. Is de vriendin van de neef van mijn schoonzoon (snap je het nog ;-)). Die heeft ook een driedubbele plaat voor haar kop. Zitten we een keer op verjaaldagsfeestje van mijn kleindochter en zij zijn er ook. Ik zonder haar en daarom met zo'n mutsje op. Heeft dat mens werkelijk twee uur lang naar me zitten staren - met open mond. Kijk van een klein kind kun je dat nog snappen, overigens zouden die er gewoon naar vragen. Maar een volwassene......

Aan mijn dochter gevraagd het zo te regelen voortaan dat we hun daar niet meer tegenkomen. En dat is tot nu toe gelukkig gelukt. Die trut kan ook niet door een deur met haar schoonmoeder (de tante van mijn schoonzoon). Dus dat is makkelijk, wij gewoon tegelijk met die tante.

Als ik jouw verhaal lees zou ik zeggen, die komt mijn huis niet meer in.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Oohh erg he :o als ze wat wil weten kan ze toch gewoon vragen? En wat betreft hier het huis niet meer in ben ik mee aan het werk :p moet gewoon een goeie reden hebben om even goed kwaad te worden ;) als ze het bijvoorbeeld waagt om naar die kittens toe te gaan... lastige is gewoon dat ze de vriendin van een kamaraad van mn vriend is... dus ze komt automatisch met hem mee... en over kittens gesproken ik ga mila zo in n kamer boven opsluiten aangezien het hier zo druk word PLUS ze zit nu wel vaak aan dr achterste te likken! !!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Gisteravond alles goed gegaan?
En nog altijd wachten op de kittens?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ja alles goed gegaan... nog steeds aan het wachten, maar ik twijfel nu zo enorm!!! Gisteren avond de dierenarts gebeld want het lijkt er niet op dat t op gang komt... en omdat ze sinds gisteren overal kleine plasjes Door t huis heen legt... gewoon werkelijk in elke ruimte heeft ze kleine plasjes neer gelegd. Ik weet wel zeker dat t urine is :p geur valt niet te missen. Maar waar ik ook mee zit is dat nu bijna 4 weken geleden de dierenarts zei dat ze maximaal nog twee weken zou moeten. Daarna werd er een week bij aan geplakt. En vorige week bleek dat ze nog een week mocht... woensdag is die tijd voorbij. Ik kan het niet helpen maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ze vertoont geen tekenen dat ze gaat bevallen. Dr buik hangt inmiddels een cm of 2 nog maar boven de grond als ze loopt. Dr tepels zijn mega en de melkklieren zitten zo vol dat ze letterlijk twee uitgerekte rijen onder haar buik vormen. Ze miauwt aan een stuk Door in de keuken en wil non stop eten ineens... ik snap er niks meer van haha maar ben gewoon heel bang dat t verkeerd gaat... dierenarts had geen andwoord op het plassen ze opperde een vieze kattenbak maar ik maak de kattenbak ken hier twee x per dag schoon en tot gisteren ging ze er gewoon op... en de dierenarts zei ook dat ik rustig moest afwachten tot woensdag. .. heb er zelf helemaal geen fijn gevoel bij op een of andere manier..
Dorien66

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dorien66 »

Hmmm, ik kan je niet van raad voorzien. Ik kan alleen maar met je meeduimen dat het gewoon vandaag al op gang komt.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Dankje :) ik hoop het ook anders gaan we vanavond naar een andere dierenarts voor second opinion. ..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Wat raar dat de DA aan vieze kattenbak denkt als hij over die plasjes hoort bij een hoogzwangere poes. Ik kan zo, zonder kennis, al twee redenen bedenken dat ze overal kleine plasjes doet. Het is dus geen helder geurloos vocht maar het kan natuurlijk zijn dat ze haar plekjes aan het markeren is (als ze het bewust doet) of dat er van alles verdrongen zit, waaronder haar blaas, dat ze, net als bij een blaasontsteking, overal wat kleine plasjes doet.

Aan de andere kant kan het natuurlijk ook een echte blaasontsteking zijn.

Heb je sowieso al gekeken (door het vocht even op te deppen met wat keukenpapier) of er geen bloed doorheen zit?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ik denk zelf inderdaad dat ze het er om doet... Ze flikt het op de plekken waar poes normaal ligt en waar de hond slaapt... en toen de hond buiten wad heeft ze het zelfs in haar mand geflikt... ik heb het indd met wc papier op gedept om te ruiken (lekker hè :-/ ) maar het is lichtgeel en er zit geen bloed bij... ik heb net haar tepels ook even bekeken en er komt nu echt witte melk uit en geen half doorzichtige meer...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Klinkt dan inderdaad sterk als terrein afbakenen/eigen maken.
Hopelijk is een second opinion niet nodig ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Afbeelding

haar uitgekozen plek volgens mij... Ze ging elke x tussen de prullenbak en de papierkrat liggen. .. eerst de bevallingsdoos er neer gezet maar mevrouw ging er eigenwijs naast liggen... dus nu maar het dekentje uit de doos gehaald en op die plek neer gelegd. . Ze heeft zich de keuken nu toe ge eigend. De hond mag Niet meer komen van haar die jaagt ze weg met een hoop geblaas... poes is nog wel welkom die word uitgebreid geknuffeld Door mila...
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Jeeejjj! !!! Zag net donkerbruine afscheiding uit haar vagina komen!!! Natuurlijk meteen dierenarts gebeld en die zei als het niet stinkt is het goed en komt binnen twee dagen het nestje!!!!
gebeurde ook echt nu net :p (sorry voor mn vele posts over twijfel en enthousiasme!!!)
mn volgende reactie zal gaan over de bevalling en kittens en een dierenarts bezoek/kosten :D jeejz zorgen ineens afgezakt. .. kittens zijn druk in de buik :)
Plaats reactie