Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Gelukkig dat ze toch binnen bleek te zijn. Ik hoop dat de bevalling soepel verloopt en dat ze zelf voor de kittens wil en kan zorgen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Ilone »

sharon03 schreef:Gevonden! Onder een onmogelijke kast waarvan ik dacht dat ze er met haar dikke buik nooit onder paste.. Ze keek behoorlijk moeilijk.... nog geen 5 minuten later neemt ze een sprint onder die kast vandaan, een beetje paniekerig ofzo. Gaat Op Dr vertrouwde stekkie zitten, begint hele maffe geluiden te maken? ? Leek op hyperventilatie /ademnood? Een paar minuten later niks aan de hand wil ze geaaid worden. . Dan neemt ze weer een sprint weg en ligt weer moeilijk te kijken en ligt op haar zij... en nu net hoorde ik haar weer het vreemde geluid maken..
Even erbij te vermelden dat ze sinds gisterenochtend niet meer wil eten maar heel veel wou drinken, en gisterenavond haar melkklieren al het dubbele gezwollen waren vergeleken met eergisteren.
Zou het dan zover zijn??? We wachten af!
Pfff, vrouwen en hun zwangerschapshormonen.... :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

:lol: hahahahaha vrouwen hormonen... ik zie mezelf al hoogzwanger rondrennen verstoppen en maf doen !! Lig hier dubbel van t lachen en vriendlief snapt er niks van. . Ze is nu mega aanhalig en begint constant te mouwen ... dan lijkt ze even nergens last van te hebben en ineens zie je een soort golf Door haar buik gaan met soort spastische samentrekkingen en is ze er weer vandoor en dood stil... heb haar nu een paar x in de bevallingsdoos gezet... die doos word aan alle randen geknuffeld Door mila en dan gaat ze er weer uit.. heb de doos nu voor de ingang naar haar plekkie gezet dus om daar te komen zal ze eerst de doos in moeten... benieuwd wat er verder gaat gebeuren #koffietime
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

http://myalbum.com/album/Ic5le5Fzo9Ld

mila ligt nu onder tafel in een voor haar vreemde houding.... k ben benieuwd. ..
vind het ook spannend Hoe t met de kittens gaat gezien haar ondervoeding toen we haar kregen...
Dorien66

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dorien66 »

Ooooooh, spannend!!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dinky »

Hoe is het nu met Mila?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ja goed :) nog geen kittens te bekennen en mevrouw deed een paar uur na haar gekke gedrag alsof er niks aan de hand was... Ze heeft gisteren en vandaag wel veel geslapen en als ze wakker is is ze alleen maar druk met overal kopjes tegenaan aan het geven... ook gaat ze dan de doos in om die van boven naar onder kopjes te geven haha... we zijn dus nog steeds aan het afwachten
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Nou ze begon als een idioot in de werpdoos te graven... ik dacht jeej nestdrang. .. niet dus want vervolgens plast ze ineens de hele werpdoos onder? ? ? Kan het zijn dat ze haar geur daar wil hebben of zo? In de twee weken dat ze hier was alles netjes op de kattenbak gedaan...kattenbak word elke dag schoon gemaakt dus dat kan t niet zijn
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Ze zal in de war zijn en ze voelt dingen die ze niet kan plaatsen. Heb je nog een nieuwe doos voor haar? Ik denk niet dat het plassen ebdoeld is om haar geur eraan te geven.

Heeft ze wel 2 kattenbakken ter beschikking? Poezen plassen en poepen vaak liever op aparte bakken.

Als ik jou was zou ik contact op nemen met iemand die ervaring heeft met nestjes. iemand die kittens opvangt voor asiel of voor mijn part een raskatten-fokker. Hier op dit forum kunnen we wel meedenken, maar de meesten hebben volwassen castraten en missen echte ervaring. En er kan van alles mis gaan. Zit je in nood en heb je acuut hulp nodig dan zul je weinig hebben aan dit forum vrees ik.

Ik neem aan dat je de dierenarts ook niet dag en nacht mag bellen. Heb je wel nood-dierenarts-lijn-nummer bij de telefoon paraat liggen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Hoii ja de nieuwe doos is er al neergezet :) ze heeft ook alweer netjes op de kattenbak gezeten. Onze dierenarts kunnen we altijd bellen als er wat is. Ze heeft ook een spoednummer voor buiten werktijd. Al heen gebeld ivm dat indalen maar is niet erg zolang de bevalling nog niet op gang is. Als de bevalling al wel begonnen was en daarna gestopt was het wel een probleem geweest. Ik heb haar t vreemde gedrag uitgelegd en ze denkt dat het aan het voorrommelen is want het kan natuurlijk elk moment gebeuren. Ik moet op blijven Letten of mila alert blijft en geen versufte indruk maakt. Als dat gebeurd wil de dierenarts haar graag zien. Ook zei ze dat t niet erg is als mila tot volgende week dinsdag zou lopen dus ze had tot dag 63 berekend ipv 70. Dat zou betekenen dat mila nu ongeveer 60 dagen is.
Mila is trouwens al mooi aangekomen, 1,5 kilo nu vergeleken met toen we haar kregen. 2,5 week geleden alweer. Zullen deels kittens zijn qua gewicht maar ook goed deel van Haarzelf :) dat is dus al een heel positief resultaat en kunnen we weer eens zien wat goed eten met een dier kan doen ! Ook zijn haar tepels en melkklieren verder gezwollen . Ze gaat dus de goeie richting op.
Wat het plassen in de doos betreft, dr doos stond naast de kattenbak en volgens da kan het zijn dat ze daardoor dacht dat ze dat wel als kattenbak erbij kon gebruiken. Dus nieuwe doos maar op een ander plekkie gezet :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Oh dat is mooi dat je de dierenarts altijd kunt bereiken in nood.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ja ook heel blij mee is echt een heel lief mens!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Flo_o »

Ik lees ook al een tijdje mee hier, ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee maar ik vind dat je het heel goed doet!

En fijn hé, zo'n dierenarts die je dag en nacht mag bellen, wij zijn laatst naar een andere gegaan die ook heel erg betrokken is en wil niks anders meer echt top.

Gelukkig heeft Mila dankzij jou al flink kunnen aansterken inmiddels, zeker als het elk moment kan gebeuren, spannend!


Verstuurd vanaf mijn JY-G4 met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Ja mijn dochter heeft ook zo'n lieve dierenarts. Die mag ze altijd mailen en dan komt ze speciaal voor hun naar de praktijk, ook op zon- en feestdagen. En daar heb ik ook wel eens gebruik van mogen maken. Geeft toch een veilig gevoel voor achter de hand.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ja inderdaad niet alle dierenartsen hebben een 9/5 mentaliteit gelukkig :)
Plaats reactie