Nieuw begin

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Een goed begin is het halve werk, volgens mij gaan jullie een hele mooie toekomst met elkaar tegemoet.
Het zijn mooie beestjes om te zien

Veel knuffelplezier!!! :kissykissy: :pdtstp:
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Hoe is de eerste dag verlopen?
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Heel erg goed. We zitten ondertussen op dag 2. We zijn bij de dierenarts geweest en helaas heeft Aylin een wond op haar buik, is nog van de sterilisatie maar die is een beetje onstoken :( Dus moet ze antibiotica & zalf. Maar ik moest dus ook antibiotica met een spuitje geven. Dat vond ze niet leuk en mij ook even niet meer :( Maar later hebben we het goed geknuffeld en ze is nu niet bang meer.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Hahah ik was vergeten hoe leuk katten zijn. De katten slapen 's nachts in de kattenkamer waar Giz en Misty ook sliepen. Ik heb net een half uur met ze zitten spelen en toen ging ik mijn tanden poetsen. Een takke herrie!! Dus ik doe nep boos de deur open en vraag of het wat zachter kan.
Op dat moment zit Chloe heel onschuldig op bed kopjes te geven tegen een doos en Aylin zit op de krabpaal met ondeugende oogjes en gaat vrolijk verder met in de krabpaal hangen. Ik weet zeker dat het Chloe was want ik hoorde de verwarming en die zit achter het bed. Maar nee hoor mevrouw zit als een engeltje op bed. Ik denk dat we het duiveltje gevonden hebben ;) haha.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuw begin

Bericht door Kimm »

Wat heerlijk dat je ze hebt!! En wat fijn dat ze zo goed en snel wennen!

Wat schattig dat Cloe net deed of er niks gebeurd was, zie het al helemaal voor me
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Herkenbaar voor jullie? Aylin ademt echt heel erg snel. Ik zou zomaar zeggen het dubbele dan nodig. Maar bij de dierenarts klonken longen en hart goed. Ook is ze goed speels, niet ziek, hoest niet en hijgt ook niet.

Ik ben weer overbezorgd waarschijnlijk maar ik lees overal dat het moet duiden op hartproblemen maar dat zou gehoord zijn toch? Of ademen kittens gewoon sneller? Ze is maar een kleine opdonder van 7 maanden.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuw begin

Bericht door Kimm »

Ik dacht ook dat Moes snel ademde, maar volgens mij is het normaal bij hem. In mijn album staat ook een filmpje hoe Moes ademt, daar was hij 6 maanden denk ik. Kun je misschien eens kijken om te vergelijken?
Verder weet ik daar helaas niks van en kan ik je daar niet mee verder helpen. Hoop in ieder geval dat het niks is!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Ik geloof dat kim daar laatst ook naar vroeg. Heb je ongeveer opgemeten hoeveel keer per seconden?

Edit: net te laat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Net gedaan. Ik kom uit op 10 per 15 seconden wat dus uitkomt op 40x per minuut. Wat dus gewoon heel erg normaal is en helemaal niet te snel :esick:
Ik praat mezelf weer dingen aan :cry:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

30 tot 40 keer per minuut is inderdaad normaal dus geen reden om je zorgen te maken. Tsja... het is weer wat nieuw leven in huis. Dat is weer even wennen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Ja en Chloe ademt gewoon lekker relaxt, het is sowieso een relaxt katje dus echt alles gaat heel relaxt bij haar. Die zal dus misschien tussen de 20-30 hangen. En Aylin die nog steeds een beetje bang is ademt gewoon iets sneller. Maar niks om me druk om te maken.
Vond het ook al raar omdat de dierenarts niks raars hoorde toen ze luisterde. Een hartprobleem hoor je meestal eerder dan dat je het merkt. Dat was bij Mist toen ook zo.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Het enige dat je kunt doen is goed in de gaten houden. En ook kijken of en hoe ze speelt. En hoe haar uithoudings vermogen is. Zodra je merkt dat ze snel moe is of af moet haken tijdens het spelen, dan is het verstandig om de dierenarts te raadplegen.

Trouwens een hartaandoening is niet altijd via luisteren te ontdekken.

Ik denk dat je het beste haar ademhaling kan tellen wanneer ze echt slaapt. Dan is ze volledig ontspannen en krijg je de juiste indruk.

Nu is alles nog nieuw en spannend, en dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.

Voor nu eerst lekker aan elkaar wennen en genieten..
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Het probleem is dat las ik opsta ze direct wakker is. Ze is heel gespitst op geluiden, ze is overduidelijk nog niet gewend ;) Nog een reden waarom ze sneller kan ademhalen natuurlijk.
Maar ze lag net ontspannen en toen telde ik 10 ademhaling bij 15 seconden. Dus dat is netjes.

Spelen doen ze wel een beetje hoor maar ook niet te lang. Ze hebben alleen maar speeltjes die ze een beetje rond kunnen slaan dus dat is niet heel leuk. Ik heb gister een half uur lang met ze gespeeld en dan is het geen probleem ;) Ze hijgt ook niet. Ze gaat wel zitten kijken als Chloe dan speelt maar dat is gewoon netjes wachten. Je moet ze af en toe door de kattenkamer horen rennen :P Alsof ze hem aan het verbouwen zijn.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Zolang de animo om te spelen er is, en ze zelfs aan het verbouwen zijn, zal het heus wel in orde komen.

Ze hebben al heel wat meegemaakt in hun korte leventje, met de tijd zal de ontspanning vanzelf komen.

Kun je zelf een speelhengel maken? Met een lange stok en een veter? Dat vinden ze ook vaak geweldig en daarmee kun je ze het hele huis door laten rennen.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Ik heb een speelhengel. Alleen die gebruik ik alleen maar boven omdat de honden beneden lopen en dan is spelen eng omdat de honden erop reageren. Morgen komt er zo'n speelrails, zo'n soort babydoek op de grond met 4 stangen erover met speelgoed eraan en een crazy bug. 2 huisjes, 2 bakken voor water/voer en nieuw voer voor de katten, oke oke en de honden.
Bestellen bij zooplus in duitsland moet je boven de 100 euro komen dus mooi even inslaan :eshifty:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie