is het nog te vroeg?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

is het nog te vroeg?

Bericht door Gula »

Het is hier zo leeg en stil, geen enthousiast groetende Luuk meer als ik thuiskom, niemand om tegen aan te praten(en die terug miauwt zoals luukje dat deed), eigenlijk geen redenen meer om thuis te zijn afgezien van slapen...
D'r moet een nieuwe kat komen en een beetje snel graag.
Al valt het me zwaar om het huis van alle bewijzen van Luuk's bestaan te moeten ontdoen, zijn haren overal, en vooral de plekken waar luuk de laatste weken van z'n leven geplast heeft geurvrij maken(anders gaat de nieuwe kat daar ook plassen), maar die moeten sowieso, dat is logisch, z'n etens en water bakjes zijn leeggegooid en omgespoeld...maar ik kan me er nog niet toebrengen om het kleedje op de verwarming, z'n lievelingsplekje, te wassen...

Nou zijn er twee prachtige katten van 14 die wegens allergie hun huis uit moeten in enschede, ik wil ze dolgraag opnemen maar helaas moeten ze naar buiten kunnen zegt de eigenaresse, ze heeft het er erg moeilijk mee en laat ze voorlopig in de tuin met tuinhuisje wonen, als ze de kou echt niet trekken moeten ze maar naar mij dan zal ik mijn balkon (heel klein)katproof moeten maken. Eigenaresse moet de knoop doorhakken binnenkort, want ik kan ook niet eeuwig wachten, ik hoop dat ze iemand vind met tuin maar dan wel snel want ik weet niet hoelang ik het zonder katten zijn nog trek, er zijn natuurlijk meerdere oudere katten in enschede en omgeving die dringend een plekje nodig hebben...

Luuk was vroeger ook een buitenkat maar heeft zich zonder morren neergelegd bij het binnen blijven, misschien ook omdat hij een beetje een watje was en geterroriseerd werd door grotere en sterkere buurkatten.

maar ja, moeilijk, moeilijk...ik mis mijn luukje natuurlijk heel erg maar ik denk dat een nieuwe kat kan helpen bij de verwerking...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Ilone »

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. De nieuwe kat(ten) zal nooit vervanging zijn van Luuk, en iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier.

En Nozem van mij was ook een buitenkat, die doet het prima op de flat.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
broetjes2015

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door broetjes2015 »

Doen wat goed voelt! Nieuwe katten vervangen echt de plek van Luuk niet maar snap wel dat je wat gezelschap in huis wilt.
Zeker fijn als je wat oudere katten een plekje wilt bieden!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door castratenkoor »

Nee het is niet te vroeg. Je hebt Luuk een mooi leven bezorgd, tot zijn laatste snik. Door nieuwe kat(ten) te nemen doem je Luuk echt niet tekort. Luuk was Luuk en die is uiteraard niet te vervangen. Je haalt gewoon een heel ander induvidu in huis.

Mijn ervaring is ook dat buitenkatten in een nieuwe woonomgeving best gelukkig kunnen worden op een flat. Het is veel moeilijker als ze in hun vetrtrouwde huis eerst wel en daarna opeens niet meer naar buiten kunnen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Adriana »

Gula schreef:maar ja, moeilijk, moeilijk...ik mis mijn luukje natuurlijk heel erg maar ik denk dat een nieuwe kat kan helpen bij de verwerking...
tuurlijk nu rond gaan kijken en doen en volg je gevoel. ;-)
dat wil toch niet zeggen dat je Luukje niet mist? je kunt heel goed verdrietig zijn om het gemis en toch naar een mogelijk andere lieve tijger of tijgers gaan kijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door nellebel »

Ze vervangen luuk niet.ze krijgen en gouden mandje bij je omdat je vol liefde zit. Dat zegt niets over hoe je van Luuk hield
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Gula »

In het asiel zitten nu ook wat geschikte kandidaten...maar nou kan ik niet meer kiezen, twee rustige zusjes van 8,5 jaar oud, of een solo-kater van 8, allen binnenkatten, ik ben er nog niet uit.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door castratenkoor »

Ben je er al wezen kennismaken met de katten? Wellicht voel je je dan aangetrokken tot een van de katten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door nellebel »

zou ook gewoon gaan kijken en ervaren wat ze met je doen. vaak maken katjes de keuze en niet wij als mens. Luuk fluistert je wel in wat je moet doen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Gula »

het is de eerste keer dat ik een kat(of meerdere) uit het asiel of via vreemden ga halen, al mijn katten voorheen kwamen gewoon op mijn pad. Van de 39 jaar dat ik op deze planeet rondloop ben ik misschien maar 1 jaartje katloos geweest, dit is zo raar voor mij...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Anne »

Als je het bij 1 kat wilt houden is een solo kat fijn want solo katten worden moeilijker geplaatst daar ze niet met andere katten kunnen..
Twee zusjes van 8 jaar lijkt mij ook heel leuk, ook fijn voor ze dat iemand hun nog een kans gunt
Succes met je beslissing, volg je hart en je gevoel en als je eenmaal gaat kijken raak je verkocht...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Gula »

Het worden de zusjes Lily & Lotje,8,5 jaar oud en helemaal niet blij om in het asiel te zitten, heel erg bang maar ook echt wel kroelkonten, zeer close met elkaar. een lapjes-poes en een tijgertje, mooie beesjes...maandag ga ik ze halen...:)
Renatevanderveer

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Renatevanderveer »

Gefeliciteerd met deze aanwinsten!

Slechts 11 dagen na het overlijden van Bounty* hebben wij Jesper erbij gehaald.
Snickers was zichzelf niet alleen, hij leek er echt onder te lijden dat hij alleen moest zijn.
Mijn vriend en ik werken allebei parttime en konden daardoor niet heel veel bij Snickers zijn.
Ietwat snel misschien, maar we hebben geen seconde spijt gehad van die keuze.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Dinky »

Veel plezier met de voorpret dit weekend!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: is het nog te vroeg?

Bericht door Rik »

En dan een heel (lang) weekend moeten wachten :)

Fijn dat je weer pluizig gezelschap krijgt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie