Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Die doos met papiersnippertjes ga ik morgen of overmorgen proberen. Weet 100 procent zeker dat dat in de smaak valt. Ze hadden net het groenten afval bakje ook leeg gehaalt en met de wortelenraspjes de hele keuken versiert. Dan zijn krantensnippers nog beter op te ruimen.
Mijn vriend werkt op de vrachtwagen voor bedrijfsafval op te halen en moet morgen papier doen, dus heb gevraagd of hij een hele grote doos mee wilt nemen waar ik die gaten in kan maken. Ik wil daar dan een ander merk brokjes indoen want ze snoepen stiekem soms toch best wat en dat is natuurlijk niet goed. Vandaag als extraatjes een kippenpoot en 4 snoepjes gehad.. (Snoepjes vooral na het pillen geven.. Voor een beetje de smaak weg te krijgen daarvan).
Maargoed ik kom morgen niet in de buurt van een dierenwinkel maar ga even na de supermarkt. Is het erg om dat een keer met een klein zakje supermarktbrokjes te doen dus Felix of weet ik wat.. Als ik weer bij de dierenwinkel kom haal ik daar gewoon goede brokjes om als snoepjes voor zo'n spelletjes te gebruiken. Blijft dan natuurlijk wel interessanter voor hun als dat ik de dagelijkse kost erin doe.
Piepschuim durf ik niet want Moes eet echt alles.

Maar weer bedankt voor de tips! Die weegschaal met kom ben ik inderdaad bang voor dat dat niet gaat lukken.

Hoe stuur ik admin een pb? Ik weet wel hoe ik een pb moet sturen maar ik weet niet hoe ik die naar de admin stuur.. Sorry ben echt niet goed in die dingen.
En dat is wel slim om te kijken waar echt het verhaal begint met foto's vanaf dat ze hier zijn, als het dan mogelijk is dat om te zetten, zou super zijn maar dat zal ik ook wel in het bericht zetten.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Is al gelukt!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

Er bestaat ook een Belgische Kattensite. Die hebben ook een soort topic voor doe-het-zelf speelgoed, krabpalen enz. Om zelf te maken. Ook bijv. Speelhuisjes die je van kartonnendozen kunt bouwen, of een loopwiel.

Er bestaat nog een kattenforum in Nederland.
Dit kattenforum heeft een viewtopic met doe het zelf speeltjes, meubels, enz.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ik ben op die Belgische kattensite gaan zoeken maar daar niet direct iets gevonden. Maar zo wel verder gaan zoeken.. Het zijn wel projectjes en ik weet niet of ik er aan ga beginnen maar deze zijn wel echt super!

http://youtu.be/WI9W_VdV1l0

http://youtu.be/IFUD-m-HjJc
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Kimm schreef:
Maar weer bedankt voor de tips! Die weegschaal met kom ben ik inderdaad bang voor dat dat niet gaat lukken.

Hoe stuur ik admin een pb? Ik weet wel hoe ik een pb moet sturen maar ik weet niet hoe ik die naar de admin stuur.. Sorry ben echt niet goed in die dingen.
En dat is wel slim om te kijken waar echt het verhaal begint met foto's vanaf dat ze hier zijn, als het dan mogelijk is dat om te zetten, zou super zijn maar dat zal ik ook wel in het bericht zetten.
Berichtje plaatsen in dit topic "IK WIL EEN EIGEN FOTO-ALBUM"
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Een gewone doos is hier leuk om in te verstoppen. Schoen doos met gaatjes waarin ik brokjes verstopt heb. Propjes papier. Veren van vogels vinden ze geweldig. Wel even nachtje in de vriezer voor ongedierte. Eikels vinden ze leuk. Wc rolletjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dorien66

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dorien66 »

castratenkoor schreef:Berichtje plaatsen in dit topic "IK WIL EEN EIGEN FOTO-ALBUM"
Rechtstreekse link: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ja, maar de bedoeling was hier om dit topic te spitsen en dan is de kans van slagen wat groter met een pb'tje naar de Admin. Want als er eenmaal een album aangemaakt is kan het zijn dat een gedeelte van dit topic er niet meer bij geplaatst kan worden. Wel moet de Admin weten welke naam hij aan het album kan hangen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Eerste tip van Rik al gebruikt en ik moest even dankjewel van het duo zeggen ze vinden het super! De andere ideetjes ga ik de volgende keer proberen dankjewel!

Ik heb een pb gestuurd, als dat niet gaat zal ik het in ik wil een eigen album aanvragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

En nu zijn ze moe

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Dat was natuurlijk ook de bedoeling :lol:
Lief, zo samen in een mandje :verliefd:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Weet niet of je ook Facebook hebt maar deze pagina is helemaal gewijd aan 'braingames' voor de kat: https://www.facebook.com/groups/voerpuzzels/
Kan alleen maar zeggen: denk creatief. Weet niet of je was bollen hebt bij wasmiddel maar die gebruik ik hier. Ben ook aan het sparen voor schoenendoos vol wc rolletjes ;-)

Hihi wat een heerlijk vermoeide koppies :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Voerpuzzels is absoluut een aanrader wat betreft ideeën. (Ook zelf nét even aangemeld) Niet dat mijn oude bejaarde nu nog interesse heeft voor puzzels maar de ideeën zijn zeker leuk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Haha heerlijk troep maken. Een hele keukenrol aanbieden is ook succes verzekerd om uit elkaarte slopen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie