Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Hahaha je stelt je het nu voor dat ik 1 x opsta en dat Douwe dan mijn aparaten met rust laat. Zo werkt dat niet. Opstaan is eruit, weer zitten is weer erin. Na 3000 x opstaan heb ik het opgegeven, ben ook de soepelste niet meer hahahaha. Dus ik laat hem zijn gang gaan en hoop het beste er van. Misschien gaat de lol er op den duur vanaf. Van alle vorige katten er nooit eerder een gehad die dat als hobby had.

De antenne kan hij er niet meer uitslopen, daar zit nu een dekbedje tussen.
Ziet er niet uit maar ach het scheelt me wel 3 x per week in de meest onhandige bochten te proberen de tv weer aan te krijgen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Dat zeg je goed. Dan kunnen ze beter luisteren. Maar of ze dat ook doen is de vraag ha ha ha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Dinie dan heb k je inderdaad verkeerd begrepen! Dan zou je elke dag wel een hele work-out krijgen. Ik snap je wel, van t aanrecht heb ik ook een beetje opgegeven.. Als ik kook wil ik ze er echt niet op. Blijven ze lastig doen dan maar even in de gang of woonkamer.. En inderdaad oplossingen vinden zodat ze het gewoon niet meer kunnen doen blijft het makkelijkste.

Hahaha inderdaad ze horen heel goed volgens mij.. Maar kiezen er meestal voor niet veel mee te doen.

Ze zijn allebei niet meer zo knuffelig. Het gaat opzich nog steeds goed. Geen diarree meee enzo dus dat is super. Maar ze doen alleen maar rennen en spelen. Slapen soms wel 10 uur aan een stuk niet. Maar bij me zitten of knuffelen is er bij allebei vanaf. Nu laat ik ze lekker doen, het zijn toch katten die doen waar ze zelf zin in hebben. Maar is er een manier om te stimuleren dat ze bij me komen zitten.. Want ik vind het moeilijk ik heb er natuurlijk niet zo veel verstand van. Maar als ik ze nu helemaal de gang laat gaan en niet meer oppak krijg je dan niet dat ze nooit meer bij je komen zitten?
Afdwingen kan niet dat snap ik en niet alle katten zijn schootkatten, maar vind t wel jammer. Was zo gezellig hihi
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat zoiets in fases gaat. Dat ze best wel weer aanhankelijker gaan worden op den duur. Nee afdwingen kun je het niet, maar ik zou wel knuffelmomenten inlassen.

Natuurlijk niet als ze druk zijn, dan hebben ze daar geen tijd voor hahaha. Maar als je ziet dat ze moe zijn en als ze ergens lekker gaan liggen, zich wassen en een goede houding zoeken.
Dat je dan bij ze gaat staan, lief tegen ze praat en ze lekker kroelt. Dan hou je het contact "warm".
Dus als timing na het spelen, maar voor ze echt slapen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Adriana »

die komen heus wel terug hoor! maar ze zijn volop bezig de wereld te verkennen en hebben het druk/druk/druk..!
bovendien denk ik dat ze zelfstandiger worden, dus minder beschutting zoeken in nest of op schoot.
je zult zien dat ze gaandeweg voorkeuren en knuffeltijden gaan ontwikkelen en mijn ervaring hier is dat ze eigen keuzes hebben. ook op het forum zien we vaak dat katzel a voorkeur heeft voor schoot b en dat is dan degene die er het minste voor zorgt.....
maar kleine troost, die voorkeuren kunnen ook wisselen hoor..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Sifra »

Toen Sifra nog een kitten was, wilde ze ook niet op schoot. Daar had ze helemaal geen tijd voor. Pas toen ze volwassen was werd ze een schootkat. En nu hoef ik maar te gaan zitten of ik heb haar op schoot en ze wil uitgebreid geknuffeld worden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Sjanke »

Komen ze wel uit de hand eten?
Onze katten krijgen wat brokjes als snoepjes (zoals je zelf ook al noemde), die we afwisselend de kamer doorgooien en uit de hand laten eten. En als er een kat op de bank ligt te slapen, ga ik er lekker even bijzitten.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Er is nog hoop dus!! Ze hebben het ook zo druk hihi!
Voor eten doen ze alles dus daar is ook nog wel wat mee te doen.

Ze slapen niet echt op de bank.. Zijn eigenlijk de hele dag wakker en als ze al even gaan dutten is t in t hangmatje aan de krabpaal. Dus erbij zitten gaat lastig zo hoog.

Ik ga nog proberen dan als ze moe zijn om ze te kroelen en te knuffelen.. Denk dat dat ook beter is en gewoon nog meer met ze spelen dat ze moe worden haha!

Ik heb trouwens nu een album.. Vanavond na mijn werk ga ik even kijken daar dat we verder gaan daarin.

Weer super bedankt voor de tips. K ga alles uitproberen
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7678
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Veel knuffelen helpt ook dat ze later wat makkelijker te hanteren zijn. Maar ik neem aan dat ze nu nog te druk zijn om rustig in je armen te blijven liggen :)

Je zou in de eerste paar posts in je album de eerste (leukste) foto's kunnen verzamelen en posten en daarna de laatste. Dan heb je in heel je album straks een chronologisch verslag van M&M. Altijd handig als iemand later je album wil bekijken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Ik zou ook denken aan af en toe wat eten aanbieden zodat ze bij je komen en je ze even kan kroelen om de band warm te houden ;-)

Heb hartelijk gelachen om je pianofilmpjes :lol:
Staan hier bij mij ook gewoon rechtop ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Guusje heeft ook zo'n fase gehad. Nu nog soms periodes. Dan pak ik haar af en toe toch op. Dikke kus en meteen weer neer zetten voordat ze tegen stribbelt. Helpt wel. Kan haar nu weer als baby vat houden en ze komt weer zelfs op mijn rug gesprongen om kopjes te geven. En ze ligt het liefst hele dagen op schoot
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Merk het vooral als we een periode wat drukker zijn en bezig. Dan heeft ze weer even een zetje nodig. Gijs niet. Die blijft je gewoon achtervolgen en miepen om aandacht. Daar kun je niet omheen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ik merk het ook als we meer werken inderdaad. Dan zijn ze stukken minder aanhankelijk als dat ik veel thuis ben geweest. In de armen liggen hebben ze ook geen tijd voor.. Even snel een kusje als we binnenkomen en dan snel verder rennen en spelen. Slapen doen ze gewoon in hun bed altijd. Mila 2 daagjes kort andere plekjes geprobeerd maar het bed is gewoon om in te slapen.. Heel logisch ook.
Ik hoop in ieder geval dat het knuffelen terug komt en zal het proberen zo leuk mogelijk te houden en af en toe een knuffeltje met een snoepje ofzo zal ook goed doen inderdaad.

En Ag als het geen knuffelaars worden maakt me nog niet zoveel uit.. Maar ergens langs me op de bank vind ik wel gezellig.

Vrijdag bezoek gehad van een stel met een htk(3) en een Noorse boskat (4 maanden). Die keken de ogen uit.. Gaan die nooit even liggen? Staan hun soms wel stil? Moest wel een beetje lachen.

Ik vond het piano filmpje ook heel leuk. Moet ze echt uit de kamer doen als ik wil oefenen.. Maar ik vind het juist nu wel leuk dat ze die aandacht dan wel opzoeken. Dus misschien half uurtje samen en half uurtje alleen hihi.

Wat ze trouwens wel doen.. Ze lopen me overal achterna.. Waar ik ben gaan ze spelen.. Ze vragen mij niet om aandacht maar als ik ben douche zijn ze op de badkamer als ik in de keuken ben zijn hun daar. Ga ik op de trap moeten ze daar ook opeens gaan rennen. Het is dus denk ik niet dat ze angst ofzo voor me hebben. Dus ik ga maar met balletjes gooien op de trap en dan hebben we toch weer wat tijd samen.

Verder Rik.. Super leuk!! Mijn M&M's !! Nog nooit zo aan gedacht hahaha. Admin zou alle foto's in mijn album plaatsen zonder tekst.. Super fijn! Dus ik wacht nog heel even voor ik daar in verder ga.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Hihi ze weten t volgens mij, ineenkeer uit het niets vnv allebei eventjes erbij gezeten. Was kort maar dat maakt niks uit. Beetje rare achterkant foto's maar wilde niet te veel bewegen.

Mila
Afbeelding

Moes
Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

oh ja, wist je nog niet....je moet oppassen wat je hier neer typt want de ervaring is hier inderdaad ........de katten elzen stiekum mee en hebben contact onderling met elkaar. hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie