Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Hi Hi die laatste
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ja, op die laatste zit Mila al gelijk te kijken welke ondeugende dingen ze weer kan doen :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Haha super he! Wat goed van je Rik dat je weet wie wie is hihi! En ze had inderdaad een vliegje gezien. Heb nu mijn eigen album dus daar zal ik in verder gaan
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

Hey Kim, Ik heb net je verhalen van je duveltjes in je album gelezen. Het is een prachtig stel.

Maar ik zou als ik jou was toch nog eventjes je borst nat maken, want ze komen ook nog in de puberteit :pdtduel: Dus de streken zullen waarschijnlijk nog wat erger worden :lol:

Ik moest toen echt tot 10 tellen :shock:

Ik schrijf trouwens eventjes bier mijn reactie neer omdat dit niet gaat bij je album.
Moet ik ergens mij aanmelden :?:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ennakee schreef: Moet ik ergens mij aanmelden :?:
Je moet even in je profiel bij groepen je aanmelden voor de vaste gebruikersgroep. Dan kun je ook posten in foto-album topics.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

:edance: Bedankt, Rik ;-)

Helaas lukt niet. :roll:
Misschien heeft mijn telefoon te veel beperkingen : :cry:
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal niet m

Bericht door Kimm »

Sorry ik zie dit nu pas haha! Ik ga dalijk weer verder in het album. Maar wanneer komen ze dan in de pubertijd? Ik dacht dat ze nu al in hun "ergste" fase waren.. (O owh) hihi

Trouwens ik doe ook alles via de telefoon en dat lukt wel. Nu sinds vandaag via tapatalk app, gaat nog makkelijker. Zeker met foto's plaatsen
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

van Freddy en Polleke kwam de ergste periode tussen de 8 maanden en 1,5 jaar.

Ze waren ontzettend vervelend naar de toenmalige anderen katten, en oost-indisch doof wat mijzelf betreft. :eeh:
Alles wat ik en andere hogere machten verboden had, werd met fluwelen voetjes getreden. Ze keken mij dan aan of ik gekke henkie was en gingen vrolijk verder met gangstergedrag. :evil: 8-)

Ik moet wel zeggen dat zowel Freddy als Polleke de jongste waren van de katten die ik toentertijd had. Dus waarschijnlijk verveelden ze zich ook, ondanks het spelen.

Als ik nu weer een kitten zou vinden, zou ik er een tweede bij halen uit het asiel.
Zowel Freddy als Polleke zijn vondelingen. Freddy in 1997 en Polleke als laatste in 2007.

Wat je mooie fotoalbum betreft waarschijnlijk ben ik een digibeet, :roll:
Ik volg het wel en wee van het fraaie stel wel als gast. :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Luuk was met 2,5 pas uitgepuberd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dorien66 »

Abel en Flip begonnen ook rond de 8e maand echt te puberen, maar juist rond die tijd zijn wij begonnen met het buitenspelen opbouwen, dus we hadden er eigenlijk geen last van. Alle energie werd buiten verspeeld. Flip raakte vrij snel uitgebalanceerd, maar Abel is eigenlijk nog steeds puber. Hij is nu 3,5 :grin: Met andere woorden; je kunt je vergissen in pubergedrag en persoonlijkheid die in dezelfde tijd naar boven komt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Adriana »

nou, als ik dat allemaal goed lees dan is Bolle van ruim 5 nog steeds een puber....
ik denk dat sommige katzels tot op hogere leeftijd ondernemend en onderzoekend gedrag houden. uiteindelijk hoeven ze niet te jagen voor hun voedsel en afhankelijk van de aard van het beestje gaan ze dan vervangende dingen doen, zoals broertjes of vriendjes pesten, verstoppertje, verhuisbedrijfje starten, voor hovenier spelen en zo en zo..
aziaten hebben de naam dat ze tot op hoge leeftijd actief en 'speels' blijven.
k denk dat je er rekening mee moet houden dat moes&mila behoorlijk actief blijven, hoe oud ze ook worden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Nou dan heb ik nog een hele tijd te gaan, maar vraag me af wat ze nog meer niet kunnen luisteren als wat ze nu doen. Doen al alles wat niet mag, luisteren nergens naar en zijn zo gek als een deur. Maar ag we zullen zien. Ze liggen nu even lekker in hun mandje en dan heb ik ook even rust hihi.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Speels en ondernemend zie ik niet als puberen. Dwars en dominant naar mens en dier, dat zie ik meer als puberen. In die periode kan het ook zijn dat Moes en Mila elkaar niet meer aardig lijken te vinden. Maar troost je dan met de gedachte dat dat gewoonlijk van voorbijgaande aard is.

Luuk is nu weer super sociaal en met iedereen vriendjes. Maar hij heeft echt een periode gehad dat hij over iedereen de baas wilde spelen. Iedereen in een hoek dreef en zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Vraag: Je had toch laatst mensen op bezoek waarbij Moes en Mila hun drukke kant moesten laten zien? Hoe is dat afgelopen? Lagen ze inderdaad de hele tijd liggen slapen of waren ze inderdaad druk zoals normaal toen die mensen er waren?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Klopt! Nou ze hebben niks meer laten weten.. En ik ook niet uit mezelf..

Ik ken hun niet goed.. Maar die eerste reden die ze al gaven gaf me vraagtekens of het puur voor de 'show' was of dat ze echt graag een kat willen als je snapt wat ik bedoel.. Ik ga er zelf niet meer naar vragen maar mochten ze nog komen dan zal ik echt proberen te zorgen dat ze zich van hun 'slechtste' kant laten zien zodat ze zien waar ze aan beginnen hahaha
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie