Wat voor voer en kattenbakkorrels?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Wat voor voer en kattenbakkorrels?

Bericht door Jet_99 »

Hoihoi!

Wat voor voer gebruiken jullie voor je katten? Welk merk? Welk huismerk?
Natte brokken? Droge brokken?
Kunnen jullie ook voor- en nadelen ervan noemen?
Ik vind het lastig om te beslissen welk voer ik ga geven aan mij kat.
Ook qua inhoud namelijk. Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en daar letten ze enorm
op de inhoud van het voer die een kat nodig heeft.
Dus daar wil ik vooral goed naar kijken ;)

Ook vroeg ik me af welke brokken jullie gebruiken voor in de kattenbak?
+ voor- en nadelen.

Alvast bedankt :)

Groetjes,

Jet
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Dinky »

Kattenbak: versele laga CanadIan fine (klontvormend grit dus)
Voer: zoekende (wil fijne prijs+hoog vleesgehalte en liefst niet afhankelijk zijn van online = lastig te vinden). Bepaal voor jezelf hoeveel geld je er aan uit wilt geven, maakt een keuze maken makkelijker (ik houd zelf max 8 euro per kilo aan)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Adriana »

k zie dat je verder niet meer gereageerd hebt in het aankondigingstopic.

het gaat dus over één kater
"30 oktober krijg ik een super knappe kater in huis! :verliefd: :verliefd:
Het is een britse korthaar chocolate point. "

enne misschien kun je iets meer achtergrond geven, bv over leeftijd, gewicht en conditie en zo..

en ik zou voorlopig het voer aanhouden dat hij bij zijn cattery krijgt.
en daarna voorzichtig verder.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Jet_99 »

Dinky schreef:Kattenbak: versele laga CanadIan fine (klontvormend grit dus)
Voer: zoekende (wil fijne prijs+hoog vleesgehalte en liefst niet afhankelijk zijn van online = lastig te vinden). Bepaal voor jezelf hoeveel geld je er aan uit wilt geven, maakt een keuze maken makkelijker (ik houd zelf max 8 euro per kilo aan)
Dankjewel voor je reactie! Wat vind je fijn aan die kattenbrokken en wat niet ? Of alleen maar pluspunten of minpunten? ;p
Laatst gewijzigd door Jet_99 op 04 okt 2015 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Jet_99 »

Adriana schreef:k zie dat je verder niet meer gereageerd hebt in het aankondigingstopic.

het gaat dus over één kater
"30 oktober krijg ik een super knappe kater in huis! :verliefd: :verliefd:
Het is een britse korthaar chocolate point. "

enne misschien kun je iets meer achtergrond geven, bv over leeftijd, gewicht en conditie en zo..

en ik zou voorlopig het voer aanhouden dat hij bij zijn cattery krijgt.
en daarna voorzichtig verder.
Ik krijg hem pas in huis op 30 oktober. Dan is hij 15 weken. Dus over gewicht kan ik niet echt veel zeggen hoeveel hij dan weegt. Het is een hele aanhankelijke kater en wilt altijd kroelen :)

Ik ben zeker van plan om het voer eerst aan te houden van de cattery.

Maar natuurlijk wil ik daarna zelf kijken welk voer ik wil, en daar ben ik nu naar aan het kijken.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door flower1980 »

Kattenbak: ik gebruik Classy Cat, dit is klontvormrnd.

Voer: royal canin indoor en hills speciaal voor tanden (iom dierenarts)
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Dinky »

Jet_99 schreef:Dankjewel voor je reactie! Wat vind je fijn aan die kattenbrokken en wat niet ? Of alleen maar pluspunten of minpunten? ;p
Klontvormend heeft als voordeel dat je niet de hele bak hoeft te verschonen maar de plasklonten en drollen er makkelijk uit schept. Hierdoor is het zuinig in gebruik ;-)

Waarom dit merk? Deze werd aangeraden bij de dierenwinkel waar wij last minute inkopen moesten doen (middag wezen kijken in asiel en volgende dag moesten we haar al ophalen en hadden niets in huis, best onderneming met alleen 2 fietsen waarop alles mee moest dus krabpaal, kattenbak, Voerbakjes en grote zak grit :lol: ).
Hen 1 keer ander grit bij zooplus bestelt omdat het dan thuis wordt bezorgd ipv dat ik het op de fiets moet halen. Die had toen meer uitloop (maar weet niet meer welke dat was). Tegen de uitloop heb ik er kattenbak matje voor liggen ;-)
Wat ik af zou raden is grit met geurtjes. Dat komt omdat mijn poes een enorm vies gezicht trekt bij de geur van een luierzakje met babupoedergeur (die ik gebruik om de plasklonten en drollen in te doen) waardoor ik het idee heb dat het haar alleen maar tegen zou staan om dan nog op de bak te gaan. Bovendien ruik ik de bak ook niet ook al staat hij in hoekje van de woonkamer. Bij teveel stank is het kijken naar ander voer dat beter bij de kat aansluit ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Adriana »

nav je voor- /nadelen inventarisatievragen:

een kitten van 15 weken is nog nauwelijks van de moedermelk af, dus natvoer is de eerste periode erg belangrijk.
rauwe vleesjes zijn dat ook, 100% doodgekookt voer is op den duur niet gezond.
varieer zo veel mogelijk anders kun je met een qua voer heel eenkennig dier komen te zitten.. dus wennen aan diverse smaakjes..

en de stofwisseling van ieder wezen, dus ook kat varieert en het beste voer/beste grit bestaat niet.
dat is afhankelijk van een waslijst aan factoren.
je zult dus zelf op onderzoek moeten uitgaan en bekijken wat het beste bij al je criteria en situatie past.
lees eens wat voedsel- en/of kattenbak topics door. er is al zo veel over geschreven..
;-) en dat doet iedereen trouwens.. bv om kennis op te doen en te leren van ervaringen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Jet_99 »

Dinky schreef: Klontvormend heeft als voordeel dat je niet de hele bak hoeft te verschonen maar de plasklonten en drollen er makkelijk uit schept. Hierdoor is het zuinig in gebruik ;-)

Waarom dit merk? Deze werd aangeraden bij de dierenwinkel waar wij last minute inkopen moesten doen (middag wezen kijken in asiel en volgende dag moesten we haar al ophalen en hadden niets in huis, best onderneming met alleen 2 fietsen waarop alles mee moest dus krabpaal, kattenbak, Voerbakjes en grote zak grit :lol: ).
Hen 1 keer ander grit bij zooplus bestelt omdat het dan thuis wordt bezorgd ipv dat ik het op de fiets moet halen. Die had toen meer uitloop (maar weet niet meer welke dat was). Tegen de uitloop heb ik er kattenbak matje voor liggen ;-)
Wat ik af zou raden is grit met geurtjes. Dat komt omdat mijn poes een enorm vies gezicht trekt bij de geur van een luierzakje met babupoedergeur (die ik gebruik om de plasklonten en drollen in te doen) waardoor ik het idee heb dat het haar alleen maar tegen zou staan om dan nog op de bak te gaan. Bovendien ruik ik de bak ook niet ook al staat hij in hoekje van de woonkamer. Bij teveel stank is het kijken naar ander voer dat beter bij de kat aansluit ;-)


Hahah poeh dat is dan wel knap gedaan op 2 fietsen :p
Maar super bedankt voor je info en reactie :) Hier heb ik zeker wat aan ;)
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: Wat voor voer en kattenbakbrokken?

Bericht door Jet_99 »

Adriana schreef:nav je voor- /nadelen inventarisatievragen:

een kitten van 15 weken is nog nauwelijks van de moedermelk af, dus natvoer is de eerste periode erg belangrijk.
rauwe vleesjes zijn dat ook, 100% doodgekookt voer is op den duur niet gezond.
varieer zo veel mogelijk anders kun je met een qua voer heel eenkennig dier komen te zitten.. dus wennen aan diverse smaakjes..

en de stofwisseling van ieder wezen, dus ook kat varieert en het beste voer/beste grit bestaat niet.
dat is afhankelijk van een waslijst aan factoren.
je zult dus zelf op onderzoek moeten uitgaan en bekijken wat het beste bij al je criteria en situatie past.
lees eens wat voedsel- en/of kattenbak topics door. er is al zo veel over geschreven..
;-) en dat doet iedereen trouwens.. bv om kennis op te doen en te leren van ervaringen..

Oké top dankjewel! :)
Plaats reactie