30 oktober komtie!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

30 oktober komtie!

Bericht door Jet_99 »

Hoihoi!!

Eindelijk mag ik eraan gaan geloven. 30 oktober krijg ik een super knappe kater in huis! :verliefd: :verliefd:
Het is een britse korthaar chocolate point.
Alle spulletjes zijn al in huis :) Wat is dat enorm leuk zeg haha. Lekker inkopen gedaan.

En wat is er leuker dan dan al een canvas te hebben van mn katertje?
Daarom wil ik dat ontzettend graag winnen met een dierendagactie :)
Willen jullie me daarbij helpen? :D
Ik weet niet echt hoe ik hier een foto kan plaatsen... Dus kan ik mijn katertje ook niet laten zien.
Maar als je op deze link klinkt:
https://www.facebook.com/leveninbrunssu ... k.com%252F

Je moet dan naar de foto van Jet Luth gaan. Staat op de 2e rij :)
Dan zie je hem en dan kan je direct ook op hem stemmen :) Ik kan dan van die foto een canvas winnen!
Alvast enorm bedankt!!

Groetjes,

Jet
Cerna

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Cerna »

Ik heb gestemd (en via Neocat-Britten op nog veel meer leuke Britten want ze zijn allemaal prachtig, lief en leuk :smile: ), maar je hebt heel veel concurrentie.

Je hebt nog een maand om te oefenen: je point Britje is een Brits Korthaar geen Britse! Van welke cattery?

En ik zag dat je niet meer in je vorige topic hebt gereageerd, maar ik neem aan dat je alle reacties na je laatste bericht wel gelezen hebt. Toch jammer, dat er maar 1 kitten komt!
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Jet_99 »

Cerna schreef:Ik heb gestemd (en via Neocat-Britten op nog veel meer leuke Britten want ze zijn allemaal prachtig, lief en leuk :smile: ), maar je hebt heel veel concurrentie.

Je hebt nog een maand om te oefenen: je point Britje is een Brits Korthaar geen Britse! Van welke cattery?

En ik zag dat je niet meer in je vorige topic hebt gereageerd, maar ik neem aan dat je alle reacties na je laatste bericht wel gelezen hebt. Toch jammer, dat er maar 1 kitten komt!
Hoi!
Ah super dankjewel. Opzich maakt het niet echt vreselijk veel uit of ik nu brits zeg of britse maar goed ;)
Hij komt van cattery bellicious.

Ik heb inderdaad nog niet op mijn vorige topic gereageerd ;) Ik kwam er net achter dat er nog super veel reacties daarna waren geplaatst.
Maar ik kan mij niet nog een kitten veroorloven. (zeker niet nog een dure kanjer van deze ;))
Maar britjes kunnen prima alleen zijn. Natuurlijk zou het met zn tweetjes leuker zijn maar hij zal niks tekort hebben.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Rik »

Jet_99 schreef:Opzich maakt het niet echt vreselijk veel uit of ik nu brits zeg of britse maar goed ;)
Behalve dan dat je een paar dames hier op de kast jaagt :lol:

Ik zie trouwens op de facebook pagina van Cattery Bellicious dat ze het ook hebben over Britse korthaar.
Cattery Bellicious , Britse korthaar & Britse langhaar , chocolate points.
Raar voor een Cattery :???:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Jet_99 »

Ik zie trouwens op de facebook pagina van Cattery Bellicious dat ze het ook hebben over Britse korthaar.
Cattery Bellicious , Britse korthaar & Britse langhaar , chocolate points.
Raar voor een Cattery :???:[/quote]

Ach zo strak hoeft dat allemaal niet. Dit is hun eerste nestje en het verloopt allemaal prima :-D
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Rik »

Ik hoop dat het op de stamboom-papieren wel goed staat :lol:

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel stamboom-papieren er rondgaan waar het verkeerd op staat. Op internet zie je het heel vaak fout staan.

En inderdaad... uiteindelijk maakt het voor het beestje niet veel uit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Cerna »

De verkeerde naam is pas in omloop sinds allerlei types die zichzelf fokker noemen via Marktplaats hun Britten onder de prijs gingen verkopen. En dan kun je wel denken "What's in a name", maar het is nou eenmaal de naam van het ras. Zoals iemand ooit een keer schreef: je zegt ook geen Volksewagen.

Waarom denk je dat Britten goed alleen kunnen zijn? Een Brit is als ieder ander kitten en heeft een maatje nodig om katse manieren te leren.

Ook een Brit is niet graag alleen:
Afbeelding
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Jet_99 »

Rik schreef:Ik hoop dat het op de stamboom-papieren wel goed staat :lol:

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel stamboom-papieren er rondgaan waar het verkeerd op staat. Op internet zie je het heel vaak fout staan.

En inderdaad... uiteindelijk maakt het voor het beestje niet veel uit.
Daar staat t in het Engels ;) British.
Jet_99
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2015 18:21

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Jet_99 »

Cerna schreef:De verkeerde naam is pas in omloop sinds allerlei types die zichzelf fokker noemen via Marktplaats hun Britten onder de prijs gingen verkopen. En dan kun je wel denken "What's in a name", maar het is nou eenmaal de naam van het ras. Zoals iemand ooit een keer schreef: je zegt ook geen Volksewagen.

Waarom denk je dat Britten goed alleen kunnen zijn? Een Brit is als ieder ander kitten en heeft een maatje nodig om katse manieren te leren.

Ook een Brit is niet graag alleen:
Afbeelding

Ik denk dat omdat ik hier met fokkers over heb gesproken en veel op internet heb gezocht. Tuurlijk is het leuker om een maatje voor hem te hebben. Maar hij kan heus wel vanaf t begin af aan zonder maatje. Het zal wennen voor hem zijn om uit het nest te zijn, maar ik zal hem veel liefde geven.
Heel veel mensen hebben sowieso maar 1 kat, maar goed.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door nellebel »

dat veel mensen maar 1 kat hebben wil niet zeggen dat dat goed is. vaak zijn dat toch katten met een vervelende achtergrond die hierdoor solokat zijn geworden. ze hebben vaak wel wat meegemaakt. het is in ieder geval niet de natuur om alleen op de groeien.

annet, ik wil ook een bed vol met beertjes !!!!!! heerlijk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Adriana »

Jet_99 schreef:Tuurlijk is het leuker om een maatje voor hem te hebben. Maar hij kan heus wel vanaf t begin af aan zonder maatje. Het zal wennen voor hem zijn om uit het nest te zijn, maar ik zal hem veel liefde geven.
Heel veel mensen hebben sowieso maar 1 kat, maar goed.
ervaren kattenpersoneeltjes weten dat kittens beter niet alleen moeten opgroeien. dat is niet goed voor hun ontwikkeling en geeft kans op gedragsproblemen.
zoek hier maar eens (zoekfunctie rechtsboven) op solokitten en/of gedragsproblemen.
en dat zijn geen luister en huiver verhalen maar praktijkgevallen die op het forum binnen komen met het verzoek om tips. 'want hij bijt' - 'hij plast overal behalve in zijn bak' - 'hij vernielt alles, vooral als ik weg ben' en zo kan ik doorgaan.
kittens hebben elkaar nodig om grenzen te leren ('knauw is au is piep is ik ga jou ook bijten') en dat geldt ook voor britjes. ze leren van elkaars voorbeeld en hun energie is onuitputtelijk, dat houd jij niet bij..
mensen spreken geen kattentaal, kunnen geen voorbeeld geven en als je denkt dat je een kitten op kunt voeden moet ik je ernstig teleurstellen.. bang maken ja maar echt opvoeden, welnee!
;-) tuurlijk ga je hem veel liefde geven maar dat resulteert in een giga mensenbinding en kan hem tot aandachtsjunk maken. en dan heb jij als je thuis bent echt geen rust meer hoor.. en sommige katzels zijn niet te beroerd als ze geen aandacht krijgen om te gaan vernielen, of plassen of in planten of gordijnen hangen...
tuurlijk is dit waarschijnlijk geen leuk verhaal, maar neem maar aan dat we op het forum tig ervaring hebben.. en dus al vooraf je een paar aandachtspunten meegeven.. en denk niet dat het bij jou wel zal lukken..

annet, prachtige foto met al die heerlijke beertjes op bed, hihi hi hi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: 30 oktober komtie!

Bericht door Cerna »

Ja, dat was voor het eerst dat ze allevier samen op het bed sliepen (en Noa en Cochi op het nachtkastje :smile: )

Zo gaat het er aan toe Jet, wanneer je twee (of meer :smile: ) Britjes hebt (maar een tweede kitten hoeft natuurlijk geen Brit te zijn een HTK vinden ze ook leuk):

https://www.youtube.com/watch?v=hK_YYRTpXSE
Plaats reactie