Kittens en appartement

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Kittens en appartement

Bericht door nimfee »

Hallo,

Al lange tijd hadden we katten thuis. Nu ik op mezelf woon, mis ik ze heel erg. Het lastige is dat ik nu een hond heb, die volwassen katten niet snel zal accepteren maar kittens wel. Ze kan nu ook samenleven met de kitten bij mijn ouders, gaat echt uitstekend.

Maar ik woon in een appartement, ong 80 m2. Is dat nu te klein? Ik wil geen kat naar buiten doen, dat vind ik niks...

Groetjes daan
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Het Kletstopic (max. 500 berichten)

Bericht door Cyamytha »

Ik heb er 2 in een appartement van 60m2. Balkon zo aangepast dat ze (onder begeleiding) ook naar buiten kunnen...

Het stak mij ook best om van een riant huis met tuin, naar een appartement te verhuizen. Vond t erger voor de katten dan voor mezelf... 3x raden wie er als eerste gewend waren ;)
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kittens en appartement

Bericht door nimfee »

Ik heb niet echt een ruim balkon, dat valt wel af... ik ben ook niet van plan om de komende tien jaar nog in dit appartement te zitten. Maar je denkt dat het wel kan met twee kittens? Ik wil wel graag overal loopplankjes zodat ze veel kunnen klimmen en hoog kunnen zitten.
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Kittens en appartement

Bericht door Lillith »

Twee kittens en een hond. Vind dat wel eigenlijk te druk in een appartement zonder balkon.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kittens en appartement

Bericht door nimfee »

Hoezo te druk?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens en appartement

Bericht door Ilone »

Ik zou niet weten waarom dat te druk zou zijn? Als ze genoeg krabpalen etc hebben om te bewegen zie ik geen problemen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens en appartement

Bericht door Dinky »

Wanneer jij overal loopplanken wilt maken om de katten de ruimte te bieden zie ik eigenlijk niet in waarom 2 kittens en een hond niet zou kunnen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kittens en appartement

Bericht door nimfee »

Ik heb geen idee, daarom vraag ik het haha. Ik ken iemand die overal loopplankjes en krabpalen heeft staat in het appartement, dat ziet er zo gaaf uit!
Ik weet ook wel dat kittens druk zijn, dat heb ik wel gemerkt met de kat van mijn ouders. Mijn hemel. Die gaat dan nog naar buiten, om zijn energie kwijt te kunnen, maar ik merk dat ik nog wel hele dagen met hem kan spelen. Net zoals ik elke dag graag met de hond wandel, dat verveelt ook nooit.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens en appartement

Bericht door Dinky »

Juist vanwege energielevel zou ik daarom ook 2 kittens nemen zodat ze met elkaar kunnen ravotten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Kittens en appartement

Bericht door Cerna »

Ik heb in een maisonette (2 verdiepingen) gewoond van 85 m2, ik had wel veel buitenruimte (2 balkons plus ruime patio en de katten konden op het dak), maar ik had toen (oh jee) zes katten, twee konijnen en twee cavia's en dat ging prima.

Wanneer de hond kittenvriendelijk is, zie ik dus geen problemen en wanneer je genoeg geld opzij kunt leggen voor meer dan hun dagelijkse behoefte, dan zou ik het gewoon doen.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kittens en appartement

Bericht door nimfee »

Nou dan valt een hond en twee kittens wel mee, haha. Qua kosten e.d. ben ik van op de hoogte, ik heb al zo lang huisdieren en ook veel pech gehad mbt dierenartskosten, dus ik weet hoe akelig veel een diertje kan kosten.

Voorlopig komen ze nog niet hoor, zal nog wel een jaartje duren, maar stel, stel dat, ik kijk wel eens op ikzoekbaas...

Mijn hond is kittenvriendelijk trouwens. Volwassen kat durf ik niet, omdat ze een herder is en nogal gehecht is aan haar huis. Kittens vindt ze geen bedreiging, behalve dat ze niet mogen spelen. Maar dat is helemaal goed gekomen met de kitten bij mijn ouders, ze zijn zelfs vriendjes geworden. Kopjes geven enzo :D
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Kittens en appartement

Bericht door Lillith »

Het klinkt gewoon wat klein! Maar ik hoor hier dat er meer mensen zijn die er meer ervaring mee hebben, dus ik denk dat het dan helemaal goed gaat komen. Ik hoop dat het goed gaat met je herder en nieuwe kittens, zou ze wel voorzichtig introduceren.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens en appartement

Bericht door Ilone »

Ik heb ook 6 katten op een maissonette met een afgeschermd balkon ;) 2 van de 3 slaapkamers zijn dicht maar verder kunnen ze overal. Het lijkt misschien klein maar dat valt best mee ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens en appartement

Bericht door nellebel »

liever een klein appartement en 2 kittens die elkaar kunnen vermaken als een groot huis met een klein kitten helemaal alleen. betekend alleen dat bij de dolle 5 minuten er meer rondjes worden gerend als in een groot huis hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kittens en appartement

Bericht door nimfee »

Lilith niet zo negatief :) mijm herder is geen herder zoals de duitse herder, het is een spaanse herder en voor kittens is ze heel lief. Ze zal in het begin wat willen regelen dat de kittens standbeeldjes moeten zijn, maar daar ben ik om dat in goede banen te leiden. We kunnen makkelijk scheiden als het moet en ik mijn hond nog niet vertrouw. Als ze naar mijn ouders gaat, dan gaat het perfect met de kat daar. Hij is bijna een jaar nu, maar ze beginnen nu echt vriendjes te worden :D
Plaats reactie