aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
margrietzwetsloot
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2015 07:31
Locatie: buitenkaag

aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door margrietzwetsloot »

Lieve poezenvrienden,

mijn kater van bijna 2, is een slechte eter. Natuurlijk naar de da geweest, echo en bloedonderzoek alles gehad. Niets gevonden. Nou is mijn vraag zal ik er een kitten bijnemen, met het idee van ziet eten doet eten?

:eangel: groetjes van toby en mij.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door Cari »

Een kitten nemen omdat je kat slecht eet, is geen goed plan. Een kitten nemen om je kat wat op te vrolijken, kan wel een goed plan zijn. Misschien dat hij dan meer trek krijgt, maar de kans dat je kitten alles voor zijn neus wegsnaait, is vele malen groter. Je zal dan iets moeten regelen zodat het kitten niet bij het eten van je andere kat kan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door Adriana »

je kat is een slechte eter, dat wil zeggen.. dat vind jij.
als hij niet gestaag af valt dan zou het nog best wel eens kunnen zijn dat hij genoeg heeft aan wat hij daadwerkelijk eet. stofwisselingen verschillen per kat, per mens ook trouwens.
en wat krijgt hij zo al te eten?
een (= 1) kitten erbij nemen is een gok want als het niet matcht krijg je er nog een probleem bij..
missch eens wat variatie in het menu aanbrengen met bijvoorbeeld wat geblancheerde rauwe kip.. en een paar soorten brokjes ipv één soort/merk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
margrietzwetsloot
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2015 07:31
Locatie: buitenkaag

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door margrietzwetsloot »

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik ben nieuw hier en weet nog niet zo hoe alles werkt.
wens jullie een fijne avond met de viervoeters.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door Rik »

Gewoon lekker mee kletsen hier, over je viervoeter :)

Als je overigens wel zit te denken aan een maatje voor Toby erbij dan zou ik daar niet al te lang mee wachten. Als Toby altijd alleen geweest is dan is hij al hard op weg om een solo-kater te worden. Met 2 jaar zou het nog mogelijk moeten zijn om er iets bij te plaatsen. Zoals Adriana al aangeeft zou het een stroeve introductie kunnen zijn maar als je langer wacht weet je zeker dat je er geen meer bij kunt nemen. (Ik kan het weten want ik zit hier met een 19 jarige solo-poes)

Maar je moet het natuurlijk niet alleen maar doen met het idee dat het misschien... heel misschien mogelijk zou kunnen zijn dat Toby dan wel gaat eten. Het kan inderdaad zijn dat de kleine alles wegkaapt onder zijn neus maar dat kan ook weer een reden zijn dat hij wel moet eten. Maar het moet meer een beslissing zijn om Toby niet echt als solo-kater op te laten groeien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
margrietzwetsloot
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2015 07:31
Locatie: buitenkaag

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door margrietzwetsloot »

Hoi hoi,
toby is niet alleen hier in huis, ik heb 2 hondjes waar hij prima mee omgaat en ook nog een koijn waar hij dikke maatjes mee is. Dus helemaal alleen is hij niet. Ik zal is uitvogelen hoe ik een foto van hem kan plaatsen.
Hij weegttrouwens 8kg is niet dik hoor maar gewoon groot.leuk zo jullie reacties. ♡♡
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door Rik »

O, dat scheelt al wel, ja.
Maar een kat als maatje is toch anders. Katten spreken kats, honden spreken honds... konijnen spreken... (ja, spreken konijnen eigenlijk?). Dus het zal voor Toby toch anders zijn dan maatjes met twee honden en een konijn. Maar het is in ieder geval altijd beter dan bij mij, zonder andere beesten. Zo is mijn poes compleet wereldvreemd en sprint al naar de zolder bij het zien van andere mensen (hoewel dat de laatste tijd meevalt omdat ze blind begint te worden).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
margrietzwetsloot
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2015 07:31
Locatie: buitenkaag

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door margrietzwetsloot »

Jammer dat ze blind aan het worden is. Maar hoeft geen probleem te zijn lijkt me. Niet teveelmet de meubels schuiven ed.
foto plaatsen is nog niet gelukt. Ik probeer het later nog eens.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door Rik »

Ze ziet gelukkig nog schaduwen. Maar van afstand kan ze niet echt zien of ik het ben of iemand anders. Dus blijft ze rustig zitten :) Ik moet zeggen dat ze met het zien van die schaduwen nog redelijk goed rond kan komen (ook in de tuin). Ben benieuwd hoe dat straks is als ze echt blind wordt (als het zover komt). Dan moet ik inderdaad niets meer gaan verschuiven. (Maar de verwachting zal wel zijn dat in combinatie met haar nierfalen het niet zover komt) Maar voor een half-blinde 19 jarige met nierfalen doet ze het goed op dit moment :edance:

Ja. Foto's moet je eigenlijk eerst ergens anders online plaatsen en dan kun je met [img]url_naar_plaatje[/img] de foto plaatsen (kan ook in de "volledige bewerker" met het IMG-knopje. Je zou je foto's op een account van http://www.mijnalbum.nl kunnen plaatsen. Hier staat dat stap voor stap uitgelegd:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
margrietzwetsloot
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2015 07:31
Locatie: buitenkaag

Re: aanschaf kitten, bij een moeilijke eter.

Bericht door margrietzwetsloot »

Dank jewel Rik,
zal eens aan zoonlief vragen om mij te helpen. Heb wel een dropbox account met foto's maar daar lukt het niet mee.
Morgen nog eens proberen.
Bedankt voor je reacties en fijne avond verder.
Plaats reactie