Welk ras is geschikt ?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
helaholahuplala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:50

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door helaholahuplala »

Voor de helderheid. Ik heb nog niet eerder twee KITTENS tegelijk gehad. Wel twee katten. Punk kreeg ik als kitten de test waren ouder
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door Adriana »

misschien toch een beetje uitkijken met siamezen in het kader van gezondheid en zeker voorzichtig zijn met de keuze voor die witte. beide dieren lijken mij nogal speciaal gefokt (bv uitzonderlijk grote oren..) en siamezen staan over het algemeen niet bekend als sterke dieren..
de laatste Linn kom ik niet tegen op de website van de cattery maar het kan zijn dat zij het dier gefokt hebben en dat het baasje er niet langer voor kon zorgen.
dan staat in het koopcontract dat de fokker moet worden ingeschakeld bij herplaatsing (dus geen advertentie op Marktplaats of berichtje aan het mededelingenbord van de plaatselijke grutter..)

kittens hebben van nature de neiging je huis flink op stelten te zetten tot en met te verbouwen.
die periode is overzichtelijk maar je moet er wel begrip voor hebben en ze de ruimte laten (en alle dure dingen even opbergen..) en niet proberen 'op te voeden'. dat hoort bij hun leeftijd en ontwikkeling.

raadpleeg anders ook even je dierenarts over ervaringen met verschillende types/rassen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
helaholahuplala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:50

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door helaholahuplala »

Ruimte hebben we. En het kitten gedrag. Ach. Pups zijn net zo erg ;). Ons huis is dier bestendig ;)

Qua kleur ben ik niet van wit. Vind grijs en crème erg mooi

De bengaal trekt me ook. Maar
Een ragdoll ook. Ik ga zoals gezegd me goed verdiepen niets overhaast in ieder geval. In juni is er een show in Friesland en daar ga ik ook eens kijken en praatje maken.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door Dinky »

Kittens zijn erger dan pups denk ik omdat die ook nog overal op springen/klimmen ;-)

Naar een show om rond te kijken en je te laten informeren lijkt mij goede keus :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
helaholahuplala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:50

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door helaholahuplala »

Pups slopen :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door Rik »

Maak je maar geen zorgen. Kittens slopen ook (maar misschien wat minder). Daarom kun je er beter twee hebben. Dan slopen ze elkaar meer dan je spullen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
helaholahuplala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:50

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door helaholahuplala »

Ik up mijzelf even .. We zijn er nog niet uit .. Naar de show geweest .. En dat maakte het alleen maar lastiger eigenlijk ... Oosters trekt ons maar ook de Britten.. Zucht .. Dan nog de kwestie kitten of oudere kat en kater of poes én de honden . De meeste fokkers die ik gesproken hebben hadden voorkeur voor kittens bij honden ivm acceptatie .. Daar zit wat in ..

Ras.. Tja. Ik ben in zomer in asiel geweest en daar zit van alles maar wat mij stoorde is dat er geen achtergrond bekend is vaak . Onze laatste poes was ook asielkat en is altijd wat vreemd geweest .. Achtergond was toen ook onbekend .. Ik wil niet weer zo' n vreemde snuiter . Hij was lief maar wel een portret .

Stamboom ... Enige reden voor mij is het verantwoorde fokbeleid. Tegen is de enorme prijs voor 2 kittens .. Want twee moeten het worden .. Nooit geweten dat een solokitten zoveel problemen kan hebben ..

Kortom .. Ik zit beetje vast . Poezebeesten mogen best wat kosten , maar ik hik wel aan tegen grofweg 1000€ voor 2 ..


Kater of poes .. Ben ik nog niet uit . Beiden worden geholpen .. Heb geen plannen qua fok.

Kortom.. We weten het even niet
JokeD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2015 19:07

Re: Welk ras is geschikt ?

Bericht door JokeD »

Een raskitten en een htk uit het asiel of kittenopvang?
Plaats reactie