3e kitten bij 1 einzelganger en 1 eenzame poes?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandraa4218
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jun 2010 10:35
Locatie: Groningen

3e kitten bij 1 einzelganger en 1 eenzame poes?

Bericht door Sandraa4218 »

Hallo allemaal. Ik heb eerst even gekeken tussen de al bestaande onderwerpen en antwoorden maar zou toch graag mijn specifieke situatie even voorleggen op hoop van specifiek advies.

Ik heb twee poezen welke 4 maanden verschillen en na elkaar uit het asiel zijn gehaald. De tweede (Balou) had ik erbij gehaald omdat de eerste (Beertje) duidelijk toen een speelmaatje mistte. In het begin waren ze constant samen totdat Beertje vooral buiten wilde zijn en Balou juist binnen wilde blijven. Beertje is duidelijk nu heel erg op zichzelf en gaat soms wel bij Balou liggen maar is vooral zelf op avontuur. Balou is hierdoor een beetje vereenzaamd en probeert altijd Beertje haar aandacht te trekken maar vaak heeft Beertje daar dus geen zin in. Ik heb daarom gedacht om een kitten erbij te nemen die dan hoop ik ook voornamelijk binnen blijft en Balou gezelschap kan bieden. Balou is altijd nieuwsgierig naar de buurkatten als ze dan buiten is loopt ze altijd naar ze toe. Beertje gaat liever haar eigen weg. Ik denk dat het wennen aan een nieuwe kitten op zich niet zo'n probleem is. Het enige waar ik bang voor ben is dat Balou jaloers wordt als ik het nieuwe kitten aandacht geef want Balou is namelijk erg op mij gesteld en wordt er niet vrolijk van als ik Beertje aandacht geef. Ik hoop eigenlijk dat Balou niet meer zo gefocust op mij is als met de nieuwe kitten optrekt.

Ze zijn trouwens 5 jaar allebei. Mijn vraag is wat jullie eerste gedachten zijn of het verstandig is om wel of niet een nieuw kitten te nemen? Of dat ik misschien juist een wat oudere kat/poes moet nemen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Bedankt alvast voor de reacties :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 3e kitten bij 1 einzelganger en 1 eenzame poes?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat de meeste kans van slagen 2 kittens geeft. Poezen van 5 jaar, beetje onvoorspelbaar of die wel op een onbesuisd kitten zitten te wachten. En als je er twee neemt kunnen ze elkaar bezig houden. En dan kunnen de huidige katten meer zelf bepalen of ze wel of niet zich met de kleintjes bemoeien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sandraa4218
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jun 2010 10:35
Locatie: Groningen

Re: 3e kitten bij 1 einzelganger en 1 eenzame poes?

Bericht door Sandraa4218 »

Bedankt voor de reactie Tiger. Ja dus als Balou een vriendje wilt dan zal ze dat ook wel bij 2 kittens zoeken denk je? Wordt wel een gezellige boel 4 katten :) En denk je dan aan katers of poezen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 3e kitten bij 1 einzelganger en 1 eenzame poes?

Bericht door castratenkoor »

Dan denk ik aan twee katertjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie